פרידה אחרונה מדייויד בואי



אומרים שלום לדייויד בואי


דיוויד בואי ( David Bowie ), אחד מגדולי הזמרים של ימינו הלך לעולמו אתמול בגיל 69 עקב מחלקת הסרטן.
בואי היה מוזיקאי ,זמר, שחקן ומפיק, כבר מגיל 9 הושפע מאמנים כמו צ'אק ברי, ליטל ריצ'ארד ואלביס, בגיל 15 הקים את להקתו הראשונה "הקונראדס" וניגן בלהקות  רית'ם אנד בלוז נוספות.
השפעתו על המוזיקה הייתה עצומה, והוא נקרא "זיקית הרוקנ'רול" מאחר והוא ניגן מספר רב של סגנונות מפופ, רוק כבד ועד רוק פסיכדלי.


דיויד שיחק בלמעלה מ30 סרטים ביניהם "זולנדר", קומדיה עם בן סטילר ו"היוקרה" דרמת מסתורין עם יו ג'קמן. שיריו הרבים כיכבו בסדרות וסרטים כגון: "מד מאן", "מבוקש לחקירה", "זירת פשע לאס וגאס", "הסימפסונים", "אקס פקטור", "לרקוד על הקרח" ו"לרקוד עם כוכבים ".
דיוויד בואי הופיע בתוכניות אירוח רבות כגון: "לייט שואו עם דויד לטרמן", "סאטרדיי נייט לייב", "לייט שואו של גימ'ס קורדון" ותוכניתו של גימיי פאלון.
בשנת 1999 כתב בואי שיר למשחק המחשב  Omikron: The Nomad Soul,  הוא ואשתו הופיעו במשחק בתור דמויות.
ב2001 במופע לזכר נספי פיגועי 11 בספטמבר,  הופיע עם גרסת רוק לשיר  "heroes"  וגרסת כיסוי לשיר  "אמריקה " של סימון וגרפנקל.
ב2003  דיווח העיתון  "סאנדי אקספרס " על בואי כאדם השני העשיר ביותר בתחום הבידור אחרי פול מקרטני עם נכסים בשווי 510 מיליון פאונד.


במהלך הקריירה מכר בואי למעלה מ140 מיליון תקליטים ברחבי העולם, בבריטניה זכה בואי ב9 אלבומי פלטינום, ב8 אלבומי זהב ו11 אלבומי כסף.


את פוסט הפרידה מדיוויד בואי כתבו במשותף עומרי לוין ושירה דמבוביץ'.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א