סקירת נרקוס עונה 2 - אקורד הסיום של פבלו אסקובר


קצב מסחרר לשלמות טלוויזיונית

אחד הדברים שאני מאוד אוהב אצל נטפליקס היא העובדה שהם לא בקטע של למרוח את צופיהם. ברגע שהם מחליטים עם תאריך שחרור לסדרה חדשה או עונה חדשה של סדרה מסוימת הם פשוט משחררים את כל העונה במכה. זהו אחד היתרונות של הרשת, שבאופן כללי מקדימה את זמנה (יחסית לרשתות המיינסטרים בארה"ב כיום), בזמנו פירטנו על סוד ההצלחה של נטפליקס לכן לא נחזור על עצמנו שוב.

אחת מהסדרות המרתקות שיש לנטפליקס להציע כיום היא נרקוס. נרקוס היא מסוג סדרות העילוי שיש לטלוויזיה האמריקאית להציע ובמבנה הייחודי של נטפליקס נוצר מצב שברגע שהצופה מקבל לידיו את אחת מסדרות העילוי של נטפליקס (דרדוויל ובית הקלפים משתייכות לקטגוריה הזאות גם כן) הוא מסיים אותה במספר ימים. מספר הימים שלוקח לי לסיים עונה של סדרה של נטפליקס הוא אחד האינדיקאטורים החשובים מבחינתי (אם לא המשמעותי ביותר) לנתח את איכות הסדרה (או העונה). נכון לכתיבת שורות אלה אני סיימתי לצפות בסדרה ביום ראשון 04.09.2016 ברוטו 3 ימים כאשר נטו צפיתי בכל העונה במרתון מחולק של 2 ערבים.

עונתה השנייה של נרקוס ממשיכה את סיפורו של הגיבור הראשי (או במקרה זה הנבל) מאותה הנקודה בדיוק היכן שנפרדנו ממנו בסיומה של העונה הראשונה - הבריחה מהכלא. נרקוס בעונתה השנייה המשיכה את סיפורו של אסקובר ועשתה את זה בקצב מסחרר אליו התרגלנו בעונתה הראשונה. העונה השנייה דיי הסתירה מאיתנו את מרווח זמני האירועים, כל העונה התרכזה במרדף אחרי אסקובר. זו תקופה של שנה בלבד, בניגוד לעונה הראשונה שנפרסה על פני שנים. בלי יותר מידי חומר מקור העונה השנייה הצליחה להשיג את שלה וגרמה לי להיות מחובר למסך במשך 6 הפרקים הראשונים ללא הפסקה. אסקובר המשיך להפגין את כושר ההישרדות מהעונה הראשונה והמשיך לתסכל את רשויות החוק בקולומביה. הפעם ממשלת ארה"ב החליטה שהיא מעלה הילוך והכניסה שחקנים חדשים למפה הקולומביאנית. היא הניע מהלכים שהובילו לבריתות בין דמויות מפוקפקות כשלכולם מטרה זהה, להביא למפלתו של פבלו אסקובר.

אם נתעלם לרגע מצמד כוכבי הסדרה (ואגנר מורה ופדרו פסקל) וסופה של העונה. רגעי השיא של העונה הם הפרקים שכללו את קארילו (מוריס קומפטה) וחזרתו למרכז הבמה. השוטר חסר הפשרות שעשה רושם כל כך חיובי בעונה שעברה (לפחות עלי) המשיך בהתנהגותו הטוטאלית גם העונה. אחרי שאסקובר המשיך בשלו קארילו הוחזר בלית ברירה ונראה שהוא סיפק עבור הסדרה את הקונטרה המושלמת עבור אסקובר.

בחלקה השני של העונה התחלנו לראות את חוסר העונים של הגיבור הראשי בהתמודדות מול אויב אכזר הרבה יותר ממנו. אויב שממוקד במטרה אם זה לפגוע באסקובר עצמו,בעמיתיו ואם זה להשתלט על כל עסקיו מאחורי הקלעים. על המסך זה נראה כאילו זה לקח זמן רב, כל מכה החלישה את אסקובר עד שבסופו של דבר גיבורינו נשאר לבד. הקצב המסחרר אליו התרגלנו מנרקוס נעלם והסדרה ירדה לקרקע עם אקורד הסיום של השלמה עם גורלו ועם מי שהוא עבור גיבורינו.

בסיומה של העונה הראשונה חידושה של הסדרה וההכרזה על עונתה השנייה של נרקוס הייתה בגדר תעלומה בשבילי. רוב חייו של סוחר הסמים המפורסם בעולם נסקרו לאורך עונתה הראשונה של הסדרה. היה חשש שעונתה השנייה של נרקוס תהפוך למריחה מיותרת רק כדי להמשיך עם יצירת המופת איתה עשינו היכרות ב 2015. למי שיש ניסיון עם סדרות נטלפיקס יודע שאם יש להם סיפור טוב, שהם רוצים להביא למסך הקטן הם יעשו את זה בצורה הטובה ביותר וזה בדיוק מה שהם הצליחו לעשות בעונתה השנייה של נרקוס. אם אין להם על מה לבנות את היסודות כדי להמשך את הסדרה הם פשוט לא ינסו להוציא מזומנים מהמנויים שלהם על מוצר שהוא מתחת לסטנדרטים שלהם. למרבה ההפתעה יוצרי נרקוס הצליחו להוציא מים מהסלע ולא רק זה. הסיומת המבריקה של העונה השנייה רמזה בבירור על העונה השלישית כאשר הפעם הסדרה תתרכז בקאלי קרטל ושלושת ראשיו. אחרי סיומת כזו קשה לחכות שנה שלמה לעונתה השלישית של הסדרה אבל נתנחם בזה שנרקוס חודשה לא רק לעונה שלישית אלה גם לעונה רביעית. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א