ביקורת סדרה: רצף הזמן (Continuum)



רצף הזמן אמרה שלום לצופי הטלוויזיה

העונה הרביעית של רצף הזמן ( Continuum ) הסתיימה השנה (2015) ובכך סיימה את הסדרה כולה. למי שלא מכיר את רצף הזמן או בשמה המקורי - קונטיניום הנה הפרטים: הסדרה של רשת שואו קייס ( Showcase ) היא סדרת מדע בדיוני טיפוסית שהתרכזה במסע בזמן. לייתר דיוק היא הפגישה אותנו עם קירה קמרון (רייצ'ל ניקולס), שוטרת בעתיד הנשלט ע"י תאגידי ענק. קירה נשלחת לעבר (ההווה שלנו) על מנת לעצור חוליית לוחמי חופש או טרוריסטים ( liber8 ) תלוי איך מסתכלים על זה כדי למנוע מהם לשנות את העבר כדי להשפיע על העתיד.

Trailer: Continuum Series Finale - "Final Hour"

טיזר לעונה האחרונה של רצף הזמן ( Continuum )
במהלך ריצת הסדרה הדמות הראשית עוברת אין ספור תהליכי התבגרות, התפרקות והתפקסות כדי לבנות את עצמה מחדש ולהתרכז במה שבאמת חשוב. אם זה בחייה האישיים ומה שנותן לה את הכוח להמשיך (בנה שנשאר תקוע בעתיד אליו היא לא מצליחה לחזור) ואם זה שינוי התפיסה שלה לגבי תאגידי הענק ששולטים בעתיד ובו בזמן דעותיה על חברי liber8 (לפחות אלה שנשארו בחיים לקראת העונות האחרונות של הסדרה).

אי אפשר להגיד שרצף הזמן היא סדרת מופת. תקציבה הקטן יחסית ושידורה ברשת שואו קייס (לא אחת הגדולות בצפון אמריקה) לא נתנו לה חשיפה מרבית. תקציבה הקטן לא אפשר לה להגיע לפוטנציאל המלא שהיה טמון בה (משום מה נופיה העירוניים של קנדה לא עזרו גם כן). כמו כל סדרות מסע בזמן היו פעמים שרצף הזמן הלכה לכיוונים לא ברורים אבל צופיה הנאמנים נשארו איתה ועזרו לה לרוץ במשך 4 עונות. הסדרה כללה צוות שחקנים רחב ודיי מוכר מתרבות סרטי וסדרות הגיק אחרות כמו: רייצל ניקולס (כוח המחץ) ויקטור וובסטר, לקסה דויג (אנדרומדה) ורוג'ר קרוס שמופיעה בכל מקום אפשרי בטלוויזיה בשנים האחרונות. ועדיין רוב שנות ריצתה הסדרה הרגישה לפעמים כאילו היא טוחנת מים במהלך חלקים מסוימים של פרקיה. אחרי העונה השלישית שהרגישה טיפה שונה והרבה יותר איטית, היו חששות גדולים אצל חובבי הסדרה שהיא לא תחזור לעונה נוספת. זה כנראה היה הדגל הלבן אותו סיימון ברי (יוצר הסדרה) קלט ולמרות הכול הצליח לסיים את הסדרה היטב עם עונה רביעית מוצלחת.

עונתה הרביעית של רצף הזמן הייתה בת 6 פרקים בלבד, חצי ממה שהתרגלנו לראות בעבר. למרות אורכה הקצר העונה הרביעית הייתה לדעתי הטובה מבין כל העונות. ראינו תופעה דומה עם הסיומת בת השישה פרקים הנהדרים של סדרת ניקיטה עם מגי קיו. בעונתה האחרונה של רצף הזמן לא הייתה לנו את ההתרגשות של הסיומת של ניקיטה אבל שרר סוג של מתח שלא הרפה לרגע. המוות של חלק גדול מהדמויות שליוו אותנו במשך 4 העונות תרם גם כן. אבל יותר מכל חיילי העתיד שהופיעו בעונה האחרונה הציגו סוג של אויב שקירה לא פגשה מעולם. ויותר מזה היוו אויב עוצמתי הרבה יותר איתו היא לא הייתה מסוגלת להתמודד שווה בשווה. בסופו מה שהביא את קירה לשתף פעולה עם חברי liber8 והיה החותמת האחרונה בשינוי תפיסת העולם שלה ב 180 מעלות.
הסוף הקודר של הסדרה היה צפוי ובמידה מסוימת פגע בסוף של הסדרה. למרות זאת גם בלי הסוף של הסדרה, רצף הזמן בעונתה הרביעית והאחרונה הצליחה להביא למסך הטלוויזיה משהו שהיה חסר לה לכל אורך שלושת העונות הראשונות, התרגשות של הצופה בהמתנה לפרק הבא. רצף הזמן לא נתנה לנו סיומת מרתקת אבל הדרך שעברנו עם ששת פרקיה האחרונים של הסדרה הייתה שווה את זה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א