סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 7 - האיש השבור


הפרק נפתח עם חבורת דרורים שמקימה ספט חדש ועם הרגע לו ציפיתי מתחילת העונה. לא, לא חזרתו של הכלב. מי לא ראה את זה מגיע? אני מדבר על איאן מקשיין, שמרגע שהוכרז שלוהק לסדרה חיכיתי לראות אותו. חבל שהתפקיד שלו קטן כל כך.

אז הכלב, סאנדור קלגיין, שרד את הפציעות שגרמה לו בריין. הספטון הספיק למצוא אותו, לטפל בו, לתת לשבריו להתאחות וכנראה שגם לעשות לו פיזיותרפיה, בהתחשב ביכולת חטיבת העצים וסחיבת הגזעים שלו. עברו חודשים מאז שהם נפגשו, ובכל זאת, רק עכשיו הספטון נזכר לספר לו על הנסיבות בהן מצא אותו במרחק מאות קילומטרים מהמקום בו הם נמצאים עכשיו ולהודיע לו שלאלים יש מטרה בשבילו. אני חושב שאני מדבר בשם כל המעריצים כשאני אומר שאני מקווה שהמטרה היא לבעוט בתחת הנמק של אחיו הזומבי במשפט בקרב של סרסיי.

במעלה מלך משוחח הדרור העליון עם מארג'רי. הוא מתרשם מאוד מיכולתה להקריא בקול רם ציטוטים מספר שמונח מולה. ממש קל להרשים אותו, אלא אם מארג'רי לא ידעה קרוא וכתוב כשנכלאה. כמו כל מנהיג דתי טוב, הדרור מסביר למארג'רי שידע בספרי הקודש זה חשוב מאוד אבל בעל מרוצה זה יותר חשוב. היא אישה וככזו יש לה תפקיד אחד - להשריץ יורש. אה, וגם שתרגיע את סבתא שלה, כי כל איש חכם דואג להזהיר את אויביו לפני שהוא מחסל אותם.

מארג'רי מנסה להזהיר את סבתא אבל מלכת הקוצים מסרבת להקשיב. בשלב הזה הצופים כבר מבולבלים לגמרי - האם מארג'רי באמת חזרה בתשובה או שזו תחבולה שלה? אל חשש, יוצרי הסדרה לא ייתנו לכם להישאר במתח. מארג'רי מגניבה לסבתא פתק שיוכיח לה שהיא עדיין מארג'רי התככנית - עם ציור של סמל בית טיירל, ורד. המממ, אולי היא באמת לא יודעת לקרוא ולכתוב.

בצפון מעגן טורמונד את מעמדו של ג'ון כישו 2.0. הוא מת בשביל חטאינו אבל הוא כל כך לא הולך להפנות את הלחי השניה!
בחזרה במעלה מלך פוגשת סרסיי את מלכת הקוצים שעוקצת אותה שוב ושוב במהלך השיחה. בערך אחרי כל שורה שלה חשבתי לעצמי "אוקי, עכשיו ההר יוריד לה את הראש". למרבה המזל זה לא קורה. האם סרסיי תפנים את מה שנאמר לה ותבין שהיא לגמרי לבד, מוקפת אויבים? אני מניח שיוצרי הסדרה לא יחזיקו אותנו במתח עם השאלה הזאת עוד הרבה זמן.

טריילר משחקי הכס עונה 6 פרק 7 - האיש השבור

משחקי הכס עונה 6 פרק 7 - האיש השבור

ג'יימי מגיע לנהרן, לשם נשלח על ידי טומן בפרק הקודם, קצת אחרי נציגי משפחת פריי. יכול להיות שהאיומים בהריגת אדמור טאלי הם טקס יומי אבל בהתחשב בשיחה בינם ובין הדג השחור נראה שזו הפעם הראשונה שהדבר קורה. אז ג'יימי יצא ממעלה מלך המרוחקת עם 8000 חיילים והגיע למקום ימים ספורים אחרי צבא פריי הקטן שהגיע מהתאומים הסמוכים. בנוסף אנחנו מגלים שג'יימי הוא איש טוב כי הוא מצווה לשטוף ולהאכיל את אדמור ואילו בני פריי הם מרושעים כי לא רק שהם הפרו את חוקי האלים ורצחו את הסטארקים כשהתארחו אצלם אלא הם גם השאירו את אדמור מלוכלך ורעב. לא מגניב פרייז. לא מגניב בכלל. ההיילייט של הסצינה היא כמובן הסטירה עם הצד המעליב של הפרוטזה. אין ספק, אף אחד לא מתעלה על הלאניסטרים בסטירות מעליבות ואני חושב שצריכות להיות הרבה יותר כאלה בסדרה.

אי שם בצפון, ג'ון, דאבוס וסאנסה מנסים לגייס את בית מורמונט. כן, אותו בית ממנו הגיע הלורד המפקד הקודם של משמר הלילה וג'ורה מורמונט. בעקבות מותם של רוב בני המשפחה והבריחה לאסוס של אחרים עומדת בראש הבית ילדה קטנה. אף אחד לא שואל את עצמו למה עומד מולו הלורד קומנדר של משמר הלילה בלי מדים של משמר הלילה או למה הוא מנסה להתערב בענייני הממלכה, דבר שנאסר עליו בתכלית האיסור. במקום להוציא אותו להורג הם מדברים איתו. המלומד של הבית מצליח לשכנע את ליאנה מורמונט שלא לעזור להם אלא שאז דאבוס עושה את הטריק שלו ומשכנע אותה אחרת. אחרי ששכנע את בנק הברזל לתמוך בסטאניס, אני מניח שזו לא בעיה בשבילו. הוא אומר שהמלחמה היא לא בין אצילים אלא בין החיים והמתים, ואם הוא וגם ג'ון אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וצריך להאמין בכל הסיפורים שעליהם נאמר כל החיים שהם רק אגדות.

בחזרה בנהרן, הדג השחור מעליב את ג'יימי שמפגין איפוק מרשים. אנחנו בטח נראה את התוצאות של השיחה הזאת בפרק 9 שהוא כנראה הפרק עתיר התקציב של העונה.

ג'ון, סאנסה ודאבוס ממשיכים במסע הגיוס שלהם והפעם מנסים לגייס את בית גלובר, אלא שאותם לא קל לשכנע כמו את בית מורמונט. בכל זאת, צריך לייאש קצת את סאנסה בשביל שתעשה את המהלך הבא שלה. גם כאן אף אחד לא מוציא להורג את ג'ון.

אבל לפני המהלך הבא אנחנו מגיעים לוולאנטיס. כשבני הברזל אמרו שיארה ות'יאון גנבו את הספינות המהירות ביותר הם התכוונו לזה! בפרק וחצי תי'און ויארה הספיקו לצאת מהצד המערבי של ווסטרוס, להקיף את כולה ואז להמשיך עוד מזרחה כמעט עד הריסות ואליריה. ריספקט! האם יש בוולאנטיס רק בית זונות אחד? כנראה שכן, כי השניים יושבים בדיוק באותו מוסד בו תפס ג'ורה מורמונט את טיריון בעונה הקודמת. יארה היא אישה חזקה וצריך להראות את זה מהר. איך מאפיינים מהר אישה חזקה, שאלו את עצמם היוצרים? אה, זה פשוט מאוד. היא לסבית. והיא גם צוחקת על אחיה שעבר סירוס טראומטי. ת'יאון סובל מ-PTSD קשה בעקבות החוויות שעבר, אז היא אומרת לו שהיו לו כמה שנים קשות ומשקה אותו בכוס שיכר ויאללה שיפסיק להתבכיין כבר כי ככה מטפלים בבעיות נפשיות. למקרה שגם כאן הצופים היו מבולבלים בנוגע לכוונותיה של יארה, היא דואגת להבהיר אותן היטב - הם יציעו את שירותיהם לדאני לפני שיורון יספיק לעשות את זה. אלא שדאני צריכה אלף ספינות ובסצינת גניבת הספינות השתתפו בערך עשרים אנשים, כך שאני לא משוכנע שיש להם מספיק ספינות בשביל להעביר את כל הצבא שלה לווסטרוס.

אחרי שהספיקו לבקר באי הדובים ובדיפווד מוט הגיעו ג'ון, סאנסה ודאבוס בחזרה למחנה הפראים. ייתכן שהם אפילו יותר מהירים מהספינות של יארה, מהצבא של ג'יימי ומנחשיות החול, אבל פיטר בייליש הוא עדיין האיש המהיר בווסטרוס אם לא בעולם כולו. סאנסה רוצה לגייס צבא נוסף, ג'ון מתעקש לצאת למשימת התאבדות בדיוק כמו זו שסטאניס ביצע בהצלחה רבה. ואז רואה סאנסה משהו שנותן לה רעיון - עורב! בעורבים משתמשים כדי להעביר הודעות, כך מסתבר. היא לא ידעה את זה, היא הייתה צריכה לראות את העורב בשביל לחשוב על הרעיון של לשלוח הודעה למישהו. למי היא כותבת? אני מהמר על בייליש, שיגיע בוודאי עם אבירי הבקעה בדיוק ברגע שנחשוב שהכל אבוד בקרב ווינטרפל בעוד שני פרקים.

הפרק חוזר לעסוק אחרי מעלליו של הכלב. מסתבר שהספטון היה פעם חייל ועשה דברים נוראיים במסגרת תפקידו, אבל זהו. הוא חזר בתשובה והוא לא הורג יותר. אפילו כשמגיעים אנשי האחווה ללא דגלים ומאיימים לשדוד את אנשיו. לספטון אין מה לתת להם - אין להם סוסים, אין להם מתכת והאוכל נחוץ להם, אבל השודדים מוזמנים להישאר לארוחת ערב.
תהינו מה יקרה עם אריה אחרי שג'אקן אישר להרוג אותה. אחרי שהיא דואגת לעצמה לדרך בחזרה הביתה לווסטרוס היא עוצרת להתרשם מיופיה של בראבוס אך אבוי, זקנה חשודה מתגלה כנערה השניה מהבית השחור ולבן ודוקרת אותה בבטן ולא רק זה אלא גם מסובבת את הסכין שנעוץ במעיה של אריה המסכנה. אריה מצליחה להתחמק ממנה וצוללת אל תוך התעלות המזוהמות של בראבוס, בדרכה למות מאלח דם קשה אחרי שהצליחה להימנע מטביעה. היא כושלת ברחובות בלי שאיש יעזור לה ומכת המוות מכיוון חסרי הפנים עשויה להגיע בכל רגע. אלא אם הכל תכנית של אריה, כמובן.

בחזרה במחנה הדרורים, סאנדור שוב עובד לבדו כשלפתע הוא שומע משהו. הוא ממהר לעבר הקול ומגלה שבמקום בוצע טבח מרשים ביעילותו ומהירותו. הוא לוקח גרזן והולך לעשות צדק. אז בעצם כל מה שראינו מסאנדור בפרק הזה היה בשביל להחזיר אותו להיות בדיוק מי שהיה בעבר? חתיכת פיתוח דמות! זה גם היה אחד הרגעים העצובים בסדרה כי אחרי ההמתנה הארוכה לאיאן מקשיין הוא מת עוד באותו פרק. הסצינה גם מעוררת תהיה - למה האחווה ללא דגלים, מי שניסו להגן על האנשים הפשוטים מזוועות המלחמה שהביא גרגור קלגיין לארצות הנהר, טובחים בחפים מפשע? אפילו אם הם באמת היו שודדים אותם, כל כך קשה לעשות את זה בלי להרוג את כולם?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א