ביקורת פאוורס עונה ראשונה



פאוורס - גיבורי על כמו שאף פעם לא ראיתם

פאוורס היא אחת מהסדרות מבוססות קומיקס שלא קיבלו את החשיפה לה זוכות הסדרות הגדולות. בזמן שהחץ, פלאש, סוכני המגן ודרדוויל של די סי ומארוול רצות ברשתות טלוויזיה הגדולות בארה"ב. סדרת פאוורס הופקה ע״י פלייסטיישן וזאת כנראה הסיבה שהסדרה לא הגיע להמונים. פלייסטיישן היא טייקון בתחום המשחקים אבל עדיין נמצאת בחיתוליה בכל מה שנוגע להפקת סדרות טלוויזיה.

אי אפשר להגיד שרק החשיפה המוגבלת של הסדרה היא הסיבה לאנונימיות לה היא זכתה. פאוורס לא הייתה סדרה מושלמת והתאפיינה בפגמים רבים אך בו בזמן הצליחה לספק לנו אלמנטים אותם לא ראינו מסדרות מבוססות קומיקס אחרות. 
בזמן שפאוורס הייתה בלתי מאוזנת ברוב חלקי העונה עם פרקים מצוינים וקליף האנגרים בדיוק כמו שכתוב בספר. פאוורס גם אופיינה עם המון רגעים מתים, דיאלוגים עמוקים על כלום וכמובן התרכזות יתרה בדמויות שוליות, חד ממדיות שלא תרמו דבר לשיפור העלילה או העניין בסדרה (הבולטות שבהן: קליסטה וזורה).

למרות הליקויים פאוורס היא כנראה סדרת הקומיקס המודרנית ביותר ששודרה בטלוויזיה. בניגוד לשאר הסדרות, פאוורס מודעת לעצמה ולתקופה בה בני הנוער חיים כיום. היא התאימה את עצמה לזמננו והציגה את גיבורי העל בסדרה כאנשים שרודפים אחרי הפרסום, הרוצים להיות סלברטיז וחלקם אפילו שואבים מזה את היכולת להמשיך ולחיות. זה היה מעניין לראות את גיבורי העל של הסדרה מצוידים בסוכנים ויועצי שיווק על מנת להתפרסם בדרך הקלה והמהירה ביותר בזמן שאחרים ניסו למצוא את ייעודם בחיים אחרי שעיבדו או עדיין לו מימשו את פוטנציאל כוחות העל שלהם. הסדרה מציגה חלק מגיבורי הסדרה (ביניהם הדמות הראשית, לפחות בהתחלה) באור השלילי ביותר כאנשים ריקניים ופגומים המנסים להשיג את מה שעבד להם בכל מחיר. לא משנה על מי הם דורכים ומי נפגע מזה בדרך. ארבעת גיבורי הסדרה הציגו היסטוריה ארוכה ומורכבת בינם לבין עצמם (לדעתי אפילו מורכבת מידי), לצערי הסדרה נכשלה להסביר את כל הקשרים האלה והציגה תשובות מעורפלות ולא ממש ברורות לגבי המניעים של אותן דמויות (או שאני טועה ופספסתי משהו). בניגוד לסדרות קומיקס אותן ציינתי בפסקה הראשונה, לפאוורס לא היו מגבלות של PG והיא הציגה המון סצנות מדממות, לא בהכרח דברים ברוטאליים אבל שפע של נהרות דם זרמו במהלך העונה. בחלקים מסוימים של הסדרה ההשפרצות של הדם נראו דיי מיותרות ומטופשות. 

לאורך רוב העונה פאוורס חוותה עליות ומורדות אבל הבסיס של הסדרה היה שארלטו קופלי ומישל פורבס שהצליחו להפוך אותה מעוד אפיזודה חולפת לסדרה מרתקת בעלת פוטנציאל גדול במהלך העונה הראשונה וכמו כן בנו את היסודות לקראת העונה השנייה. בגלל מה שקרה בסיומה של העונה הראשונה אחד היסודות עליהם פאוורס התבססה יחסר לנו ויוצרי הסדרה יצטרכו לעשות חושבים על מנת למצוא דרך לייצב את העונה השנייה כדי לרוקן אותה מדיאלוגים ריקניים ולהתמקד במה שבאמת מעניין.

חובבי סדרות הקומיקס שיבחרו לצפות בסדרת פאוורס של פלייסטישן יחשפו לצד אחר של גיבורי העל, הם יחשפו למטען רגשי שאיתם גיבורי הסדרה מתמודדים מידי יום ורוב הזמן מתדרדרים למקומות אפלים ביותר. ואם הצופים יהיו מספיק סבלניים עם הסדרה, אני בטוח שהם ייהנו ממה שהם יראו על המסך. אחרי הכול איך אפשר שלא ליהנות משארלטו קופלי ומישל פורבס.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א