התרשמות ראשונה מסדרת המוציא להורג הממזר


המוציא להורג הממזר - אלימה ומדממת

היו לנו הרבה מאוד ציפיות לקראת שידור הסדרה החדשה של רשת FX - המוציא להורג הממזר - The Bastard Executioner . סדרה שאמורה הייתה להפוך לסדרת הדגל החדשה של הרשת (במיוחד אחרי ירידת ילדי האנרכיה). במציאות המוציא להורג הממזר מציגה לנו סדרה לא מלוטשת עם המון בעיות וחסרונות שלא מצדיקה את המעמד שניתן לה ברשת FX.
נראת כמו אחת מהסדרות היותר מענינות של הסתיו הקרוב
Posted by ‎מגדלור‎ on Wednesday, September 16, 2015

הסדרה מתארת את הרקע לקונפליקט האלים בין בריטניה לווילס דרך עיניו של לוחם וולשי מקומי בעולם הקודר והאפל של אותה תקופה של ימי הביניים. אחרי ההתרגשות הראשונית מהסדרה שהייתה אמורה להיות הגרסה הטריה של הויקינגים הפכה במהרה לצל של עצמה. 
האלילה לעתים לא ברורה ונראה שהכותבים הצליחו לבלבל את עצמם מרוב הניסיונות להתחכם. מילא להתחכם והקושי להבין על מה מדובר ולאן בדיוק הסדרה אמורה להתקדם. הבעיה העיקרית של הסדרה היא שלנו כצופים המוציא להורג הממזר נראית כמו סדרה שלא שווה את ההשקעה. היא פשוט מעייפת באופן משמים. מצד אחד היא סדרת ימי ביניים ריאליסטית אבל באותו הזמן היא מציגה סממנים של פנטזיה ע"י ההזיות הלא ברורות של הגיבור הראשי. מה שעוד יותר בעייתי היא העובדה שהמכשפה אותה מגלמת קייטי סגל מצליחה לפענח את הזיותיו של הגיבור הראשי ללא שום הסבר, משהו שמפריע מאוד להבנתה של הסדרה.

מבחינה ויזואלית אם משווים את הסדרה למשחקי הכס או לויקינגים החיסרון הברור של המוציא להורג הממזר קופץ באופן מיידי לעין. אם זה בתלבושות של חלק גדול מהדמויות ואם זה מבחינת כוריאוגרפיית הקרבות שלוקה בחסר. הסדרה מציגה סצנות אלימות קשה ברוב פרקיה. האלימות היא תופעה מובנת בגלל הניסיון של היוצרים להציג את תקופת ימי הביניים באופן האמין ביותר ולקרב את הצופה כמה שיותר למציאות של אותה תקופה. הכוונה הייתה טובה אבל התוצאה הסופית של אותם סצנות מדממות מחוזקות בעלילה חלשה הוצגו על המסך כסוג של תרוץ להתעלות על כל שאר הרשתות ולהראות משהו אלים באופן מופרז, בד"כ ללא שום סיבה מוצדקת.
אני לא אחד מהאנשים האלה שנגעל מהאלימות בקולנוע ובטלוויזיה, ההפך הוא הנכון אני מעודד את התופעה שהאולפנים הגדולים יתאזרו בקצת יותר אומץ ויספקו לנו הרבה יותר תכנים Rated-R. כל זה יכול להתקיים בזמן שהעלילה מצדיקה את אותה האלימות (סרט דראד משנת 2012 הוא דוגמא מצוינת לזה), אין לנו את זה במוציא להורג הממזר בגלל שכמו שציינתי קודם - העלילה החלשה לא מצדיקה את אותן סצנות.

לאחר צפייה בשלושה פרקים אני חייב לציין שסדרה היא אכזבה ענקית מבחינתי, בזמן שאני אנסה לסיים את העונה הראשונה (אלה אם כן FX יחליטו אחרת) לא הייתי ממליץ לחובבי ויקינגים למיניהם להתחיל בצפייה. המוציא להורג הממזר היא סדרת סצנות אלימות רנדומאליות ללא שום קשר שמחבר אותם אחת לשנייה. וכל זה בלי להזכיר את סטיבן מוייר המצוין שטובע בים של בינוניות בתפקידו בסדרה, ללא כל יכולת להרים את הסדרה לרמתו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א