סקירה גותהאם עונה 3 פרק 1 - עיר של גהנום: עדיף למלוך בגהנום


ציפיות לקראת עונה 3 של גותהאם

גותהאם כמו רוב סדרות העונה הסדירה (עונת סתיו) החלה את עונתה החדשה ברשת פוקס. אני מודה שאף פעם לא ממש הבנתי מה היה כל כך מושך בגותהאם שהיא הצליחה למשוך לעונה השלישית. 2 העונות הקודמות היו פושרות, וזאת מחמאה.

 מבין כל סדרות מבוססות קומיקס שרצות נכון להיום בטלוויזיה האמריקאית (ויש הרבה), גותהאם היא אחת מהסדרות הפחות טובות בז'אנר. למרות שסופרגירל נותנת פייט רציני לגותהאם מבחינת במאבק על תחתית הסולם.

רובנו יודעים את החסרונות ואת היתרונות של גותהאם ונראה שבפרק הבכורה של העונה השלישית היתרונות סוף סוף מצליחים לגבור על החסרונות. בצמד העונות הראשונות הייתי מכריח את עצמי לצפות בסדרה. הייתי מגיע למצב של צבירת פרקים וסירוב מוחלט בצפייה בהם. בפרק הראשון של העונה השלישית לא הרגשתי את הכבדות  שהרגשתי קודם. הפרק זרם בצורה הרבה יותר טובה ונראה שיוצרי הסדרה מתפקסים על מה שבאמת עבד להם בעבר ומנסים להוריד את הווליום מכל מה שהיה כל כך קשה לצפייה בצמד העונות הראשונות.

הצצה ראשונה לקראת גותהאם עונה 3

לקראת העונה השלישית של גותהאם

הנבלים של הסדרה הם ללא כל ספק נקודות האור הבולטות ביותר של גותהאם. ניגמה לכל אורך הסדרה הצליח לבלוט מעל המצופה, למרות זמן המסך המוגבל מאוד שניתן לו. בפרק הזה ראינו אותו בסצנה אחת ויחידה אבל זה נעשה היטב כי השותפות שלו עם פינגווין הצליחה לגרום לי לחבב גם את הנבל הצולע (בניגוד למה שהרגשתי כלפי הדמות בעונה הראשונה).  ברברה וטאביטה מרכיבות את צמד הנשים היותר מסוכנות של הסדרה, 2 הבחורות האלה מצליחות להביא את הטירוף שלהן לרמת בידור מושלמת. אם מוסיפים את בוטש ופינגווין זה הופך את הסצנות האלה לדבר הכי טוב שיש לסדרה הזאות להציע. 

משהו נוסף שאהבתי בפרק הבכורה היא העובדה שהסדרה סוגרת היטב את כל הקצוות מהעונה השנייה (אתאל פיבודי) כמו גם העניין של פוייזון אייבי. למי שלא שמע אז במהלך הקיץ יוצרי הסדרה החליטו לעשות שינוי קיצוני בדמותה של פוייזון אייבי. ומה שאהבתי בפרק הראשון היא העובדה שהם החזירו את השחקנית מצמד העונות הראשונות כדי לסגור את הפינה. כמו כן השינוי אותו נראה בהמשך העונה נבע מכתיבה הגיונית (לשם שינוי) וזה בהחלט עבד היטב.

אז הזכרנו שהנבלים של הסדרה הם הנקודות החזקות שלה אבל גותהאם לא הצליחה עם כל הנבלים שלה. פיש מוני עדיין מתנהגת כאילו היא דמות מצוירת שלא מצליחה לבטא את עצמה. אלה אם כן להתנהג כמו דרמה קווין היא סוג של ביטוי עצמי לנבל בגותהאם (זה מתאים יותר לגיבורי הסדרה). כמו כן סלינה קייל עדיין לא הרשימה אותי, אני אמשיך לחכות לפריצה של אשת החתול.

בצד השני של המתרס גיבורי הסדרה ממשיכים לאכזב. קשה להסביר את זה אבל כולם נראים אותו הדבר, הם פשוט דמויות גנריות שלא בולטות בשום דבר. בולוק שאמור להיות אלכוהוליסט מחוספס שפחות או יותר שונא את כל העולם הוא עוד שוטר שלא שונה בשום פרמטר מגורדון. לפחות לגורדון מותר להיות משעמם, הוא סוג של גיבור הסדרה. בולוק מנגד צריך לטשטש את הקו בין הטוב לרע. היה ניסיון לחספס את בולוק בעונה הראשונה אבל זה היה מעט מידי.  גורדון הוא המרי סו של הסדרה, הבעיה היא ששום דבר לא מייחד אותו. הוא צפוי, גנרי ופשוטמשעמם. עכשיו הגענו לברוס ויין, אחד מהגיבורים הכי גדולים של יקום די סי. בגותהאם הוא העוגן שלא מאפשר לסדרה הזאות להתרומם לשום מקום חיובי. ויין הצעיר הוא עקב אכילס העיקרי של הסדרה. החל מהמשחק הלא אמין של דייויד מזוס, לכתיבת דמותו שגובלת בין טמטום מוחלט לעצלנות עילאית ועד לנוכחותו המיותרת לחלוטין שלו בסדרה. ברוס ויין בגותהאם הוא אחת הדמויות עם המהלכים הלא מובנים בעליל. כל מה שהדמות עושה מנוגד לכל היגיון בריא ומכניסה את עצמה למצבי סיכון מיותרים (בדיוק כמו שהיה לנו בפרק הנוכחי). מי יכול להאמין שהילד הזה בבוא מן הימים יהפוך להיות באטמן – אחד מבני האדם המבריקים של יקום די סי ? סליחה אבל יש גבול לכמות הטמטום אותה אפשר להזריק לצופה ישירות לווריד. לברוס ויין של גותהאם פשוט אין יותר לגיטימציה לשום דבר.

אם יורידו את המינון מברוס הצעיר, פיש מוני, וגורדון יפסיק להתאמץ יותר מידי במשחק ופשוט יזרום עם מה שיש, יש מצב שתהיה לנו עונה סבירה בהחלט של גותהאם. 
מה אתם אומרים על הפרק הראשון בעונה השלישית? נהניתם ממה שראיתם ? ומה הייתם רוצים לראות יותר?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א