ביקורת דדפול


דדפול

כבר הרבה זמן שאני חיכיתי לראות סרט עם דרוג Rated-R שיגיע לקולנוע עם הכנת קרקע מתאימה שתעזור לו להגיע למלוא הפוטנציאל הגלום בו. ההייפ האדיר שנשא את סרט דדפול למסכי הקולנוע בצרוף עם שיווק ייחודי למינו לקראת יציאת הסרט הוא זה שהביא את ההצלחה הפנומנאלית אותה חווינו בשבועות הראשונים להקרנת הסרט. אני לא אהיה הראשון שיגיד שעבודת יחסי הציבור לפני ובמהלך שחרור הסרט היא פשוט יצירת אומנות שכל אולפני הקולנוע חייבים לראות ללמוד וליישם.
ryan reynolds as deadpool
דדפול

זהו שינוי כל כך מרענן לקבל סרט קומיקס עם דירוג R. סרט שמיועד לאותו קהל בוגר ולא קהל ילדים אליו מכוונים היום הרוב המוחלט של אולפני הקולנוע. אחרי כישלונו המוחלט של סרט דראד ב 2012 לא ראינו אף סרט מסוגו באופק. למרבה ההפתעה סרט דדפול הוא הסרט שנכנס לאותה משבצת. דדפול הוא בשום אופן לא אלים כמו דראד, דדפול הוא קומדיה פרוע עם כמה אלמנטים של דם וקללות. ועדיין כולם הציגו אותו כאילו הוא מושיע של הדירוג R לו כולנו חיכינו. שלא תטעו דדפול לא נוצר בגלל שפוקס החליטו להביא לנו משהו שונה וייחודי. זה קרה אך ורק בגלל שלאנשי פוקס נמאס להגיד לריאן ריינולדס "לא" במשך 10 שנים.

דדפול הוא דוגמא ייחודית של פרויקט עם תקציב קטן המנוהל ע״י אנשים שמכירים את חומר המקור ויודעים בדיוק מה הם עושים איתו ולאן הם מתקדמים. מה הפלא שדדפול הוא הצלחה מסחררת בכל קנה מידה אפשרי. רק לשם השוואה ארבעת המופלאים נוצר בדיוק ע"י אותם אולפני פוקס, יחי ההבדל הקטן.

אם נתייחס לסרט עצמו אין ספק שניתנה כאן במה לריאן ריינולדס להשתולל כמעט ללא כל ריסון. כמות הקללות שנזרקו כאן היא עצומה. צמד סצנות האקשן במהלך הסרט היו פנומנאליות במיוחד אם מתחשבים בתקציב הקטנטן שניתן לסרט (50 מיליון זה לא סכום גדול). מצד שני כמו שנאמר בחלק מהפרומואים לקראת יום האהבה שדדפול הוא קומדיה רומנטית, ובחלק גדול מהקטעים בהם דדפול לא פירק כל מה שעמד בדרכו ומידי פעם צחק עם כמה דמויות משנה על ... הכול (החל מריאן ריינולדס, יו ג׳קמן, האקס מן, וכו׳). דדפול בהחלט הרגיש כמו קומדיה רומנטית, וכאן היה חסרונו העיקרי. לצד אינספור האיסטר אגס, הקללות והאקשן, חלק גדול מהסרט התמקד בוייד ווילסון וונסה. משהו שגרם לסרט להירגע ולעתים גם להימרח יתר על המידה. זה מובן שכמו בכל סרט חייבים לספר את הסיפור ומסביבו לבנות את האקשן והבדיחות אבל כאן הסיפור היה עקב אכילס של הסרט, בואו נודה שאף אחד מאיתנו לא בא לצפות בדדפול כדי לצפות בעלילה ששווה אוסקר.

משהו נוסף שהיה מרתק לראות היה האינטראקציה של דדפול עם צמד חברי האקס מן: נגסוניק טיינג' וורהד וכמובן קלוסוס שבלט כאן כמו שהוא לא הצליח לבלוט עד כה בסרטי אקס מן. לצד דדפול הדמות הכי מבדרת של הסרט היא ללא ספק קולוסוס שהופיע רק בכמה סצנות ולקח ל 5 שחקנים שונים להפוך את קולוסוס לטנק שהוא אמור להיות בסרט דדפול. האינטראקציה של קולוסוס עם דדפול בסצנת קרב הראשונה על הגשר כמו אקורד הסיום לסרט שוות זהב. נקווה שנראה את זה בסרט ההמשך הפעם בצירוף כייבל.

DEADPOOL Easter Eggs, Secret Cameos & References

כל האיסטר אגס (100 במספר) של סרט דדפול שכנראה פיספסתם

לסיכום דדפול הוא בשום פנים ואופן לא יצירת מופת שתכריח אותנו לחזור לצפייה שנייה אם זה בקולנוע ואם זה בשחרור הסרט לספריית ה - DVD (טוב את ה - DVD נראה לי שאפשר לראות רק בשביל לראות את כל מה שנחתך בעריכה). אולי הציפיות שלי היו בשמיים ובגלל זה דדפול נראה כמו סרט כייפי ונחמד אבל לא יותר מזה. עם כל זה נראה שדדפול הוא הסרט שישנה תפיסה אצל אולפני הקולנוע. אחרי תקופה ארוכה בה סרטי Rated-R נחשבו למילה גסה במסדרונות הוליווד (בזכותה הרבה של מארוול) נראה שזה משתנה ויכול להיות שנקבל סרטים נוספים שיהיו מיועדים לקהל בוגר יותר.

תאריכי יציאה לסרטי קומיקס הקרובים של פוקס

אקס מן אפוקליפס - 27 למאי 2016
גמביט - 7 לאוקטובר 2016
וולברין 3 - 3 למרץ 2017
סרט אקס מן לא ידוע - 13 ליולי 2018 (היה יכול להיות אקס פורס כנראה יהיה דדפול 2)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א