הקטר של רכבת הקרח דוהר למסך הקטן



אדפטציה של רכבת הקרח משנת 2013 עושה את דרכה לרשת TNT

בשנים האחרונות אנחנו רואים שרשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב גילו שיטה חדשה בליצור סדרות טלוויזיה חדשות, אנחנו קוראים לזה שיטת המיחזור. הרשתות עושות את הדבר הקל ביותר מבחינתן, הן לוקחות רעיון שכבר הוכח כהצלחה לפני שנים (זה לא ממש משנה אם זה בקולנוע או טלוויזיה) ומחזירות אותו לחיים. זה עובד היטב עם מקגייבר ונשק קטלני כיום אבל לפעמים זה מתרסק כמו שעת שיא ודוח מיוחד.

טריילר רכבת הקרח 2013

הסרט רכבת הקרח עם כריס אוונס משנת 2013


מה שמשותף לחלק גדול מהסדרות שקיבלו חיים חדשים בשיטת המיחזור של הטלוויזיה האמריקאית היא ההתבססות האבסולוטית על הצלחתם הקופתית בגלגולן הקודם. הסדרות הממוחזרות שקיבלנו עד היום התבססו על סרטים וסדרות שהיו קלילים וכיפים לזמנם וזה בדיוק מה שקיבלנו בתחייה המחודשת שלהם על המסך הקטן. עד היום לא ממש קיבלנו אדפטציה של משהו גדול באמת, משהו רציני, עמוק שגרם לצופה באמת לחשוב ולתהות על הרעיון שהוצג לו בפעם הראשונה כשהסרט / הסדרה עלו לאוויר. כל זה משתנה כי יצירת המופת של ג'ון בו בונג - רכבת הקרח ( Snowpiercer ) משנת 2013 עושה את דרכה למסך הקטן.

לכל מי שלא הספיק לעשות היכרות עם יצירת המופת בכיכובם של כריס אוונס, טילדה סווינטון, ג'יימי בל ואד האריס. הסרט התמקד בעתיד דיסהוטופי בו כדור הארץ קפא לחלוטין והשרידים האחרונים של האנושות מרוכזים ברכבת שלא עוצרת. ישנם 2 מעמדות ברכבת הקרח: האריסטוקרטים שהצליחו לקנות כרטיס כדי להציל את עצמם הממוקמים בקרבת הקטר ונהנים מכל מה שיש לרכבת להציעה. מנגד הנחותים: אלה שנדחפו בכוח לרכבת הם חסרי מעמד ובקושי שורדים. הסרט עקב אחר המרד הגדול של המעמד הנחות כנגד אלה ששולטים בהם ותיאר את שבעת מדורי הגהנום שאותם אנשים היו צריכים לעבור על מנת להשתלט על הקטר (אתם מוזמנים להתרשם מהביקורת שבזמנו כתבנו לרכבת הקרח).

הסרט זכה לביקורות מכאן להודעה חדשה למרות הפצה מוגבלת מאוד בארה"ב, עם תקציב פיצפון (קרוב ל 40 מיליון דולר) בקנה מידה הוליוודי. למרות זאות רכבת הקרח עשה כמעט 90 מיליון בכל העולם ובכך הפך גם להצלחה קופתית.
בדדליין מדווחים שפיילוט לסדרה כבר הוזמן ע"י רשת TNT בשיתוף עם Tomorrow Studios, החדשות הטובות לא מסתיימות כאן. הבמאי של הסרט המקורי ישמש כאחד המפיקים בפועל בנוסף אליו , פארק צ'אן-ווק (המפיק של הסרט מ 2013) גם כן יהווה חלק מההפקה. כמו כן ג'וש פרידמן, האיש מאחורי קורותיה של שרה קונור ייקח חלק בהפקה , יכתוב וישמש כ Showrunner בסדרה החדשה.
שרה אוברי מרשת TNT התייחסה לנושא: 
"רכבת קרח הוא אחד הרעיונות המקוריים ביותר בעשור האחרון שעלו על מסכי הקולנוע, הרעיון מציע הזדמנויות רבות לבדיקה מעמיקה יותר במתכונת של סדרת טלוויזיה. אנו מצפים להרחבת מערכת היחסים של TNT עם Tomorrow Studios  ולקחת את הרעיונות שלהם על עולם שבו האנושות נדחפה לקיצוניות"
רכבת הקרח היה אחד מהסרטים האלימים של 2013 ועדיין הסרט הצליח לזכות לשבחים מכל עבר. הסרט הציג רעיונות חדשים שגרם לצופה להישאר פעור פה לנגד אכזריותה של האנושות במיוחד כשכל אחד מגיבורי הסרט ניצבים עם הגב אל הקיר. ההצלחה הפנומנאלית של הסרט נותנת רוח גבית מאוד חזקה לסדרה החדשה. נכון להיום מדובר רק בהזמנת פיילוט והדרך מהזמנת פיילוט להזמנה של עונה שלמה עדיין נמצאת בגדר של סימן שאלה. מנגד אם מסתכלים על האנשים שנמצאים מאחורי הפרויקט ישנה סבירות מאוד גבוהה שאנחנו נקבל סדרת רכבת הקרח בקרוב מאוד ברשת TNT.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א