המלצה על סדרה האיש במצודה הרמה



מה היה קורה אם הנאצים היו משתלטים על העולם?

אחת מהסדרות היותר מרתקות אותן גילינו בתחילתה של שנת 2015 היא ללא ספק האיש במצודה הרמה The Man in the High Castle של הענקית אמזון. אמזון החליטה להיכנס לעסקי הטלוויזיה עם סדרתה הראשונה. ובינתיים כמו שזה נראה עכשיו זה נראה מעניין.

העלילה מתרכזת בארה״ב של שנות השישים (או החמישים) ומתארת מציאות אלטרנטיבית בה ארה"ב ובעלי הברית הפסידו במלחמת העולם השנייה. גרמניה יחד עם יפן כבשו את צפון אמריקה וחילקו אותה ביניהן. המציאות היומיומית של תושבי ארה"ב נראית דיי קודרת כאשר צמד המשטרים משתמשים בטקטיקות הפחדה ודיקטטורה צבאית שמוחצת כל סיכוי לחופש. לוחמי המחתרת של ארה"ב נלחמים במשטר ואחת ממשימותיהן החשובות ביותר היא לשמר על סרטון שהנאצים לא הצליחו להשמיד. הסרטון מציג את החופש שהיה בארה"ב לפני מלחמת העולם השנייה. אותו חופש שתושבי ארה"ב כל כך משתוקקים לקבל בחזרה. המחתרת מקווה שחשיפת הסרטון בפני ההמונים תוביל לשינוי והתקוממות מחודשת נגד הדיקטטורה של הנאצים והיפנים. מצבה של המחתרת הוא במצב כל כך נוראי שצמד האנשים שאמורים להעביר / לשמר את הסרט הם:

  1. בצד הפסיפי שנמצא בשליטת היפנים היא בחורה רגילה שבטעות מקבלת את האחריות לשמור על הסרט מאחותה הבעייתית שבאחת מהחלטותיה הפזיזות מצטרפת למחתרת ומעבירה את האחריות של המשימה לאחותה.
  2. בצד הרייך הנאצי הגדול (מזרח ארה"ב), בחור מסתורי שמשיג את הסרט מהמחתרת של ניו יורק. ובשן ועין מצליח לחמוק רגע לפני שכל התא מושמד ע"י הנאצים.
כל חובבי ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה ייהנו מהסיפור המרתק של מה שיכול היה להיות אם הנורא מכל היה מתממש וגרמניה הייתה משתלטת על העולם. הסדרה עשויה היטב ומציגה לנו סיפור מסגרת נפלא. לא תראו כאן סצנות אקשן מסחררות אלה מציאות קודרת של שנות השישים (או החמישים) תחת משטר דיקטטורי כאשר שתי המעצמות (גרמניה ויפן) מנהלות מלחמה שקטה מתחת לפני השטח על השליטה ביבשת בציפיה למותו המיועד של היטלר. הכול כדי לשמר את כוחן אחת מול השנייה.
אלקסה דאבאלוס לוהקה לאחת הדמויות הראשיות והיא השם הכי מוכר שניתן למצוא בין שחקני הסדרה. פרק הבכורה של הסדרה שוחרר אי שם בתחילתה של 2015 אבל רק השבוע אמזון שיחררו את כל עשרת הפרקים של העונה הראשונה להורדה ישירה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א