מה יש לפלטפורמת יוטיוב סרטים להציע?

יוטיוב סרטים

לפני כמה שנים החברה של גוגל החליטו להרשות לגופים מסוימים לעלות סרטים שלמים ליוטיוב. אז נכון שבתחילה כל העסק די קרטע ורק לגולשים מארה"ב הייתה גישה לשרות אבל אתם לא צריכים להתבאס כי לא פספסתם יותר מידי, הסרטים שניתן היה לצפות בהם היו באיכות מזעזעת של 480p. עם השנים השרות נפתח לכל העולם אבל האיכות הגרוע של הסרטים לא זזה לשום מקום. האם זה אומר שאנחנו יכולים להפסיק ללכת לקולנוע וסוף סוף נפסיק להוריד את הסרטים באופן פיראטי? התשובה בהמשך.
xryho
מבט ראשון על סרטים לצפיה ישירה ביוטיוב

חוויה ראשונה מהפלטפורמה של יוטיוב סרטים

נכנסתי לפני כמה ימים לערוץ של יוטיוב המספק את הסרטים המלאים וזה מה שראיתי מממבט ראשון:

אני מודה שיש מבחר מאוד גדול של סרטים שונים ומשונים. ישנם סרטים אמריקאים, רוסים, הודים, מלזים ... ועוד. השאלה היא האם חובב סרטי אקשן חסרי תכלית כמוני יכול למצוא שם משהו ששווה לראות. זה ישמע שטחי אבל אני מודה שסרטים שהם לא אמריקאים ממש לא מעניינים אותי לכן נתמקד בסרטים ההוליוודיים ונראה מה יש ליוטיוב סרטים להציע.

לפני שנעבור לסרטים האמריקאים אתם יכולים לשים לב שבתמונה הראשונה חסר סרט בשורה השלישית, מחקתי את תמונת הפוסטר של הסרט כי הוא נראה כמו משהו למבוגרים בלבד. אני אישית לא בדקתי מה נמצא בקישור של הסרט עצמו, הפוסטר היה די מזעזע (הסרט שלצידו השמאלי גם לא מבשר טובות אבל לפחות הפוסטר שלו נראה סביר). זהו עוד חסרון שיוטיוב / גוגל לא הצליחו למנוע, זליגה של תכנים שלא ממש הולמים את המעמד ויכולים לפגוע בדור הצעיר שמשתמש בשרות זה. 


full length american youtube movies or hiyhuc xryho
סרטים הוליוודיים

נחזור לקולנוע האמריקאי, אם תתבוננו בתמונה הבאה בצילום מסך שביצעתי הסרט היחיד אותו אני מזהה הוא איש הנצח 3: המכשף משנת 1994 שאר הסרטים הם לא משהו שנראה לי מוכר מה שכן זה נראה די ישן ולא מי יודע מה איכותי. לא שאיש הנצח 3 היה משהו בלתי נשכח אבל עדיין זה סרט שאני זוכר בניגוד לרביעית הסרטים האנונימית (מבחינתי) המוצגת לצידו.

אחרי חפירה קטנה ביוטיוב סרטים (וזה אומר לחיצה על Operation Deltaforce 4: Deep Fault) מצאתי סרט שהוא מהעשור הנוכחי - Seal Team Six The Raid On Osama Bin Laden. בואו נודה זה לא בלוקבאסטר אליו אנו רגילים מהקולנוע האמריקאי אבל זהו הסרט הטוב ביותר שהוצג בבאר הימני של יוטיוב.

למרות שאיכות הסרטים המוצגים ביוטיוב סרטים היא לא משהו שיפיל חובב סרטים טיפוסי מהרגליים. עדיין המהלך של גוגל הולך לפגוע (וכבר פגע) בכל ספקיות הסרטים האינטרנטיים בתשלום, כמו כן זוהי מכה נוספת לספריות הדי.וי.די המפוזרות בכל העולם. יוטיוב סרטים לא מספק את איכות השמע והוידיאו אותו סיפקו וממשיכות לספק "קורבנותיו" הנוכחים (ספקיות הסרטים וספריות הדי.וי.די) אבל עדיין העובדה שגוגל נכנסים לעסקי הסרטים ופשוט מחלקים אותם בחינם הוא סימן לא טוב לכל השחקנים האחרים בתחום. אז נכון להיום יוטיוב חייה על הפרסומות, על הדרך מנסה לחנוק את ספקיות הסרטים. מה שיוצר בעיה משמעותית לספקיות הסרטים וספריות הדי.וי.די, שספק אם הן יצליחו למצוא פיתרון. אם יוטיוב תחליט להיכנס לתחום הסרטים בכל הכוח ולא ע"י בדיקת הקרקע כמו שהיא עושה נכון להיום.

קצת קשה להאריך מה הכיוון שגוגל בחרו לעצמם עם המהלך הזה במיוחד כשכל עניין זכויות היוצרים מרחף מעל ראשם. מצד אחד גוגל לא הייתה מכניסה את עצמה לבור ביודעין שתביעת היוצרים נמצאת בדרך, מצד שני בגלל שגוגל הוא טיטאן כל כך גדול בתחומו קשה לדעת מי יכול עליו.

יוטיוב סרטים - גזר דין

אם חשבתם לוותר על החוויה של תשלום מופרז על כרטיס בקולנוע אתם יכולים להירגע יוטיוב סרטים לא הולכת להקל על חיינו, לפחות לא בזמן הקרוב. וזה אומר שכל הפיראטים מביניכם עדיין יצטרכו לשמור את Pirate Bay במועדפים ולהמשיך לעשוק את האולפנים עם טורנטים ו - Popcorn Time

נכון להיום מבחר הסרטים אותו יוטיוב סרטים מציע הוא פשוט מצחיק עד כדי עצוב. כל אתר תוכן שמכבד את עצמו חייב תמיד לספק את התכנים החדשים ביותר, במקרה של יוטיוב סרטים זה סרטי קולנוע שרצים נכון להיום בקולנוע. אבל גם אם יוטיוב לא רוצים להרוג את תעשיית הקולנוע ולהתמודד עם תביעות של זכויות יוצרים הם חייבים לספק לפחות את סרטי הדי.וי.די החדשים ביותר באיכות הטובה ביותר שלא נופלת מספקיות הסרטים הוותיקות. בלי זה ליוטיוב סרטים פשוט אין מה למכור בזירה הזאות. אף אחד לא יודע מה גוגל מתכננת לעשות בעתיד, אולי הפלטפורמה הנוכחית היא בדיקה הקרקע למשהו גדול שיגיע בהמשך. משהו שדומה ל VOD או כל שרות אחר של הספקת סרטים תמורת תשלום. מה שבטוח זה שיוטיוב סרטים נכון ל 2014 לא שווה את זמנכם.


עדכון דצמבר 2014

מאז כתיבת פוסט זה, עלה הסרט "ראיון סוף" לפלטפורמה של יוטיוב סרטים בגלל כל העיניין של צפון קוריאה. הסיבה לעליית הסרט ליוטיוב לא ממש משנה אבל למרות הסרט הבינוני הבאז שנוצר סביבו יכול לתת רוח גבית מאוד חזקה לפלטפורמה שדי מדשדשת ולא מציעה שום דבר מיוחד לגולש הטיפוסי עד היום.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א