ספקולציות לגבי עתידה של סדרת סרטי מפוצלים


שיילין וודלי שופכת קצת אור על סדרת מפוצלים

סדרת סרטי מפוצלים הייתה התשובה של אולפני ליונסגייט לסדרת משחקי הרעב. הדעות על סדרת מפוצלים לרוב חלוקות אבל אחד הדברים היחידים שנוגעים לסדרה עליו ישנו קונצנזוס כמעט מוחלט היא שעם יציאת סרטי ההמשך הסדרה התחילה לדעוך.

בזמנו דיווחנו על המכה האנושה שסדרת מפוצלים חטפה בעקבות הכישלון בקופות של הסרט השלישי בסדרה – נאמנים ( The Divergent Series: Allegiant ) ועל האפשרות שליונסגייט תחליט לשחרר את הסרט הרביעי בסדרה ( The Divergent Series: Ascendant ) ישירות למסך הקטן. מהלך שיכול להיות ומאפשר לצוות השחקנים הבכירים של סדרת הסרטים סוג של פתח מילוט וויתור על הסרט. בעקבות המהלך המתבשל של ליונסגייט שיילין וודלי השמיע את קולה חזק מהאחרים והכריזה שבמצב כזה היא לא תחזור לסרט הרביעי, היא ציינה שהיא חתמה על חוזה לסרטי קולנוע ותסרב לרדת לרמת סרט טלוויזיה. וודלי כנראה לא היחידה שהרגישה כך אחרי הכול מיילס טלר ותיאו ג'יימס השתדרגו בקנה מידה הוליוודי וירידה לטלוויזיה בשבילם כנראה לא הייתה מגיע בחשבון (טלר הוא אחד השחקנים העסוקים בהוליווד וג'יימס יככב במלחמות הדמים בשנה הבאה).
נכון להיום אחרי שהרוחות נרגעו טיפה וודלי התפנתה לראיון ב Tonigh Show , היא נשמעה הרבה יותר רגוע.
"ובכן, לגבי הסרט. הם הגיעו להחלטות סופיות כלשהן, אז זה באמת נקודה שנויה במחלוקת לדבר על זה עכשיו, מתוך כבוד לליונסגייט וכל מי שמעורב ביצירת הסרטים. אני לא בדיוק בטוחה איפה זה עומד כך שהכול דיי באוויר.חתמתי כדי לספר את כל הסיפור של טריש, ואני אשמח לעשות את זה. שום דבר לא יגרום לי אושר גדול יותר"
אי אפשר לדעת אם הזמן עשה את שלו וודלי נרגעה או שהבינה שמבחינת החוזה אין לה יותר מידי ברירות וזה לא שחור ולבן כמו שהיא חשבה תחילה. אולי וודלי יודעת משהו שאנחנו לא יודעים שמאפשר לה להתהפך על עצמה 180 מעלות (אולי הסרט הרביעי יגיע לקולנוע אחרי הכול).

מה שבטוח הוא שליונסגייט נמצאים בבעיה רצינית. יש להם מספר מצומצם של דרכי פעולה ולא משנה מה הם יעשו הם יפסידו מהמהלך.

  1. אם הסרט הרביעי יעשה את דרכו לקולנוע למרות שליונסגייט לא ממש מאמינים יותר במותג, מצב שהוא ממש לא בריא ויעשה הרבה יותר נזק לאולפנים. תקציבו יקוצץ באופן משמעותי והוא פשוט יהפוך לבדיחה בזמן שהוא יושווה לשלושת הסרטים הקודמים בסדרה (קחו לדוגמה את סדרת סרטי גול - Goal!).
  2. אם ליונסגייט יבחרו להביא את Ascendant  למסך הקטן יש כאן כמה בעיות שיצוצו: צוות השחקנים בראשות וודלי יחזור לסרט הרביעי בגלל התחייבות חוזית ויעשו פרצוף חמוץ בדרך, מה שיגרור הופעה דיי פושרת (אחרי הכול ניתן לזהות בקלות על המסך שחקן שכפו עליו להופיע בפרויקט בו הוא לא רוצה להיות). מצד שני ברגע שהשחקנים הבכירים יחליטו לוותר על החוויה הטלוויזיונית בזכות הפירצה בחוזיהם. ליונסגייט יצטרכו למצוא קאסט חדש שיוביל את הסרט (סרט, אותו ליונסגייט כלל לא רצו לעשות), מה שיגרום לסרט החדש להיות צל של הסדרה כולה. במקרה זה הסרט הרביעי יהיה פשוט לא רלוונטי כלל. מי מהצופים שבאמת אהבו את סדרת הסרטים (ואנחנו לא מזכירים כלל את אלה שעיבדו תקווה ופרשו במהלך הטרילוגיה) ירצה לחזור לסיבוב רביעי כאשר שלד השחקנים המקורי שהוביל את סדרת הסרטים לא יהיה שם, זה פשוט יהיה חסר טעם ומתכון לכישלון גם בקנה מידה טלוויזיוני.
  3. האפשרות השלישית היא פשוט לסגור את הבאסטה וויתור על הסרט הרביעי. נראה שצעד זה לא ממש מקובל לא על ליונסגייט שרוצה לסיים את סדרת הסרטים (ובזמנו רצתה ליצור סדרת ספינוף שתתקיים באותו היקום), השחקנים בראשות וודלי שמרגישים מחויבים לאוהדי הסדרה (שנותרו) לסיים אותה בצורה הכי טובה שניתן (בתנאי שזה יהיה בקולנוע) והצופים עצמם שרוצים לקבל את הסוף לו הם חיכו כל השנים. זה הפטרון הלא פופולארי אבל כנראה הכי הגיוני שיסיים את סדרת מפוצלים.


אני חייב לציין שדיי נהניתי מהסרט הראשון והוא בהחלט הפתיע אותי לטובה, הדעיכה באיכות שהגיע בסרטים הבאים אכזבה אבל עדיין הייתי רוצה לקבל את הסוף לסיפורה של טריש במפוצלים.

מה אתם אומרים, אם אתם הייתם ג'ון פלטהיימר (מנכ"ל ליונסגייט), איך הייתם פועלים על מנת לסיים את סאגת מפוצלים פעם אחת ולתמיד ?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א