הפלאשבקים של החץ בעונה 5 אמורים להשתפר


יש למה לצפות בעונה החמישית של החץ

בחמש השנים בהם אוליבר קווין היה נחשב לנעדר הוא הספיק לעבור המון חוויות, חלקן נעימות יותר וחלקן פחות. בעונתה הראשונה של החץ הסדרה הציגה בפנינו את אוליבר כדמות קרה ולרוב מתבודדת מהסביבה הקרובה אליה. במהלך הפלאשבקים בצמד העונות הראשונות הסדרה פרסה בפנינו את רוב האירועים המשמעותיים שעיצבו את אוליבר קווין לגבר אותו פגשנו בפיילוט. ההבדלים בין אוליבר התמים אותו ראינו על האי לבין אוליבר הקר והבלתי מתפשר התאפיינו בניגודיות בין 2 הפרסונות של אותה הדמות.

אחרי סגירת העלילה שכללה את וייד וילסון והמעבר לעונה 3 חווינו ירידה משמעותית באיכות הפלאשבקים והם נראו מאוד מאולצים ומלאכותיים. אוליבר עזב את האי ועבר להונג קונג שם הוא עשה היכרות מעמיקה עם אמנדה וולר והארגון ארגוס. בעונה הרביעית אוליבר חזר לאי ואיתו חווינו את הצלילה הדרסתית באיכות הפלאשבקים (הרבה יותר מאשר בעונה השלישית) בפרט ובאיכותה של הסדרה בכלל. הרבה בזכות ההתרכזות במיסטיקה, משהו שלא אפיין את הסדרה בעונותיה המוצלחות. המיסטיקה זלגה אל מחוץ לפלאשבקים אל עלילת ההווה וההיכרות עם הפסל הקוסמי של דמיאן ד'ארק.
שינוי הכיוון בעונה הרביעית כמו גם ההתדרדרות הסיסטמתית של העונה השלישית לא ישבו טוב אצל המבקרים כמו גם צופי הסדרה. החץ התחילה לחטוף אש מכל כיוון אפשרי (גם אנחנו ציינו את הבעייתיות של הסדרה - מה לא דופק בעונתה הרביעית של החץ הירוק). נראה שתלונות הצופים הגיעו גם ליוצרי הסדרה מארק גוגנהיים וונדי מאריקל. במהלך הרצאה בגילד פסטיבל גוגנהיים פנה לטי וי ליין וציין את הקושי ביצירת פלאשבקים מעניינים ובו זמנית כאלה שיעצבו את דמותו של אוליבר קווין כמו שהיא מוצגת בהווה.

"הפלאשבקים האיכותיים שלנו היו ללא ספק בשנתיים הראשונות, אבל שלוש השנים האחרונות מראות את ההבדל המשמעותי בין אוליבר קווין של לפני חמש שנים לבין אוליבר קווין של ימינו. הבעיה היא שאנחנו מספרים סיפור בן 5 שנים בתוך הפלאשבקים בו אנו מתארים את התפתחותו של אוליבר קווין והפיכתו לגבר אותו פגשתם בפיילוט. ככל שנכנסים פנימה לתוך הפלאשבקים אנחנו מתקרבים לאותה הדמות של הפיילוט, ומאבדים עניין בפלאשבקים שהיו כל כך מעניינים בהתחלה בגלל הניגודיות בין 2 הפרסונות השונות של אוליבר קווין, וזה משהו שבאמת נלחמנו איתו העונה"

זה טוב שיוצרי הסדרה מודעים לבעייתיות של העונה הנוכחית, מה שאומר שישנה סבירות שנקבל שיפור לקראת העונה הבאה של החץ. אחד הקשיים המשמעותיים של יצירת הפלאשבקים היא ההקבלה להווה, הפטרון שנשקל הוא התעלמות מאותה הקבלה. מאריקל ציינה שהם שקלו לא לדבר על ההקבלות להווה משהו שהיה פותר ליוצרי הסדרה כמה כאבי ראש משמעותיים והם בהחלט עשו ניסויים עם הראיון. נכון להיום לא התקבלה החלטה נחרצת עם חידוש של הסדרה לעונתה החמישית. נראה שליוצרי הסדרה יש כיוון ברור לאן הם רוצים להתקדם מבחינת הפלאשבקים כמו שמאריקל ציינה:
"אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו עובדים. העונה החמישית תהיה קלה יותר מבחינתנו בגלל שיש לנו נקודת סיום ממנה אנחנו נפתח את עלילת הסיפור אחורה. אני לא רוצה לחשוף יותר מידי אבל ישנה סבירות מאוד גבוה שנגלה סוף סוף איך אוליבר השיג את הקעקוע של בראטבה ואיך הוא למד לדבר רוסית"
נראה שבעונה הבאה הפלאשבקים של אוליבר יקחו אותו לרוסיה שם הוא יתקבל באופן רשמי לבראטבה ויסגור את הפאזל של אוליבר קווין בזמן היעדרותו מסטאר סיטי. עלילת בראטבה נשמעת הרבה יותר טוב ממה שהיה לנו העונה כמו כן דמותה של טאינה מצליחה לקשר היטב בין הפלאשבקים של העונה הרביעית למה שנקבל בעונה החמישית.
אם הסדרה תחודש לעונה 6 אנחנו כנראה לא נראה יותר פלאשבקים ונתייצב עם עלילת ההווה של הסדרה.

תאריכי חזרתם של סדרות  CW

הפלאש חוזרת ב 26 לאפריל עם פרק ״חזרה לשגרה״
החץ חוזרת ב 27 לאפריל עם פרק ״בכיית הקנארי״
אגדות המחר ממשיכות כרגיל ביום חמישי עם ״המפלט האחרון״

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א