למה אסור שזכויות ארבעת המופלאים יחזרו לאולפני מארוול



למה אסור שזכויות ארבעת המופלאים יחזרו לאולפני מארוול


הפעם נלך נגד הזרם ונסביר למה אסור שזכויות ארבעת המופלאים יחזרו לאולפני מארוול. נפרט מהם האפשרויות שעומדות בפני פוקס היום עם המותג. ואיך צריך לשלב את ארבעת המופלאים בריבוט הבא.

עבר שבוע מאז שארבעת המופלאים המחודש של פוקס עלה למסכי הקולנוע וכצפוי המכה הייתה קשה וכואבת. המספרים הנמוכים בקופות והצלילה של מניית פוקס מסכמת היטב את סיפורו העצוב של המותג שנכשל שוב ושוב רק שהפעם הוא הצליח לגרור גם את האולפנים למקומות לא נעימים. כבר פירטנו את הסיבות לכישלונו הידוע מראש של ארבעת המופלאים גרסת 2015 כאן, וכאן לכן לא נחזור על עצמינו שוב. השאלה מה עושים עכשיו?
אם תשאלו את השאלה הזאות את חובבי הקומיקס ומעריצי מארוול בפרט, צבא המיניונס הזה יחזור על אותה אמרה ותיקה בה הם אוהבים כל כך להשתמש ״פוקס, תחזירו כבר את הזכויות של ארבעת המופלאים למארוול, כדי שהם סוף סוף יעשו משהו חיובי עם המותג״. רובכם בוודאי מסכימים עם המשפט, אבל אני ממש לא.

לפני שאני אסביר למה אני מאמין בכותרת של הכתבה אני חייב לתת קצת רקע על עצמי. אני נהנה מרוב הסרטים שמארוול יצרה בשנים האחרונות אבל באותו הזמן אני לא חושב שהם יצירות מופת כמו שהמיניונס של מארוול מאמינים וטופחים לעצמם על השכם. חייל החורף היה סביר ולא יותר מזה, שומרי הגלקסיה היה משעשעה, הנוקמים 2 היה חוויה אקשן כייפית אבל גם חסרת כל תוכן, את איש הנמלה אין לי שום רצון לראות למרות שמהללים אותו מכל מקור אפשרי (אני כנראה אראה אותו אבל זה לא יהיה עכשיו). אז נכון שיש המון סרטי מארוול טובים והם מקושרים היטב בינם, בין עצמם ויותר חשוב ליקום של ה MCU . אבל  יש גם סרטי מארוול גרועים אותם כל המיניונס של מארוול מנסים להדחיק בכל הכוח ולהציג את ההצלחות הקופתיות למרות הכישלון באיכותו של הסרט (לדוגמא: האלק ואיירון מן 3). 

יש לי בעיה מאוד עקרונית עם סרטי מארוול אין בסרטים האלה שום עומק, הם לא מדברים על שום דבר עקרוני. אחת הזוועות הכי גדולות שמארוול / דיסני השרישו לתוך תעשיית הקולנוע הוא דירוג ה PG-13 בו היא משתמשת בכל סרטיה. בגלל הצלחת הרוב הגדול של סרטי מארוול (כל הילדים שצופים בסרטים בקולנוע) שאר האולפנים שמפיקים סרטי קומיקס יישרו קוו מבחינה זאת. ולכן סרטים כמו המעניש או בלייד שהיו יחסית אלימים ( Rated-R ) ולאחרונה חזרו לידי מארוול לא יזכו לקבל טיפול מתאים. ואז כולם יגידו, רגע המעניש יופיע בעונה השנייה של דרדוויל. דרדוויל הייתה שונה יחסית למסגרת השבלונית של סרטי מארוול, ואני אסכים דרדוויל הייתה טובה אבל נראה לכם שמארוול יתנו לג'ון ברנטל להתעלל בקורבנותיו כמו שנתנו לתומאס ג'יין לעשות בסרט של 2004 ? התשובה המיידית היא, ברור שלא. ג'ון ברנטל יהיה המעניש פרווה של מארוול בעונה השנייה של דרדוויל. אבל זה עוד מילא, המעניש לפחות חוזר לטלוויזיה. את בלייד אנחנו לא נראה כלל, בגלל שמארוול לא יתנו לנהרות הדם לזרום בסרטיהם. קפטן אמריקה חטף כדור בבטן בחייל החורף וכל מה שאנחנו ראינו על המסך זה כתם קטשופ קטן ואחריו גיבורינו חזר לעבודה כאילו לא קרה לו כלום. 

נראה שסטיתי קצת מהנושא, אז בואו נחזור לעניינינו. האפשרויות של זכויות מותג ארבעת המופלאים כיום הן:

1. פוקס מחזירה את הזכויות למארוול

הסבירות למהלך היא נמוכה בגלל שלא נראה שפוקס יוותרו על מותג חשוב נוסף לטובת מארוול במיוחד כשהם תכננו לעשות שיתופי פעולה עם בין ארבעת המופלאים לסרטי אקס מן בהמשך הדרך. בואו נכנס לרגע לחלומם הרטוב של המיניונס של מארוול ונחשוב לרגע מה יכול לקרות כאשר הזכויות של המותג באמת יחזרו למארוול. אחד הדברים שבאמת צריך להעריך אצל מארוול זה הלוח זמנים שמתוכנן כמה שנים מראש. כמו שידוע לכולם למארוול יש תכנון לכל הסרטים שלהם עד 2020 (לדעתי זה גם מעבר לזה). אז אם המותג חוזר למארוול האם אתם באמת חושבים שהם יפיקו סרט חדש כבר עכשיו? כנראה שלא, הם יכולים לדחוף את ארבעת המופלאים לאחד מהסרטים הנוכחים שלהם לסצנה וחצי אבל האם זה מה שאתם באמת רוצים. לקבל טעימה ואז לחכות אלוהים יודע כמה זמן כדי שמארוול יועילו בטובם כדי לקחת סיכון וליצור סרט סולו (לא בזמן הקרוב) למותג שנכשל שלוש פעמים ברצף.

2. פוקס משתפת את מארוול בזכויות על המותג

הסבירות למהלך מסוג זה הוא כמעט ובלתי סביר, מערכת היחסים בין פוקס למארוול נמצאת בשלב של קיפאון מוחלט. אין שום תקשורת בין צמד האולפנים, שלא נדבר על שיתוף פעולה.
בואו נדמיין שצמד האולפנים החליטו על טובת הכלל כדי לעשות משהו דומה למה שקורה עם ספידרמן. מהלך מסוג זה יועיל לכולם, אנחנו נקבל ארבעת המופלאים חדשים שיתמזגו לעולם ה MCU כך שמארוול תרוויח ופוקס תוכל לקבל עזרה מבחינה יצירתית עם כיוון חדש שיוביל אותה ואת ארבעת המופלאים החדש שלה למקומות הרבה יותר חיוביים. בדרך פוקס תוכל להוריד מעצמה את הלחץ והבוז אותו היא סופגת כיום. זאות האופציה המועדפת על כולנו לצערנו החברה של פוקס לא ילכו על המהלך הזה.

3. פוקס שומרת על הזכויות

במקרה זה ישנם 2 אפשרויות ושניהם בעלות סבירות הרבה יותר גבוהה מהעברת זכויות או שיתוף הזכויות עם מארוול.

  • פוקס שומרת על הזכויות וממשיכה כסדרה עם סרט ארבעת המופלאים 2 לשנת 2017.

מתרסקת התרסקות מוחלטת ויורדת הרבה יותר נמוך ממה שחווינו השבוע עם הסרט הראשון של ארבעת המופלאים. אפשרות זאת מתאימה מאוד לפוקס בגלל שאם נביט על כל ההתנהלות של האולפנים בכל מה שקשור לנאמנות למוצר וצפצוף מוחלט על כל העולם נראה שהם הולכים להמשיך לצפצף על כולנו. היום כשהאסימון נפל והכסף נזרק לפח אולי הקודקודים של פוקס יחשבו פעמיים אם להמשיך עם סרט המשך לארבעת המופלאים של 2015.

  • פוקס שומרת על הזכויות ומבטלת את ארבעת המופלאים 2 כדי לאתחל את המותג שוב עד 2022.

אם ראשי פוקס לא אטומים לחלוטין ויפסיקו לנהל את מלחמות האגו מול חובבי הקומיקס ולעשות להם דווקא, והם רוצים לשמור על הזכויות. אז הדבר הכי חכם מבחינתם לעשות זה לתת לכל הסיפור סביב הסרט הנוכחי להירגע ולנסות להתחיל שוב בעוד 5 שנים כשהפצע הפתוח הזה ייסגר.

אז ברברתי כאן המון על הבעיות אתם בטח שואלים את עצמכם מה הפיתרון שאני מציע. 

מה שהייתי עושה קודם כל זה לקחת בן אדם שמבין דבר או שניים במותג והצליח לעשות דברים יפים עם מותגי קומיקס בעבר. נכון להיום האיש הכי מתאים לתפקיד שיש לפוקס להציע זה בריאן סינגר. הוא צריך ליצור תוכנית ארוכת טווח בדיוק כמו שפידג' עשה במארוול שתרכז את כל מה שהולך לקרות עם סרטי קומיקס של פוקס בשנים הקרובות. נכון להיום פוקס מתמקדים בסרטי אקס מן. זה עובד להם היטב וזאות הסיבה שהם מתחילים ליצור סרטים נוספים כמו דדפול, גמביט, וולברין 3. הבעיה היא מה עושים עם ארבעת המופלאים? הצעה שלי היא ללהק שחקנים חדשים ולנסות ולשמור אמונים לעלילת המקור. ברגע שפוקס יתנו את הכבוד הראוי לחומר המקור (ולא יתחילו שוב להמציא את הגלגל מחדש כמו בארבעת המופלאים האחרון) המוצר החדש יתקבל הרבה יותר טוב (אחרי הכול אי אפשר לרדת יותר נמוך).
בגלל הכישלונות האחרונים חייבים לטפל בארבעת המופלאים החדש בכפפות של משי לכן כדי לא לשרוף 120 מיליון דולר על אוויר צריך לבדוק איך קהל הצופים יקבל את האתחול המחודש. הדרך הכי קלה לעשות את זה היא להכניס את הארבעה באחד מסרטי אקס מן כדמויות משנה לסצנה אחת או שניים. כך פוקס יהרגו 2 ציפורים במכה אחת. הם גם יקבלו את השיתוף הפעולה המיוחל בין האקס מן לארבעת המופלאים וגם יבדקו על הדרך אם לארבעת המופלאים החדש יש פוטנציאל להמשך. משם לראות איך הקהל יגיב ולקבל החלטות בהתאם. קחו לדוגמה את ההופעה של קוויקסילבר באקס מן העתיד שהיה, אוון פיטרס הרשים כל כך בהופעתו שמדברים על סדרת טלוויזיה שהוא אמור לקבל כמו כן התפקיד אותו הוא קיבל באקס מן אפוקליפסה הורחב בעקבות התגובות החיוביות אותן הוא קיבל אחרי העתיד שהיה.  

נסכם את זה כך, למארוול יש אין ספור זכויות על דמויות משמעותיות יותר ומשמעותיות פחות. האם אתם באמת חושבים שהם צריכים את ארבעת המופלאים כדי להמשיך ולפתח את ה MCU? ברור שלא. וגם אם הזכויות של כל המותגים שלהם יחזרו למארוול (ארבעת המופלאים, אקס מן וספיידרמן) האם אתם חושבים שמארוול יתחילו להפיק 8 או 10 סרטים בשנה במקום ה 2 או ארבע שהם מפיקים כיום? ברור שלא.
אני לא יודע מה איתכם אבל אני רוצה לראות כמה שיותר סרטי קומיקס מגוונים בקולנוע. אם כל הזכויות של כל מותגי מארוול יחזרו אליה אנחנו לא נקבל שום דבר מעבר ל 2-4 סרטים הרגילים אותם מארוול ימשיכו להוציא כל שנה.
לכן אני לא רוצה שהזכויות של ארבעת המופלאים יחזרו למארוול, אני מודע לעובדה שפוקס פיקששו עם ארבעת המופלאים לאורך ההיסטוריה אבל מצד שני הם הצליחו ליצור סרטי אקס מן מצוינים. עם קצת מחשבה ואנשים מתאימים לתפקיד, פוקס יכולים להצליח עם ארבעת המופלאים בהמשך הדרך אבל בשביל זה הם צריכים להקשיב לאנשים שיודעים דבר או שניים על הקומיקס. לא להתכנס לעצמם ולהצדיק את הבחירות השגויות שלהם ולעשות מהלכי דווקא כדי להרגיז את חובבי הקומיקס הנאמנים של המותג. אני מקווה שזה היה לקח חשוב אותו פוקס למדה בדם ומכאן והלאה הם יתאפסו על עצמם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א