סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 2 - בית



תחיילת עידן של הכלב המשוגע

נתחיל בחדשות הטובות - הפרק של השבוע היה משמעותית טוב יותר מהפרק של השבוע שעבר ואפילו כלל כמה פנינים. עדיין הייתה בו סצינה אחת נטולת היגיון לחלוטין, אבל היא עדיין הייתה משמעותית פחות גרועה מהסצינות הגרועות הביותר בשבוע שעבר.

את הפרק פתחנו עם חיזיון של בראן שראה את הדור הקודם של משפחת סטארק בילדותו. האח הגדול, בראנדון, אמנם נעדר מהחיזיון (ואנחנו יודעים שהדמות לא קוצצה מכיוון שהיו התייחסויות אליה בעונה הראשונה) אבל היה נחמד לראות שוב כמה דמויות מוכרות וגם דמות חדשה אחת - ליאנה. אני מצפה לראות את החזיונות הבאים של בראן - הדור הזה עיצב במידה רבה את ווסטרוס כפי שאנחנו מכירים אותה ויהיה נחמד לראות איך זה קרה ולמה ווילאס יכול להגיד רק "הודור".

טריילר משחקי הכס עונה 6 פרק 2

משחקי הכס עונה 6 פרק 2

בינתיים בחומה הפראים מגיעים בתזמון מושלם כדי להציל את ידידיו של ג'ון. חששתי שעם צמאון הדם של המפיקים בעונה הזאת הסצינה הייתה הופכת לטבח בשרידי המשמר ושמחתי לראות שרוב הנוכחים הפגינו איפוק.

במעלה מלך, האביר שהיה ידוע בעבר כגרגור קלגיין, סר רוברט סטרונג, מגן על כבודה של סרסיי בעקבות ההשפלה שעברה בסוף העונה הקודמת. אני חושד שיש לו הרבה עבודה. בספט באילור, ליד גופתה של מירסלה, מאיים ג'יימי על הדרור העליון. "אתה תשפוך דם במקום הקדוש הזה?" נחרד הדרור העליון, ופחות מדקה לאחר מכן מוקף ג'יימי בדרורים חמושים באלות עם מסמרים. כנראה שאותם הרעיון של שפיכת דם במקום קדוש פחות מזעזע.

במירין חושב טיריון על רעיון אידיוטי להפליא - לשחרר את הדרקונים. הוא מברר עם מיסנדיי אם הדרקונים מכירים אותה ולא פוגעים בה, ואז לא לוקח אותה איתו. כשהוא וואריז מגיעים למרתף בו נעולים הדרקונים מסתבר שהם גדלו מאוד בינתיים ואני תוהה - מי בדיוק החליף להם את השרשראות כל פעם שהן נעשו קטנות מדי. למה הדרקונים הרעבים לא שורפים ו/או אוכלים את טיריון? לא ברור, אבל השיחה שלו איתם חביבה. אני עדיין תוהה אם יש להם יציאה בצד השני או שהם עומדים פשוט לשבור את קיר הפירמידה בה הם כלואים וכך לצאת החוצה. אני מניח שנגלה בעוד שבוע או שבועיים.

אנחנו מתעכבים רק לרגע ברחובות בראבוס. כמה ימים חטפה ילדה ללא שם מכות לפני שניגש אליה איש ולקח אותה איתו? אין לנו מושג. אני מקווה שלא יותר מדי.

ואז סוף סוף מסתיים המתח ומתגלה מהו החלק העלוב ביותר בפרק. מדובר במאורעות בווינטרפל, והם נטולי כל היגיון, לא מבחינת הדמויות ולא מבחינת התסריטאים.
בווינטרפל נפגשים אחד מבכירי התככנים בווסטרוס, אדם שהשתתף בתכנון ובביצוע של החתונה האדומה, הלא הוא רוס בולטון, ביחד עם בנו, הפסיכופט חסר המעצורים, או כמו שאבא רוס מגדיר אותו - הכלב המשוגע, הממזר לשעבר ראמזי בולטון ועם בנו של לורד קארסטארק המנוח. לורד קארסטארק, למי שלא זוכר, רצח שבויי מלחמה לאניסטרים ולכן הוצא להורג בידי רוב סטארק.
הלורד קארסטארק הצעיר חושב שצריך דם חדש בצפון, אבל באופן לא מוסבר הוא חושב שהדם החדש הזה צריך להיות לורד בולטון שאיש בצפון לא ממש מחבב ולא, נניח, הוא בעצמו. הוא הרי קארסטארק, משפחה שהדימיון בין שמה ובין שם המשפחה השולטת בצפון אינו מקרי - אם אכן כל היורשים החוקיים לבית סטארק מתים הוא צריך להיות שליט הצפון בזכות. לורד בולטון, אחד האנשים הקרים והמחושבים בכל ווסטרוס, לא עולה על זה שבנו עומד לרצוח אותו. לורד קארסטארק, שרק לפני רגע קילל את רוצחי אביו, נוזף במייסטר שלא פונה בכבוד אל ראמזי שבדיוק עכשיו רצח את אביו בעצמו. בדיוק כמו השומרים בדורן בפרק שעבר, גם הוא לא מניד עפעף כשהוא צופה ברצח הזה.
מלבד ההתנהגות התמוהה של הדמויות, המהלך הזה הוא מהלך רע מבחינה תסריטאית. רוס בולטון הוא רע נהדר. הוא זהיר, חכם, מחושב. הוא כל מה שרע צריך להיות כדי להיות טוב. ברגע שהורגים אותו נשארים עם ראמזי. ראמזי הפסיכופט. ראמזי הכלבד המשוגע. ראמזי הטיפש, הנשלט על ידי גחמות. ראמזי הוא רע מחורבן. כן, הוא מספק לקהל את הדם שהוא רוצה אבל הוא לא יכול להיות רע מוצלח לאורך זמן.
כדי להראות עד כמה הוא טיפש, ראמזי מחסל באכזריות את אישתו לשעבר של אביו ואת התינוק שלהם שרק נולד. אישתו של רוס בולטון הייתה וולדה פריי, נכדתו של וולדר פריי, עוד אחד ממתכנני החתונה האדומה. את החתונה האדומה הוא ביצע מכיוון שרוב סירב להתחתן עם בת או נכדה אחרת שלו. כזה הוא פריי, כשאתה מסרב להתחתן איתו הוא רוצח אותך, את אמא שלך, את הכלב שלך, את אישתך ההרה, את כל האצילים שבסביבתך ועוד כמה מאות או אלפי חיילים שהבאת איתך. איך יגיב פריי כשיגלה שלקחת את נכדתו ואת הנין שלו, שהיה אמור להיות לורד גדול בצפון כשיגדל, ונתת לכלבים לאכול אותם? בואו נגיד שיש לראמזי מזל שיוצרי הסדרה מתעלמים בנוחות מכל מה שלא הכי מסתדר להם כי אם הדמויות היו מתנהגות בהיגיון ראמזי היה מוצא את עצמו תוך זמן קצר למדי מקנא בקורבנותיו הקודמים שסבלו כל כך מעט ומתו מהר כל כך, רובם לא עונו יותר מחודשים בודדים.

עוד בצפון, ת'יאון עושה את הדבר הנכון ועוזב את סאנסה. האם הוא יצליח להגיע למולדתו, איי הברזל? על פניו זה לא נראה סביר במיוחד. הצפון הוא איזור עויין עבור ת'יאון כרגע, הדרך ארוכה ואחרונת המצודות שנתפסה על ידי אנשי הברזל נלקחה בחזרה, אבל עם התסריטאים שלנו אני מאמין שהוא יצליח להגיע הביתה בלי יותר מדי בעיות.

בבית אנחנו עדים לפנינה המופלאה ביותר של הפרק הזה - השיחה בין ביילון גרייג'וי, אביו של ת'יאון ומלך איי הברזל, ובין אחיו הפיראט המגלומן. כשהשיחה הגיעה לסופה האלים הצטערתי שזה נגמר כל כך מהר. תנו לנו עוד מאח של ביילון, עכשיו!
בלוויתו של ביילון מספר הכהן הגדול של האל הטבוע שבקרוב תיערך ישיבה בה ייבחר מלך חדש, או מלכה, למרות שזה לא קרה מעולם. האם ת'יאון שלנו יגיע בזמן כדי להשתתף בבחירות?

לסיום הפרק אנחנו חוזרים לחומה שם מתרחשת סגירת מעגל. אי שם לפני עונות רבות שרפה מליסנדרה שלוש עלוקות עם דם מלכים כדי להרוג שלושה מלכים מזוייפים - ג'ופרי ברת'יאון, רוב סטארק וביילון גרייג'וי. עכשיו אנחנו רואים אותה במשבר אמונה. האישה שלבשה תמיד גלימות דקות יושבת מול האח הבוערת עטופה בפרווה, אבל אנחנו יודעים שכוחה חזר אליה כי ממש עכשיו התגשמה סוף סוף הקללה הישנה שהטילה. או שאני נותן לכותבי הסדרה יותר מדי קרדיט. לא ברור למה אנשי המשמר וחיילים בווסטרוס, אנשים שמורגלים במוות של הקרובים להם, מתעקשים כל כך להחיות את ג'ון. לא ברור למה לפעמים קסם מצריך דם ולפעמים זרע של מלכים ועכשיו כל מה שהיה צריך זה קצת שערות. גם המהירות שבה הדברים קורים - ג'ון היה מת פחות מיממה לפני שמבוצע הטקס, מאכזבת, אבל בסופו של דבר, למרות הסצינה הלא מוצלחת מגיע הפרק לסיום מספק, גם אם לא מפתיע בעליל, עם חזרתו של ג'ון לחיים.
ומה מצפה לנו בעתיד? עוד חזיונות של בראן יהיו נהדרים. אני גם מצפה בקוצר רוח לסר רוברט סטרונג שבוודאי יצא לטבוח בכמה דרורים מעיקים כי מישהו צריך ללמד את הדרור העליון משהו על ענווה, ורצוי שהשיעור יכלול כפפה משוריינת מצד אחד וקיר מהצד השני. חוץ מזה, אם שני הפרקים שכבר שודרו אומרים משהו, אנחנו צריכים לראות טמבל הורג תככן בחסד בכל פרק. אני מהמר שבקרוב יזרוק רובין הקטן את פיטר בייליש מדלת הירח.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א