למה הפסקתי לצפות בסדרה החדשה של ABC - קוונטיקו


למה הפסקתי לצפות בקוואנטיקו

כשקוונטיקו ( Quantico ) עלתה לאוויר בטלוויזיה האמריקאית הכול נראה וורוד. מה כבר אפשר היה להגיד על סדרה חדשה שעושה כל כך הרבה גלים חיוביים בטלוויזיה. השחקנים שנראים כאילו הרגע ירדו ממסלול דוגמנות, הצילום הבהיר של הסדרה, הקפיצות בין העבר להווה שהתקשרו יפה בין אירועי הפרקים, המסתורין מאחורי העלילה המרכזית כמו גם הרקע של הדמויות המרכזיות ששמרו משהו חשוב בבטן. הכול נראה טוב עד עכשיו, אז למה החלטתי להפסיק לצפות בסדרה שעל הנייר נראית כמו משהו מאוד מבטיח ומהנה ?

טריילר קוונטיקו עונה 1

קוונטיקו של רשת ABC
עד היום אף פעם לא נגעתי בבלוג זה בכל מה שנוגע בנושאים פוליטיים מכל סוג. הפעם קוונטיקו לא השאירה לי ברירה והייתי חייב להגיד משהו שקשור לנושא. בגלל היותי ישראלי שמפרסם תכנים בשביל ישראלים באתר ישראלי, אם זה עבור הקוראים בארץ ואם זה עבור הקוראים מחו"ל.

קוונטיקו היא הסדרה הכי אנטי ישראלית שרצה היום במיינסטרים של ארה"ב. אני יודע שזאת הצהרה דיי בומבאסטית עבור סדרה שנראית כמו עוד אחת מהסדרות הרגילות של הטלוויזיה בארה"ב. יוצריה הסוו ועטפו את הסדרה במעטפת של ליברליות, צילום יפה, ומסתורין שעובד, אבל אם מתרכזים טיפה מתחילים לקלף את השכבות החיצוניות מגלים תכנים דיי בעייתיים (לפחות מבחינתנו). אני צופה באין ספור סדרות אמריקאיות במהלך השנה (קרוב ל 50 - אותם תוכלו לקבל כרשימה אם תרשמו לרשימת התפוצה של האתרשמדברות על נושאים רגישים פחות ורגישים יותר. אני חייב לציין שלא נתקלתי בסוג כזה של ארסיות שמכוון כלפי החברה הישראלית. אני בטוח שאנשים נוספים קלטו את הרמיזות שפוזרו החל מפרק 4. כל זה תלוי כמובן ביכולת של הצופה לקרוא בין השורות. אין משהו מרתיח יותר מאשר להיות מוצגים כמישהו שאנחנו ממש לא. וזה בדיוק מה שקוונטיקו עושה עם דמותו של סיימון בסדרה. 

חלקים נרחבים מעברו של סיימון מרגישים כאילו הוצאו מהארכיונים של שוברים שתיקה, בצלם וכל שאר ארגוני שמואל קיצוני. שבזמנם הפנוי אוהבים להגיד שהם דואגים לזכויות אדם של כל מי שהוא לא ישראלי וביום יום נוהגים להחיות את הפרוטוקולים הדמיוניים של זקני ציון. קשה להבין אם זאת בורות או סתם רשעות מצד היוצרים והאנשים שכותבים את תסריטי הפרקים (ג'ושוע סאפרן). דבר אחד ברור הפרק העשירי של הסדרה גרם לי לשבור את הכלים ולהגיע למסקנה שאני לא ממשיך עם קוונטיקו מעבר לפרק 10. האמת היא שרציתי להפסיק את הצפייה בסביבות הדקה ה 20 אבל החלטתי לתת צ'אנס לסדרה לתקן את הרושם שהיא הצליחה ליצור החל מפרק 4 והתפוצצה עם התכנים שהוצגו במהלך פרק 10. והאמת היא שג'ושוע סאפרן (יוצר הסדרה) ניסה להמתיק את הגלולה לקראת סוף הפרק אבל זה היה ניסיון מלאכותי וממש לא משכנעה, אחרי הכול הנזק כבר נעשה. 

אם כבר מדברים על דמותו של סיימון שהוא חייל צה"ל לשעבר ש"כביכול" ביצע זוועות באוכלוסיה הפלסטינית. בגלל רגשי אשם החליט לקחת על עצמו זהות של הומוסקסואל על מנת להתקבל ל – FBI ולתקן את העוול שעשה בזמן שרותו הצבאי. גם לכם כל הטוויסט הזה נשמע הזוי לחלוטין? בואו נתעלם לרגע מההזיה הכוללת של דמותו ונסכים ששום אזרח זר לא יכול להפוך לסוכן של ה - FBI במציאות, זה פשוט לא הגיוני. ואם הצלחתם לזרום עם ההזיה הזאות למה הוא הוצג תחילה כהומוסקסואל? בפרק 10 סאפרן וכותבי התסריט מתרצים את זה בעובדה שבזמן שרותו של סיימון נהג לפתות נשים ערביות על מנת שצה"ל יתעלל בהן, ולכן הוא התהפך על עצמו 180 מעלות? זאות הגזמה גם עבור הוליווד.

סיימון בקוונטיקו הוא התהוות של הישראלי, ואם כך יוצרי הסדרה רואים את הישראלים אני לא מוכן לקחת חלק בצפייה של סדרה שמתבססת על מקורות של אנשים שלא מחוברים למציאות.

דמותו של סיימון כמו שהיא מוצגת בקוונטיקו היא הזיה אחת גדולה. לדעתי זאת סיבה מספקת עבור צופה הישראלי לעבור למשהו שונה. גם מי שאין לו קשר לישראל יתקשה להתחבר לעלילה של סיימון כמו שהיא כתובה, דמותו מציגה את כותבי הסדרה כחובבנים שייצרו רושם כאילו הם לא ממש ידעו לאיזה כיוון לקחת את הדמות בתחילת הסדרה. כאשר בהמשך עם אישור הסדרה והכרזה על עונה מלאה של כ 20 פרקים לקחו את הדמות אל הקצה רק כדי לזעזעה את הצופה לקראת הפסקת אמצע העונה.

אני לא נוהג להפסיק לצפות בסדרות באמצע העונה, לרוב זה קורה כאשר הסדרה מזעזעת באיכותה. כאן המקרה הוא שונה קוונטיקו לא היתה נוראית עבור רוב הצופים, היא פשוט היתה נוראית לצפייה עבור הצופה הישראלי.

לחברי בצלם / שוברים שתיקה ..., קוונטיקו חוזרת עם עונתה השניה ב 25 לספטמבר 2016

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א