פאוור ריינג'רס 2017 – תחזית קודרת עם שמש מחויכת


הפאוור ריינג'רס 2017 

אם יש תכנית אחת שאני נוסטלגי אליה בצורה שאי אפשר לתאר זה "פוואר ריינג'רס". ספציפית העונה הראשונה ואולי קצת השנייה. קשה לי לתאר כמה אהבתי את התכנית הזאת כשהייתי קטן, כמה רציתי את כל הצעצועים והקלטות של התכנית. ולמה לא? מדובר בסדרת אקשן לילדים קטנים שבהם גיבורי על לובשים תחפושות סופר צבעוניות יחד עם קסדות אופנוע, לכל אחד יש נשק משל עצמו בנוסף לאקדח לייזר וכולם יש רובוט משלו שיכול להתחבר לרובוט אחד ענק. הולי שיט. מה עוד ילד בן 4 יכול לרצות בחיים?

והפתיח של התכנית הוא פשוט... וואו... כל כך קליט, כל כך רוק, כל כך... מדהים! לא היה לי אכפת שהסדרה מדובבת, זה עד כדי כך טוב. תודו, גם אם לא צפיתם בתכנית אף פעם אתם מזמזמים עכשיו לחפש את הסלוגן גו גו פוואר ריינג'רס.

היום אני בקושי יכול להסתכל על פרק מהתכנית. לא בגלל שקשה למצוא אותם, אלא בגלל שהסדרה גרועה מ-א עד ת. הכתיבה מאולצת, לדמויות אין שום אפיון מעבר להיבטים החיצוניים שלהם, העלילה צפויה בצורה מגוחכת (אם אפשר לקרוא לה עלילה) וכל הסדרה זועקת שנות ה-90!

אז... אף אחד לא מופתע שחיים סבן מבשל ממש ברגעים אלה סרט חדש של הפוואר ריינג'רס. ברור שהוא יעשה את זה, עכשיו זה עידן-ניצול-נוסטלגיה-למטרת-רווח. כמעט ואין באופק סרטים מקוריים (חוץ מעונת האוסקרים. אולי).

הרבה אנשים מקווים שהסרט הזה יעשה לסדרה מה שאיירון מן עשה לסדרה שלו. מקווים שפוואר ריינג'רס יהיה סרט טוב עם אקשן טוב, דמויות כיפיות, עלילה רצינית עם אתנחתות קומיות ושיצליח להפוך את החומר הקיים למעט יותר בוגר ונגיש. אבל על מי אנחנו עובדים, זה לא יקרה. לא, יקרה.

הו, זה יכול להיות סרט כיפי, אבל בסולם של 1 עד 10 הוא יהיה במקסימום 5. תקראו לי יהיר, תגידו לי "אתה לא יכול לדעת עד שהסרט יוצא", אבל בוא נהיה כנים – לא מדובר ביצירת אומנות עם פוטנציאל ענק שהקהילה הרווחת פסלה כי הוא נראה ילדותי מדי. מדובר בפרסומת לצעצועים.

חיים סבן הוא איש עסקים מדהים, לא אומן. הוא ייבא תכנית קיימת מיפן ,שהייתה לא יותר מפרסומת ועשה בה כמה שינויים כדי שהיא תהיה נגישה יותר לארה"ב ולמערב בכלל. הוא לא ראה בזה מטאפורה מדהימה על התגברות הטכנולוגיה על העבר, הוא ראה בזה סימני דולרים. ומי יכול להתווכח איתו – 23 שנה אחרי עדיין מפיקים עונה אחר של הדבר הזה.

רק מהתבוננות על אנשי ההפקה אפשר להבין שלא מדובר ביצירת מופת. צוות הכותבים של פוואר ריינג'רס החדש מורכב מלא פחות מ-5 תסריטאים שכל אחד מהם היה מעורב בסרטים נוראיים (ביניהם "הצורך במהירות", "דרקולה ההתחלה" ו-"Gods of Egypt" שהיה כל כך רע שאפילו לא טרחו להביא אותו לארץ).

הבמאי דין ישראליט (שם מגניב) ביים רק סרט אחד לפני זה, שלא ראיתי, לכן אני נותן לו benefit of a doubt. אני לא מצפה ממנו להרבה, אבל אני לא אופתע אם אפילו הציפיות הנמוכות האלו לא יתממשו.

הכל יכול להשתנות, ברור. אולי הסרט הזה יהיה תגלית ונקודת מפנה רצינית לכל מי שמעורב... או שהוא יכול להיות הימור בטוח מצד אנשים בחליפות עסקים שרוצים להזכיר לכולנו שפעם אהבנו את זה וללכת לפי הספר כדי לוודא שלא יהיו הפתעות גדולות.

ולמרות כל הדברים שאמרתי, תהיו בטוחים שאני אלך לראות את הסרט הזה. לא בגלל שאני רוצה להיות מופתע, אלא כי הנוסטלגיה שלי כל כך חזקה שאני לא יכול לתאר את עצמי מפספס את החוויה הזאת. הילד הקטן שבי שרוצה בכל ליבו שיהיה לו רובוט דינוזאור משל עצמו לא מוכן לוותר על ההזדמנות לראות את חיים סבן שופך 100 מיליון דולר על האפקטים שיחיו את האשליה הזאת.

הרי זה אחד הסיבות למה אנחנו הולכים לקולנוע, הלא כן? כדי לראות את הפנטזיות שלנו קמות לתחיה. ואיזה פנטזיה היא יותר גדולה מאשר לתת לילד שבך לפרוץ החוצה למעט זמן. לסיום רובנו היינו רוצים לראות את הפאוור רינג'רס כמו שהם מוצגים בסרטון הקצר של אדי שנקר, לצערנו זה לא יקרה.
קישור לסרטון - https://www.facebook.com/watch/?v=1595211644045797

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א