הקדמה לקראת משחקי הכס עונה 6


הכנה לקראת עונה 6 של משחקי הכס

שבוע לפני חזרתה של העונה השישית של משחקי הכס למסכים רצינו לעשות סוג של הקדמה לכל מה שראינו מהעונה הקודמת וכמו כן לזרוק כמה רעיונות לקראת העתיד על מנת להכין אתכם לעונה החדשה. זהו אירוע נדיר שלא נראה כמותו (אני לא זוכר משהו שדומה למה שמתחולל לקראת העונה החדשה של הסדרה). משחקי הכס היא ללא ספק סדרת הדגל של רשת HBO מה שאומר שהיא אחת מהסדרות הטובות בטלוויזיה כיום. אם נוסיף לזה את העובדה שסדרת הספרים עליה הסדרה מבוססת נעצרה והסופר ג'ורג' מרטין לא מצליח לסגור פערים על מנת להדביק את הקצב אחרי סדרת הטלוויזיה. מוצגת בפנינו הסיטואציה בה ישנו הייפ עצום לקראת העונה השישית של משחקי הכס ולאף אחד אין מושג מה אנחנו הולכים לקבל בעונה החדשה של הסדרה. אנחנו ננסה לעבור על רוב הדמויות ונציג בפניכם היכן השארנו אותן בעונה החמישית, כמו כן ננסה להציג כיווני עלילה אפשריים ע"י התבססות על אופיין של הדמויות מסדרת הספרים (שיר של אש ושל קרח)  + הטריילרים ששוחררו לקראת העונה השישית (קחו בחשבון שהרוב זה ספקולציות).

דאינריז טארגאריין

איפה השארנו את דאינריז בעונה שעברה

נכון לעונה החמישית דאינריז טארגאריין נמצאת באמצע שום מקום מוקפת בלוחמים דותראקים אחרי שניצלה מניסיון התנקשות בעיר מיריין עליה היא ניסתה לשלוט (בחוסר הצלחה מוחלט).

מה נצפה לראות ממנה העונה

הדותראקים ינסו להביא את דאינריז לוואיס דותראק (Vaes Dothrak ) שם היא אמורה לשמש כמגדת עתידות בדוש קאלין (Dosh khaleen). דאינריז תגיע לעיר הדותראקית אך רוב הסיכויים שהיא תישאר שם זמן רב. אחרי הכל מורמונט ודאריו נהאריס מנסים לעלות על עקבותיה ולהחזיר אותה בחזרה למירין. אחת הבעיות הכי גדולות של הדמות היא שהיא מנותקת לחלוטין משבע הממלכות. ישנו רצון אצל המון אנשים שדאינריז סוף כל סוף תעזוב את הערים החופשיות ותתחיל את מסע הכיבושים שלה בווסטרוז, משהו שיכול להיות שנראה לקראת סופה של העונה השישית (בתנאי שהיא תשרוד את העונה).

טיריון לאניסטר

איפה השארנו את טיריון בעונה שעברה

אחרי ניסיון ההתנקשות בדאינריז ובעקבות זאות עזיבתם של מורמונט ודאריו נהאריס בעקבותיה נראה שטיריון וואריס נשארו לבדם לשלוט במיריין, לפחות עד שדאינריז תחזור.

מה נצפה לראות מטיריון העונה

מאז שטיריון עזב את ווסטרוז נראה שכל מה שקרה לדמות (לפחות איך שזה הוצג בסדרה) היה דיי יבש. טיריון ייקח על עצמו את תפקיד השליטה בעיר (תפקיד שמוכר לו מימיו כיד המלך בעידן ג'ופרי) וינסה לעבור את העונה בשלום. בגלל חוסר המעס של טיריון בעונה שעברה והאפשרויות המוגבלות שיש בפניו בעונה הנוכחית ההימור שלנו שטיריון לא הולך לעבור את עונה 6 בשלום. כמו שבעונה שעברה יוצרי הסדרה הכניסו את סאנסה לנעליה של דמות אחרת על מנת לזעזע את הצופה יש לנו הרגשה שנראה את זה העונה עם טיריון, הכל על מנת לסיים את חייו של טיריון בדומה לאותה דמות אחרת ש (כנראה) מוצאת את מותה במיריין (ואף מילה על קוונטין מארטל).

מרג'ורי טיירל

איפה השארנו את מרג'ורי בעונה 5

נכון לעונה 5 של הסדרה מרג'ורי עדיין נמצאת בצינוק ואמורה לעמוד למשפט (בספרים זה אחרת).

מה נצפה לראות ממרגורי בעונה השישית

לפי כל הדיווחים שהגיעו מכיוון הסדרה נראה שמרג'ורי תומר ותתקרב לדת מה שיזרז את שחרורה. מצד שני יכול להיות שהיא תנסה לגרום ל High Sparrow להאמין שהיא הומרה על מנת להשתחרר כמה שיותר מהר מהכלא. מצד שלישי יכול להיות שהיא תוצא להורג בעידודה של סרסיי (הכול יכול להיות). בואו לא נשכח את צבא טיירל בהנהגת ג'יימי לאניסטר שמתכנונן לעימות מול הפנאטיים הדתיים. בכל מקרה לא משנה מה יקרה עם מרג'ורי לא נראה שהיא תחזור ולהיות מלכת 7 הממלכות של טומן. אם זה בגלל ניהול המשבר של טומן ואם זה השפעתה של סרסיי על בנה.

בראן סטארק

איפה השארנו את בראן בעונה חמישית ... סליחה ... עונה רביעית

אז זהו שלא השארנו אותו בשום מקום בעונה החמישית, בגלל שהוא לא הופיע בעונה החמישית. בעונה הרביעית ראינו את בראן מירה והודור מתארחים אצל ילדי היער בהנהגת העורב בעל 3 העיניים צפונית לחומה.

מה נצפה לראות מבראן בעונה השישית

התפקיד של בראן העונה יהיה הרבה יותר משמעותי מאשר בעונות הקודמות. בזכות בראן צופי הסדרה יעשו היכרות מעמיקה עם עורב בעל 3 העיניים ונקווה שתיחשף זהותו האמיתית והקשר שלו לווסטרוז. מה שיאפשר לנו להבין מהי מטרתו ולשם מה הוא קרא לבראן להגיע לצפון הקפוא. מהטריילרים ניתן להסיק שבראן הולך לפתח את עוד יותר את יכולות הטלפתיה שלו והוא יוכל לראות את האיום הגדול מכיוונם של המהלכים הלבנים. כמו כן אחד מהאירועים המשמעותיים אותו נחווה העונה הוא הקרב של Tower of Joy.  אחד האירועים החשובים ביותר של סדרת הספרים כולה ובה יכול להיות שנקבל מספר תשובות לאחת מהשאלות המשמעותיות של כל הסדרה. ואולי כאשר נחזור 15 שנה אחורה ונקבל את אדארד סטארק הצעיר דרך עיניו בראן.

דאבוס

איפה השארנו את דאבוס בעונה חמישית

בעונה החמישית דאבוס נותר לבדו לחלוטין, סטאניס הפסיד את הקרב מול הבולטונים ואפילו ג'ון איננו עוד בגלל הבגידה של משמר הלילה. והיחידה שנמצאת לידו היא מליסנדרה.

מה נצפה לראות מדאבוס העונה

אין דמות בכל הסיפור שנפגעה יותר ממותו של סטאניס כמו שנפגע דאבוס. לרוב הדמויות יש אג'נדה ראשית ואג'נדה משנית. לדאבוס היה רק את סטאניס, בלעדיו הוא ערום לחלוטין.  ישנם 2 דרכים בהם דמותו של דאבוס יכולה להתקדם כאשר במצב הענינים הנוכחי שניהן לא ממש הגיוניות עבור הדמות. אפשרות אחת היא שדאבוס יחזור לעלילת הספרים וייצור קשרים עם הבתים המשמעותיים בצפון על מנת להחזיר סטארק לווינטרפל. האפשרות השנייה היא שהוא הולך לאחד כוחות עם מליסנדרה וג'ון סנו על מנת להלחם בבולטונים. 2 האפשרויות לא אידיאליות ואין לנו שמץ של מושג מה הולך לקרות עם דאבוס העונה.

ג'יימי וסרסיי לאניסטר

איפה השארנו אותם בעונה שעברה

ג'ימי היה בדרכו חזרה למעלה המלך עם גופתה של מרסלה. בזמן שסרסיי חוותה את ההשפלה הגדולה ביותר שלה מידי High Sparrow והפנאטים שלו

מה נצפה לראות מהלאניסטרים העונה

מי שחשב שסרסיי תוותר ללא קרב כנראה לא הבין מי זאות סרסיי. הלאניסטרים בחיזוק הטיירלים הולכים לקראת עימות מדמם מאוד נגד הפנאטים הדתיים ולא נראה שיהיה להם יותר מידי זמן על מנת לסגור חשבון דורן. אם ג'יימי לאניסטר יסיים בזמן עם מעלה המלך ישנו סיכוי שנראה את ג'יימי מגיע לנהרן על מנת לעשות סדר גם שם.

ג'יימי וסרסיי לאניסטר בעונה השישית של משחקי הכס


ג'יימי וסרסיי

סאנסה ותיאון

איפה השארנו אותם בעונה 5

תיאון וסאנסה ברחו מווינטרפל בזמן שראמזי היה עסוק בכתישת צבעו של סטאניס

מה נצפה לראות מסאנסה העונה

לסאנסה יש 2 אפשרויות: היא תתקדם לצפון אל ג'ון סנו או ש ... וזאת הסבירות הגבוהה יותר שהיא בדרך פלא תתאחד עם פיטר "העצבעון" בייליש ומשם תמשיך את עלילתה המקורית של דמותה מהספרים. אם סאנסה תתאחד עם בייליש מצפה לכם היכרות מחודשת עם אותה סאנסה מחושבת (ולא מפוחדת) ממנה נפרדנו בסופה של העונה הרביעית (ופה נשאלת השאלה למה היינו צריכים לעבור את הזוועות עם סאנסה בעונה 5 ? ). אותה סאנסה לה יש את הפוטנציאל להשתלט על הממלכה כולה.

מה נצפה לראות מתיאון העונה

מהטריילרים נראה שתיאון מצליח לעשות את דרכו לאיי הברזל על מנת להתאחד עם משפחתו הבלתי מתפקדת. מה שיאפשר לנו לראות בפעם הראשונה את דודיו : יורון וויקטוריאן, או לפחות אחד מהם. מה שיצית מחדש את עלילת איי הברזל ונראה שוב מה אנשי הים מתכננים לקראת העתיד. 

סאנסה ותיאון בעונה השישית של משחקי הכס


הבריחה של תיאון וסאנסה מווינטרפל

אריה סטארק

איפה השארנו את אריה בעונה שעברה

בסופה של העונה החמישית אריה התעוורה בגלל חוסר המשמעת שלה או כחלק מתוכנית האימונים שלה לקראת הפיכתה למתנקשת חסרת הפנים.

מה נצפה לראות מאריה העונה

בעונה הנוכחית אריה תמשיך את אימוניה ובגלל השמועה על צמצום זמן המסך של מייסי וויליאמס העונה. לא נראה שיהיה לה יותר מידי מה לעשות חוץ מלהמשיך ולהתאמן. אנחנו נופתע אם היא תסיים את אימוניה העונה כדי לחזור לווסטרוז על מנת לממש את נקמתה.

ג'ון סנו

איפה השארנו את ג'ון סנו (ג'ון שלג) בעונה 5

בסצנת הסיום של העונה החמישית ראינו את ג'ון סנו נדקר עשרות פעמים ע"י משמר הלילה וככל הנראה מת.

מה נצפה לראות מג'ון סנו העונה

אז 99% שג'ון לא מת (אנחנו מפרטים בהרחבה על זה כאן), רק בגלל חזרתה של מליסנדרה לטירת השחור ( Castle Black ). מליסנדרה תחזיר את ג'ון לחיים, והוא זה שיאחד את הצפון וביחד עם הפראים יפגוש את צבא הבולטונים כמו שמתואר בטריילרים.

סטאניס באראתיאון

איפה השארנו את סטאניס בעונה שעברה

אחרי שריפתה של שיריין סטאניס חווה תבוסה מרמזי סנו על שדה הקרב (הרבה בזכותם של ה - 20 Good Men), ברגעיו האחרונים בריאן מוצאת את השריד האחרון לבית באראתיאון (ממזרים לא נחשבים) וכנראה מוציאה אותו להורג.

מה נצפה לראות מסטאניס העונה

סטאניס היא אחת הדמויות המורכבות ביותר בסדרת הספרים. רוב צופי הסדרה כמו גם יוצריה לא ממש הבינו אותו, מכאן הגיע ההתעללות בדמותו כמו שחווינו אותה בעונה החמישית.
בניגוד לדמותו של ג'ון סנו לדעתנו 99% שסטאניס נהרג בידיה של בריאן ולא נראה אותו בעונה השישית.

הטריילר השני לעונתה השישית של משחקי הכס


מבט נוסף לקראת העונה החדשה של הסדרה

סיכום

מי שקרא את הביקורת שלנו על העונה החמישית של הסדרה (מי שלא מוזמן לבקר ולהתעדכן - התרסקותה של העונה החמישית של משחקי הכס) יודע שלא ממש התלהבנו מהעונה החמישית. הרבה בזכות שינוי עלילה קיצוניים אצל חלק גדול מהדמויות. משהו שנבא יותר מכל מהרצון של יוצרי הסדרה להמשיך וליצור שוק מלאכותי אצל הצופים. ועדיין אחרי אותה עונה בעייתית (בה כנראה הרגו את אחת הדמויות האהובות עלינו ... ולא זה לא ג'ון סנו) אנחנו חוזרים לקראת העונה השישית וממשיכים לספור את הימים עם ציפיות בשמיים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א