סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 5 - הדלת


משחקי הכס עונה 6 פרק 5: הדלת

הפרק נפתח עם מכתב מבייליש שמגיע לסאנסה. איפה מולסטאון, היא שואלת. מסתבר שבייליש, הנוסע המהיר ביותר בווסטרוס, שבר בגדול את השיא האישי שלו ומהפרק הקודם הצליח לגייס את כל אבירי הבקעה, להצעיד את כולם לחפיר קיילין - הגבול הדרומי של הצפון, אולי לכבוש את המקום, הרי שמענו מוקדם יותר העונה שהמקום שייך לצפוניים כעת, ומשם להמשיך לבדו ולעבור את הצפון כולו עד מולסטאון, העיירה הקרובה ביותר לטירת שחור. אין לי מושג איך הוא לא התחיל לבעור מהחיכוך עם האוויר במהירות שבה הוא נע.

טריילר משחקי הכס עונה 6 פרק 5 - הדלת

סאנסה מוכיחה שהיא סטארק אמיתית ומעדיפה את כבודה על פני עזרה קריטית. נקווה שהיא תשלם על כך פחות ביוקר מהמחיר הממוצע שמשלם סטארק על טעויות.
בינתיים, מעבר לים, מתחילים להכין אותנו לסיום החונכות של אריה בבית השחור והלבן. "את לא תהיי אחת מאיתנו" טוענת המתלמדת השניה, והחונך מסכים איתה. בכל זאת, הוא שולח את אריה למשימה נוספת אבל אריה בפירוש לא אימצה את המנטליות של חסרי הפנים. ההצגה על מאורעות העונה הראשונה במעלה מלך מכעיסה אותה והיא לא רוצה להרוג את מטרת ההתנקשות, אולי אפילו מחפשת את מזמין העבודה כדי לחסל אותו במקום המטרה. איך קו העלילה הזה יסתיים, בהתחשב בעובדה שהחונך שלה אמר לאריה בצורה מפורשת למדי שאם תיכשל במשימתה היא תמות בעצמה?

הסצינה הבאה נראית כמו הספויילר המשמעותי ביותר לספרים בינתיים - יצירת ההלך הלבן הראשון. ילדי היער יצרו אותו באמצעות החדרת פיגיון זכוכית דרקון לתוך ליבו, מה שנראה מעט מוזר בהתחשב בעובדה שזכוכית דרקון היא הדבר היחיד שיכול להרוג אותו. זה ופלדה ואלירית. ילדי היער מנסים להצדיק את הפעולה - הייתה מלחמה, הם עמדו להפסיד והיו צריכים מגנים. אוקי, מובן, אבל למה יש ללכת על נשקים להשמדה המונית? לא מגניב, ילדי היער. לא מגניב בכלל.

באיי הברזל יארה כמעט ונבחרת לשליטה, עד שמגיע יורון ומספר כמה בדיחות על זה שלת'יאון אין זין ומודה ברצח השליט הקודם, מה שהופך אותו כמובן לשליט הלגיטימי. למרבה הצער, ליארה יש רק מספיק תומכים בשביל לגנוב את כל צי הברזל ולכן היא נאלצת לברוח. יורון מתעורר אחרי ההטבלה שלו ומראה שהוא שליט בוגר ושקול - "בואו נלך לרצוח את האחיינים שלי!" הוא מכריז. כשבני הברזל מגלים שהאחיינים נעלמו ביחד עם האניות מכריז יורון - עכשיו נבנה אלף ספינות. איי הברזל הם אמנם גושי סלע שוממים באמצע הים אבל זה לא אמור להפריע למספיק יערות בשביל אלף ספינות לצמוח שם. אני מניח שבניית צי של אלף ספינות תיקח שניים-שלושה פרקים, כי למי יש סבלנות לחכות עכשיו את השנים הארוכות שזה ייקח? עכשיו גם מובן למה נשרפו הספינות של דאני בתחילת העונה - כדי שהיא לא תוכל לסרב להצעתו של יורון כשיגיע אליה מהקצה השני של העולם.

ואם כבר הזכרנו את דאני, הגיע הזמן לבדוק מה שלומה. היא מצאה בגדים חדשים במקום אלה שנשרפו ביחד עם החאלים ואפילו מקבלת בחזרה את ג'ורה, אבל הוא מסרב - הוא חולה וחושש להדביק אותה. האם היא תיקח אותו לעיר, מקום בו נמצאים מרפאים ושם כדאי לשאול על מרפא למחלה? מה פתאום. שילך למצוא תרופה בכוחות עצמו. והוא גם לא צריך כסף או משהו כזה. בהצלחה ג'ורה, אני אתאכזב מאוד אם לא תמות בודד וגלמוד באיזו פינה נידחת של העולם או שלפחות תגרום למגיפה איומה.

במיריון מכריזים על 14 יום ללא רצח על רקע לאומני. הידד! עכשיו רק צריך דוברים שישכנעו את העם שהשלום הגיע בזכות דאנריס. אניה בוקשטיין מקבלת עליה את התפקיד ובדרך גם מקריפה את ואריז. מעניין מה בדיוק הוא שמע מהלהבות.

בחזרה במערה מתחת לעץ, בראן רואה שהעורב בעל שלוש העיניים נרדם מול הטלויזיה ומחליט להחליף ערוץ. בערוץ שאליו הוא עובר יש את מנהיג ההלכים הלבנים שאת השינוי שלו בראן ראה מוקדם יותר. הוא תופס את בראן ומסמן אותו וכך גם הורס את קסם ההגנה שהקיף את המערה בה הם נמצאים. הם מוכרחים לעזוב את המערה.

בטירת שחור מחפשים תומכי סטארק צבא. דאבוס כבר שכח שוב משירין ולא שואל את מליסנדרה שאלות קשות. סאנסה, למרות הכעס שלה על בייליש, מניחה לניצני הספק שהוא הנביט בה ללבלב ומשקרת לאנשיה בנוגע למקור המודיעין שלה. החבורה עוזבת את הטירה ומשאירה את אד בתפקיד לורד מפקד זמני.

בפעם האחרונה שאנחנו חוזרים למערה היום, לבראן ולעורב בעל שלוש העיניים יש עוד סידור אחרון לעשות באמצעות שורשי העץ - בראן צריך להפוך לעורב בעל שלוש העיניים בעצמו. בינתיים מירה והודור מתארגנים לעזיבת המערה, אבל מסתדר שההלכים הלבנים מהירים ממה שנדמה היה והם כבר הגיעו למקום. ילדי היער מנהלים נגדם קרב בזמן שמירה מנסה להחזיר את בראן. המתים חופרים להם דרך בין שורשי העץ, שעכשיו אפשר לראות שהוא אותו עץ שתחתיו נוצר ההלך הלבן הראשון. מירה מנסה לקרוא לבראן לעזרה, אבל הוא עסוק מדי בלראות את אביו עוזב את ווינטרפל בדרכו לבקעה. המתים מתחילים לפרוץ לתוך המערה ובראן שומע סוף סוף את מירה קוראת לו להיכנס לעורו של הודור. הודור לוקח את בראן מהמקום, מנהיג ההלכים הלבנים הורג את העורב בעל שלוש העיניים, מירה הורגת הלך לבן אחר וילדת היער שעונה לשם עלה מקריבה את עצמה בצורה הקיטשית ביותר שאפשר, וגם לא ממש משנה שום דבר עם הקרבן שלה כי המתים ממילא ממשיכים הלאה. גם קיץ מקריב את עצמו, ככל הנראה במסגרת ההחלטה לקצץ בתקציב האפקטים של כל דבר שאינו דרקון או מת. 

בקצה המנהרה יש דלת אותה הם מצליחים לפתוח ואז, קצת יותר מעשרים שנה אחרי שהופיע השם הזה לראשונה, מסתבר עד כמה הטריל מרטין את מתרגמי כל העולם כשמירה צועקת לו Hold the Doorוהמלים מתחברות להן לביטוי Hodor. הוא ממשיך להחזיק את הדלת בשארית כוחותיו. אני מניח שהיוצרים תכננו שאתרגש עד דמעות מהקרבן של הודור, אבל במאמץ המוגזם שלהם לגרום לי להתרגש הם פשוט איבדו אותי. באותו זמן מירה ובראן מתרחקים אל תוך הסופה, בלי שום צידה ועם בגדים דקים למדי. אם הם ישרדו בכוחות עצמם ולא יקבלו עזרה חיצונית כלשהי אני מכריז שנאניגנז!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א