נוכריה חודשה לעונה שניה

נוכריה - Outlander

לפני כשנה כאשר רשת סטארז (Starz) השיגו את הזכויות של Outlander או בתרגום לעברית "נוכריה" (זה נשמע כל כך רע, וזה לא חדש) מרשת סוני קשה לדעת למה הם ציפו מהסדרה. האיש שעמד מאחורי בטלסטאר גלקטיקה רונלד מור (Ronald D. Moore), הוא האחראי על העיבוד הטלוויזיוני של סדרת הספרים של דיאנה גבלדון (Diana Gabaldon). בשביל ההתחלה סטארז הזמינו 16 פרקים לעונה הראשונה שעלתה לאוויר לפני כשבועיים. 
outlander-caitriona-balfe
נוכריה של סטארז
בגלל ההצלחה היחסית של הפיילוט וביקורות חיוביות, בסטארז החליטו לחדש את נוכריה לעונה שנייה אחרי שידורו של הפיילוט ברשת. זה נשמע תמוהה אבל ברשת עשו מהלכים דומים עם סדרות אחרות הדוגמא הטובה ביותר היא מפרשים שחורים שחודשה לעונתה השנייה בתחילת השנה בסגנון לנוכריה. 


רשת סטארז נחשבת לרשת קטנה יחסית ומהלכים פזיזים מסוג זה מאפיינים אותם ומבדילים אותם מרשתות וותיקות אחרות. אי אפשר להגיד שנוכריה (לפחות מ 2 הפרקים הראשונים) ומפרשים שחורים (מעונתה הראשונה) הם סדרות שאסור לפספס. כידוע סטארז פתחו חזית מול HBO  ושואוטיים והם נאבקים מאבק קשה ולפעמים ניתן לקרוא לו מעבק עבוד על מנת להשיג את ההצלחה לה זוכה רשת HBO עם משחקי הכס. אבל בזמן שמשחקי הכס מושכת יותר מ 18 מיליון צופים לפרק, נוכריה ומפרשים שחורים לא מגיעים ל 4 מיליון כל אחד. סטארז זכתה להצלחה בלטי רגילה עם ספרטקוס אבל מאז לא מצליחה לחזור לבמה המרכזית. נוכריה היא סדרה עם כיוון שונה לחלוטין יחסית ממה שהתרגלנו לראות מסטארז וזה נחמד לראות שהרשת מנסה כל דבר אפשרי.

דיאנה גבלדון כתבה את ספרי הסדרה במשך 23 שנה 1991-2014 כך שאם אחרי העונה השנייה של נוכריה נראה מפנה דרסתי ברייטינג לנוכריה (יחסית למה שיש כעת). לסטארז תהיה הזדמנות לחלוב את המותג עד סופו, ברוך השם יש מספיק חומר. השחקנית הראשית שמגלמת את קלייר (קאיטריונה בלף - Caitriona Balfe) מקבלת כאן את הזדמנות חייה כי לפני התפקיד בנוכריה אי אפשר לציין משהו משמעותי שהדוגמנית לשעבר עשתה. בנוסף לבלף ניתן למצוא את טוביאס מנזיס (Tobias Menzies) המוכר לרובנו כברוטוס מרומא וכאדמור טאלי ממשחקי הכס.

הרושם הראשוני אותו קיבלתי מ 2 הפרקים הראשונים הוא שאני אצטרך להמשיך לראות את כל העונה כדי לגבש דעה לגבי הסדרה. מצד אחד הפיילוט התחיל מאוד איטי ומשעמם כאשר מחציתו השנייה של הפרק הייתה הרבה יותר אקטיבית ומעניינת (במיוחד כשקלייר חזרה בזמן) הפרק השני היה הרבה יותר קשה לצפייה כאשר הדבר החיובי ביותר בפרק היה הפאנץ' של הסיום שנפל כרעם ביום בהיר לפחות בעיניה של קלייר. אני ראיתי את זה בא לפחות מתחילת הפרק, ואני לא קראתי או הכרתי את סדרת הספרים לפני.

בכל מקרה בגלל שלא גיבשתי דעה קונקרטית לגבי הסדרה אני אמשיך לראות ולעדכן. אם אתם לא מכירים את הסדרה או את סדרת הספרים אתם מוזמנים להתרשם מהטריילר הבא

https://www.youtube.com/watch?v=YnaqypyJDHs

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א