סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 8 - אף אחת


הפרק מתחיל בשאלה המעניינת ביותר שהציג לנו הפרק של השבוע שעבר: איך תשרוד אריה את הפציעות הקשות שספגה מידיה של המתנקשת לקראת סוף הפרק. התשובה: בדרך הגרועה ביותר האפשרית. לא שהייתה יכולה להיות יציאה טובה מהפינה שלתוכה הכניסה את עצמה הסדרה עם אריה, אבל הצופים העלו כמה אפשרויות מוצלחות בהרבה מזו שנבחרה - החביבה עלי הייתה שאריה ביימה את פציעותיה אבל גם האופציה שג'אקן הקריב את עצמו למענה הייתה לא רעה. לעזאזל, אפילו התיאוריה שהמתנקשת השניה היא למעשה אישיות מפוצלת של אריה בסגנון "מועדון קרב" הייתה טובה יותר ממה שקיבלנו בסופו של דבר. למי שהספיק לשכוח, אריה החליטה לא לרצוח את המטרה שלה, ליידי קריין, ובכך הפכה למטרה של ארגון המתנקשים הטוב ביותר בעולם - חסרי הפנים. ברגע שהם מסמנים אותך, אין לך שום סיכוי לשרוד. ייקח כמה זמן וכמה משאבים שייקח, ברגע שחסרי הפנים החליטו שאתה מת השאלה היחידה היא כמה זמן נשאר לך לחיות (והתשובה היא תמיד - מעט).

למזלה של אריה, היא זכתה להגנתם של כותבי הסדרה. כך קרה שבמקום לשלוח אחריה מתנקש שיודע את העבודה שלחו אחריה מתנקשת שלומיאלית. היא יכלה להרוג את אריה מרחוק, או אולי בעזרת רעל כמו שחסרי הפנים אוהבים, אבל במקום זה היא בחרה להרוג אותה באופן אישי, עם סכין. היא יכלה להתגנב מאחוריה ולשסף את גרונה אבל במקום זה היא החליטה לחשוף את עצמה ולשרוט את אריה בבטן. היא יכלה לשסף את גרונה אחרי ששרטה אותה בבטן אבל במקום זה החליטה לדקור אותה דקירות עמוקות בבטן. דקירות שללא רפואה מודרנית אכן אין סיכוי לשרוד, בטח לא אחרי מה שעשתה אריה - צללה לתוך התעלות המזוהמות להחריד של בראבוס.

וכך מצאה את עצמה אריה בתחילת הפרק הזה בחדר ההלבשה של התיאטרון אחרי שליידי קריין אימצה את הצעתה והוסיפה כעס למונולוג הפרידה של סרסיי מג'ופרי. ליידי קריין לקחה אותה הביתה, חבשה את הפצעים ונתנה לה משככי כאבים רבי עצמה (חלב הפרג, או בשם בו אנחנו מכירים אותו - אופיום).

Game of Thrones Season 6: Episode #8 Preview (HBO)

הצצה לפרק 8 בעונה 6 של משחקי הכס

בחזרה בווסטרוס, סאנדור הכלב קלגיין עדיין כועס על תליית הספטון מהשבוע שעבר. הוא מאתר את רוב הרוצחים ומתרגל עליהם את טכניקת הגרזן עליה שקד בשבועות האחרונים. הסוד הוא להכות ממש חזק. עם הגרזן. הוא מקנח בכמה עלבונות לקרבן האחרון שלו. אני רוצה שאחרי שהסדרה תסתיים יפיקו סדרת בת שבה סאנדור הורג אנשים ומעליב אותם לפני שהם מתים.

במירין משאיר ואריז את טיריון לבדו ויוצא לדרכו בחזרה לווסטרוס בשביל לעשות דברים. הוא לא לוקח איתו את טיריון כי הוא בולט מדי. מעניין שבתחילת העונה, כששניהם הסתובבות ברחובות מירין לבושים כסוחרים, טיריון לא היה בולט מדי.

בחזרה במעלה מלך, לאנסל מגיע כדי לקחת את סרסיי אל הדרור העליון. סרסיי מסרבת ובוחרת באלימות. הרגע לו ציפינו מאז הטריילר הראשון לעונה מגיע סוף סוף והו, כמה שהוא מאכזב. ההר הורג דרור אחד בדיוק והשאר מסתלקים מהמקום ללא פגע.

בנהרן מקבל פודריק שיעור בלחימה מלוכלכת מברון בזמן שבריין משכנעת את ג'יימי לתת לה לנסות לשכנע את הדג השחור לוותר על הטירה וללכת לעזור לסאנסה בצפון. הדג השחור לא משתכנע ומתעקש להישאר ואם צריך גם למות בטירת אבותיו.

בינתיים במעלה מלך נראה שהבחירה של סרסיי באלימות לא השתלמה מכיוון שהיא הובילה את הדרור העליון לגרום לטומן להורות על ביטול המסורת העתיקה של משפט בקרב. התירוץ של היות המנהג בזוי הוא לא יותר מתירוץ, כמובן. נשאלת השאלה - האם הדרור, מנהיג דתי שמייצג את העם, לא בגד קצת יותר מדי בעם עם ההחלטה הזאת? משפט בקרב הוא מנהג דתי, לא חוק מדינה, והוא התקווה היחידה שיש לאדם הפשוט כשאציל מחליט לשפוט אותו על לא עוול בכפו. בקיצור - קצת כמו המתנקשת שהייתה יותר מדי להוטה לרצוח את אריה, הדרור העליון נראה יותר מדי להוט להוציא את סרסיי אשמה במשפט. מעניין מה גילה קיברן ואיך זה יכול לעזור לסרסיי במשפט שלה.

בינתיים, בחזרה במירין, טיריון מנסה לגרום למיסאנדי ותולע אפור לשתות יין בטענה שמי שלא שותה פוגע בכבודה של דאנריס. זה אפילו עובד לו ומשם סצנה מתדרדרת לבדיחות קרש עד שאדוני העבדים מצילים אותנו כשהם מגיעים פתאום לחופי העיר בלי שאף אחד שם לב שהם מתקרבים ובלי שרב המרגלים ואריז שרק עכשיו עזב את העיר גילה את תכניתם.

בחזרה בנהרן, ג'יימי מאיים על אדמור טאלי, החוליה החלשה של המשפחה. ג'יימי שובר אותו בקלות ועל הדרך שוב פולט בלי לחשוב את הסוד שאמור לעלות לו, לסרסיי ולטומן בחייהם. אדמור נותן לג'יימי את הטירה, הדג השחור מבריח את בריין ופוד אבל נשאר כדי למות מוות מיותר בקרב כי הכותבים לא כל כך בטוחים מה לעשות עם הדמות הזאת עכשיו וחייל לאניסטרי מטריל את ג'יימי ומספר לו על איתור הדג השחור אבל מחכה עד שג'יימי יבקש לראות אותו עם הדיווח על מותו. ג'יימי נשאר על החומה ומנופף לבריין לשלום ומשאיר אותנו הצופים לתהות אם היא תסיים את הסדרה בזוגיות איתו או עם טורמונד.

במירין יורים אדוני העבדים האחרים על העיר. תולע אפור מציע להפקיר את התושבים ולחכות עד לניסיון לכבוש את הפירמידה עצמה. המצב נראה אבוד כשלפתע נכנסת לתוך החדר דאנריס שבדיוק חזרה ממסע במדבר עם חפיפה, פן, מניקור, פדיקור, בייביליס וגבות. העיר ניצלה! עכשיו נשאר רק לראות איך בדיוק מסלקים את אדוני העבדים המציקים מהספינות בלי לשרוף אותן כי נראה שיש שם בדיוק כמה ספינות שהיא צריכה.

בחזרה בארצות הנהר, סאנדור מוצא סוף סוף את מבוקשו אבל נראה שהוא לא הראשון. האחווה ללא דגלים, חבורת פורעי החוק אליה השתייכו הרוצחים, עומדת להוציא אותם להורג. לאחר מו"מ מונטי פייטוני קצר מוסכם שהוא יהרוג שניים ולא יחתוך אף אחד. אחרי ההוצאה להורג הוא מסכים ללכת צפונה ביחד עם האחווה, לא לפני עוד כמה שנינויות ורגעים קומיים.

את הפרק אנחנו מסיימים בחזרה בבראבוס, שם פצעי המוות המזוהמים  של אריה הפכו עכשיו לפצעים לא נוחים בלבד. כשהמתנקשת מגיעה לביתה של קריין, למרבה המזל בדיוק בזמן שאריה לא נמצאת תחת השפעת משככי הכאבים, הפצעים שעוד רחוקים מלהחלים לא מפריעים לה לבצע את אחת מסצינות הפארקור המרשימות בסדרה. במהלך הסצנה, אגב, מוכיחה המתנקשת שלומיאליות שוב כשהיא מזנקת מגבוה לכיוונה של אריה אבל במקום לקחת עוד כמה צעדים ולנחות על אריה עצמה, היא מחליטה לנחות על האנשים שמאחוריה ובכך לעכב את עצמה ולתת לאריה הזדמנות לחמוק שוב. בסופו של דבר פצעיה של אריה נפתחים מחדש. היא מדממת קשות אבל מצליחה להגיע למסתור בו ישנה אחרי שהבינה שחסרי הפנים בעקבותיה. נראה שזו הייתה התכנית שלה מלכתחילה וכעת היא מנצלת את הניסיון שלה בלחימה עיוורת כדי לנצח את המתנקשת שהיא לוחמת טובה ממנה בהרבה. הפצעים העמוקים בבטן? זו לא בעיה בשביל אריה.

בסוף הפרק, בבית השחור הלבן, ג'אקן מודיעה לאריה שהיא חסר פנים עכשיו והיא מודיעה לו שדווקא לא, היא אריה סטארק. לא ברור אם המבט על פניו אומר שזה בדיוק מה שהוא ציפה שיקרה או שהוא אידיוט. אני רוצה להאמין באפשרות הראשונה אבל יוצרי הסדרה מעולם לא פיספסו הזדמנות לבחור באפשרות הרעה ביותר מבין אלו שהיו זמינות להם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א