סקירה לוק קייג׳ עונה 1


האם העונה הראשונה של לוק קייג' הצליחה להרשים ?

אחרי 2 עונות של דרדוויל ועונה אחת של ג׳סיקה ג׳ונס הגיע תורו של לוק קייג׳ להוביל סדרה משלו בנטפליקס. כמו שציינתי בביקורת שלי לעונתה הראשונה של ג׳סיקה ג׳ונס אני לא אחד מאלה שממש חיכו ללוק קייג׳. קוטלר לא הרשים אותי בזמן מסך שניתן לו בעונתה הראשונה של ג׳סיקה ג׳ונס והיו לי חששות לקראת הסדרה הנוכחית בה מארוול משתפת פעולה עם נטפליקס.

הפרק הראשון של הסדרה היה ספתח מצוין עבור הסדרה החדשה של נטפליקס, אם זה בהצגת הסביבה החדשה של הגיבור עם חבריו הקרובים ואם זה עם אויביו העתידיים. גם הצגת במערכת היחסים של גיבורינו עם מיסטי בפרק הפתיחה הבטיחה רבות. במבט ראשון הסדרה תחילה רצתה לשמר את המתח המיני בין לוק למיסטי אבל בפרקים הבאים נראה שיוצרי הסדרה שינו כיוון והחליטו ללכת עם כיוון עלילתי שונה עבור צמד הדמויות. 
אני מזכיר את זה רבות עם סדרות נטפליקס אבל זהו סוג של סימן הכר ברור שלהן. לצד פרקים מצוינים וקליפ האנגרים שעושים את העבודה ומשמרים את המתח. באותו זמן לא מאפשרים לצופים לוותר על הפרק הבא, ישנם הרבה מאוד ירידות מתח קיצוניות והתעסקות בטפל. בלוק קייג' זה הגיע לרמה שלפעמים זה גובל על סף השעמום. זאת ההרגשה שנוצרה בחלק גדול מפרקי העונה הנוכחית של לוק קייג'. 

העימות החזיתי של לוק קייג' מול משפחת סטוקס וקורנל בפרט (מהארשאלה אלי) הבטיח רבות אבל תמיד זה נראה כאילו קו העלילה הזה לא יוכל לשמר את עצמו לכל אורך העונה. יציאתו של קורנל מחוץ לתמונת הנבל הראשי הגיע בזמן מושלם ע"י לידתה המחודשת של מריה דילארד (אלפרה וודארד), לקיחת היוזמה של שיידס (ת'יאו רוסי) ויציאתו של וויליס " דיאמודבק" סטרייקר (אריק לראיי הארווי) מהצללים. שלושת אלה ייצרו מצב כיאוטי של פיזור יתר מצד אחד ובאותו זמן ייצרו עניין מחודש אצל הצופה בניסיון לפענח מה מוביל את שלושת הנבלים. כמו כן היינו צריכים לשאול את עצמנו מיהו לאזאזל סטרייקר ומה בדיוק הוא רוצה מגיבורינו.

במהלך העונה נחשפנו למספר פלאשבקים שפרסו בפנינו כמה פיסות מידע על עברו של לוק. הם תיארו את מערכת היחסים של לוק עם אחיו, את הסביבה בה הוא גדל. יותר מכל התמקדו בכלא בו הוא קיבל את כוחותיו המיוחדים. אחרי קבלת הכוחות ובריחתו מסיגייט הייתה קריצה מאוד גדולה לכיוון הקומיקס עם התלבושת הקלאסית של הדמות. קריצה שגרמה לרוב חובבי הדמות להינמס מהתרגשות.

כמו בדרדוויל ובג'סיקה ג'ונס גם כאן קלייר טמפל (רוסריו דאוסון) קיבלה מנת זמן מסך מוגברת. בניגוד להופעתה בג'סיקה ג'ונס שם דמותה הרגישה מיותרת בעליל. בלוק קייג' היא הניע ועיצבה את דמותו של קייג' ובסופו של דבר נכנסה למערכת יחסים עם הדמות (על חשבונה של מיסטי). מה אפשר להגיד לבחורה יש פטיש לגיבורי העל של ניו יורק. ולפי הסצנה בה היא קוטפת את מספר הטלפון של דוג'ו הגנה עצמית רנדומאלי בפרק האחרון של העונה, נראה שהיא הולכת להופיע גם באיירון פיסט (היא תצטרף לקארי אן מוס).

ההתעקשות המתמדת של הגיבורים הנוכחים של מארוול ביקום של נטפליקס וסירובם לקחת חיי אדם היא סוג של עקב אכילס מבחינת האנשים הסובבים אותם. אחרי הכול הם אלה שתמיד משלמים את המחיר הכבד. מצד שני מאפשרים לסדרות להתפרס על פני 13 פרקים מלאים. הגיבורים הם הרבה יותר חזקים (פיזית) מהנבלים, במיוחד במקרה זה של סדרת לוק קייג'. בזמן שהנבלים מרגישים כנחותים מול יריביהם, הם מצליחים לרוב להערים על הגיבורים בזכות חשיבה לטווח ארוך על ידי מיקסום יכולותיהם המנטאליות (מבחינת אסטרטגיה ופוליטיקה).

בניגוד לצמד הסדרות האחרות של נטפליקס (דרדוויל וג'סיקה ג'ונס) שהתרכזו במרחב המוגבל שלהם בניו יורק. בלוק קייג' תמיד הורגשה נוכחותו של ה MCU של מארוול (אולי זה השיתוף הפעולה המוגבר בדמות רשת ABC שנכנסה לעומק הקורה כאן). חלק מהדמויות הזכירו כמה פעמים חברים ספציפיים של הנוקמים אבל לא רק, גם מאורעות מהעונות של דרדוויל וג'סיקה ג'ונס קיבלו פוקוס הרבה יותר משמעותי בסדרה. כל המערכה השניה בו לוק קייג' נמלט מכוחות המשטרה התבססה על דעות קדומות של בני אדם על נוכחותם של גיבורי העל בעולם והחשש שלהם מפני חוסר אונים. 

לסיכום 

לדעתי לוק קייג' היא הסדרה הנחותה מבין שלושת סדרות נטפליקס שהן חלק מה MCU אבל באותו זמן היא טובה מ 90% מכל מה שאנחנו רואים בטלוויזיה כיום (אחרי הכול היא סדרת נטפליקס). לוק קייג' תיארה באופן מאוד אותנטי את האווירה ואת הקהילה של הארלם ע"י התפקסות באלמנטים עכשוויים של המאבקים של הקהילה השחורה מול הממסד והמשטרה בפרט (למרות שהדמויות המשמעותיות במשטרה הן דמויות של שוטרות אפרו אמריקאיות). הסדרה הבליטה את הנושא עם התמקדות בדמויות שמתאימות לרובה של קהילת הארלם ע"י ליהוקם של שחקנים אפרו אמריקאים. מצד אחד זהו מהלך נכון כי אחרי הכל קייג' הוא הדמות של אותה הקהילה. מצד שני בזמן שאתה לא חלק מאותה קהילת, קשה מאוד להתחבר לסדרה כולה כי אין לך הרבה דברים איתם אפשר להזדהות. ברגע שסקארף הוא הדמות הלבנה החיובית ביותר של הסדרה, זה אומר הרבה מאוד על איך הוצג כאן האדם הלבן בזמן המצומצם שהיה על המסך. 

לפי פרק הסיום של העונה של לוק קייג', בהמשך הדרך בייקום של סדרות נטפליקס ב MCU אנחנו נראה את ההקשרים לאיירון פיסט (כמו שכבר ציינו) וכמובן לדרדוויל כמו שקלייר ניסתה לפמפם לכל אורך העונה עם ה "אני מכירה עורך דין טוב".  נראה שלוק קייג' היא הסדרה שבאמת מקשרת את המגנים ( The Defenders ) בצורה כזו או אחרת ל MCU כולו ואת המגנים בפרט.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א