סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 4 - ספר הזר


חוסר ההיגיון ממשיך לחגוג הפעם מרכז הבמה בואז דות'ראק

אחרי פרק נטול התרחשויות בשבוע שעבר, השבוע סוף סוף קרו כמה דברים. למרבה הצער, ההתרחשות העיקרית הייתה אפילו פחות הגיונית מההפיכה בדורן ותוצאותיה אבל בואו לא נקדים את המאוחר.

הפרק נפתח בטירת שחור. ג'ון מתכונן לעזוב, אד מזכיר לו למה הם נלחמים ובדיוק אז מגיעה סאנסה. סוף סוף קצת נחת למעודדי הסטארקים שקיבלו את האיחוד המרגש לו הם מחכים מאז הפרק השני של העונה הראשונה. בינתיים נזכר דאבוס בדבר חשוב ממנו שכח במשך הימים או אולי השבועות האחרונים, מאז שמליסנדרה חזרה לטירה לפני חמישה פרקים - הוא לא שאל אותה מה קרה לשירין! לעזרתה של מליסנדרה נחלצת בריין שמשוויצה שהיא הרגה את סטאניס. היא ילדה קטנה או משהו?

בבקעת ארין, בייליש חוזר אחרי היעדרות ארוכה. רויס מתעמת איתו - איך זה שסאנסה התחתנה עם בולטון? בייליש מאשים את רויס - רק שניהם ידעו על תכניות המסע של בולטון, אז כנראה שרויס סיפר לבולטון איפה הם יהיו. קצת כמו להפליץ במעלית כשרק אתם ועוד איש אחד שם ואז להאשים אותו. איכשהו, כולם קונים את הגרסה של בייליש ואיש לא חושד שהיעדרותו הייתה ארוכה מדי למרות שהוא היה אמור ללכת לאצבעות ובחזרה ובפועל הלך לווינטרפל ובחזרה - דרך ארוכה בערך פי חמש. בייליש גם יודע איכשהו שסאנסה כבר ברחה מווינטרפל, ידיעה שלא הגיעה אל הבקעה, ומשכנע את רובין לצאת למלחמה למענה.
במירין מנסה טיריון דיפלומטיה עם אדוני העבדים. אניכבר מחכה לראות את התגובה של דאנריס "אני הולכת לשבור את הגלגל" טרגאריין כשהיא תשמע על העסקה שהוא הציע. בינתיים הוא משתדל להרגיע את העבדים לשעבר אבל תולע אפור מזהיר אותו - אדוני העבדים יותר טובים ממך בלנצל אנשים.

באותו זמן מחפשים ג'ורה ודאריו את דאני. עד עכשיו הם עשו את המסע על סוסים אבל נראה שמתישהו בין הפרקים הצטרפו הסוסים שלהם לכלבים הנעלמים של ראמזי מהפרק הראשון של העונה. דאריו משוויץ שהוא מזיין את דאני וג'ורה לא ומוסיף מלח על הפצעים בכך שהוא קורא לו זקן. אם כל זה לא מספיק, הוא גם מגלה שג'ורה חולה בקשקשת אפורה סופנית. לבסוף הם מגיעים לואז דות'ראק, שם הם מוצאים את דאני שאינה מופתעת לראות אותם ומתנהגת כאילו הם היו לידה לאורך כל המסע.

במעלה מלך הדרור העליון ממשיך להיות השחקן הטוב ביותר בסדרה. אפשר לעשות סדרת ספין אוף שבה רק רואים אותו מדבר? זה כל כך הרבה יותר טוב מכל דבר אחר בסדרה. לוראס שבור ויעשה הכל כדי לצאת. האם הוא סיפר לדרור העליון מי באמת רצח את ג'ופרי? האם הוא בכלל יודע? ג'יימי וסרסיי מצליחים לשכנע את אולנה וקוואן לתת להם שליטה באופן זמני כדי לטפל בדרור העליון. שני הפוליטיקאים הממולחים מסכימים במהירות. בסך הכל, מתי בפעם האחרונה קרה שמישהו קיבל שליטה זמנית ואז לא החזיר אותה בחזרה?

בינתיים מגיע ת'יאון לאיי הברזל. כי זה ממש קל להגיע מווינטרפל לחוף המערבי של הצפון בזמן שאתה מבוקש על ידי אנשיו של ראמזי בולטון ושם למצוא ספינה למרות שרק עכשיו הסתיימה מלחמה עקובה מדם נגד איי הברזל וכנראה שלא יוצאות לשם חמש הפלגות ביום וגם אין לך איך לשלם על הנסיעה. יארה לא ממש שמחה לראות אותו אחרי שתכנית החילוץ שלה מלפני שתי עונות נתקלה בחור בתסריט ונפלה אבל בסופו של דבר היא מקבלת את תמיכתו בה להיות השליטה הבאה של איי הברזל.

כשמדובר בשבויים ושבויות יש לראמזי כמה תחביבים: הוא אוהב לענות אנשים, לשבור אותם, לקלף את עורם ולתת להם לברוח מכלבי הציד שלו בחוסר הצלחה. את כל הדברים האלה עושה ראמזי לאושה. מה, הוא לא? אוקי, אז במקום מה שהוא אוהב הוא בעצם עושה משהו הגיוני לחלוטין אחר. הוא מסכן את חייו וכמעט נהרג רק בשביל להראות לאושה שהוא יודע שהיא מנסה להשיג דברים באמצעות סקס, ואז הוא הורג אותה, מה שהופך את הסצינה לחסרת משמעות לחלוטין מבחינה סיפורית ולסתם ניסיון לזעזע את הקהל שבטח ממש אכפת לו מדמות משנית שלא נראתה במשך יותר משתי עונות.

בחזרה בטירת שחור, ג'ון מקבל מכתב מראמזי בו מתגאה ראמזי שהוא מחזיק סטארק אחד כבן ערובה ולא יהסס להרוג אותו ואת אחותו באכזריות. המכתב הזה הגיע בדיוק בזמן כי הוא נותן לג'ון המדוכא את מנת המוטיבציה לה הוא זקוק כדי להישאר דמות פעילה בסדרה. הידד! טוב שראמזי גם דאג לכתוב בדיוק את הדברים הנוראיים שיעשה לסטארקים שייפלו לידיו. אני מאמין שזה יקל מאוד על ג'ון בגיוס צבא בפרקים הקרובים.

הפרק מסתיים בואז דות'ראק, במה שהיא כנראה הסצינה הרשלנית ביותר שנראתה בעונה הזאת ואולי בסדרה בכלל. בואז דות'ראק נמצא מקדש הדוש חאלין, שם חיות אלמנות החאלים. אלא אם החאלים החיים מחליטים לדבר ואז הם מעיפים את החאליסיות שימצאו להן מקום אחר להיות בו בינתיים. כנהוג בתרבות הדות'ראקית, מפגש של החאלים הוא אירוע תרבותי ומנומס שיכלול במקרה הגרוע כמה מלים גסות, ולא נניח אורגיה של מין ורצח כמו החתונה הדות'ראקית שראינו בעונה הראשונה. מברברים הייתי מצפה שיחליטו בעניינה של אישה שלא בנוכחותה ופשוט יודיעו לה מה הוחלט אבל החברה הדות'ראקית היא חברה מאוד פרוגרסיבית והחאלים מזמינים את דאנריס להשתתף בישיבה בעניינה ואפילו שואלים אותה מה דעתה. לבסוף גם מתבררת התכנית שלה - היא נעזרה בג'ורה ודאריו כדי להגניב כמויות עצומות של חומר בערה כלשהו לתוך הבניין הכי מרכזי והמאוכלס תמיד בואס דות'ראק וכך כשהיא הופכת את הלפידים חלקים מהרצפה מתחילים לבעור. החאלים, כיאה למנהיגי אומה ברברית שנבחרים על פי אלימותם, לא חושבים להרוג את דאני חלילה אלא נמלטים מבוהלים מהלהבות. לרוע מזלה, לכל חאל יש שלושה שומרי ראש צמודים - הם נקראים רוכבי דם והחאלים אפילו מזכירים אותם כשהם מאיימים על דאני בזמן הדיון בעניינה. אותם שלושים לוחמים עשויים ללא חת מסתערים עליה ומקצצים אותה לפיסות זעירות ומדממות. אה, הם בעצם לא שם והם אפילו לא טורחים להתקרב ולבדוק למה המקום בוער. הדלתות הנעולות נשרפות בדיוק בזמן כדי לאפשר לדאני שבגדיה נשרפו לצאת מהלהבות עם חזה זקור, בצילום שהוא אנתיטזה למצעד הבושה של סרסיי. מזל באמת כי כל מי שרואים את הסדרה בשביל עירום נשים כבר התחילו להתלונן. הדות'ראקים שרואים את המבנה בוער לא חושבים לנסות להציל מישהו. הם בכלל לא יודעים מה קרה שם ושכל החאלים מתים. הם פשוט כורעים ברך. כי זה מה שרוב האנשים עושים כששורפים להם את המקום הכי קדוש להם והורגים להם את המנהיגים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א