סקירת סדרות מומלצות לעונת סתיו 2016


כפי ששמתם לב לא כתבנו שום פוסט כבר קרוב לשבועיים הסיבה לכך היא האכזבה מעונת הטלוויזיה שהחלה בסתיו הנוכחי. בפוסט הבא נסקור את מצבן של כל הסדרות אחריהן אנו עוקבים ונכון להיום רצות בטלוויזיה האמריקאית. לצערנו זה יהיה יותר מכל פוסט של תסכול על מצבה של הטלוויזיה כיום עם כמה ניצוצות אבל יותר מכל אכזבה עצומה.

לוציפר - Lucifer

אחרי עונה ראשונה מפתיע, פוקס נתנו אור ירוק להפקת העונה השנייה של לוציפר. על הנייר הכול נראה טוב אבל נראה שהעונה הנוכחית של הסדרה עיבדה משהו מהקסם שהיה לה בעונה הראשונה. קשה לשים את האצבע על הבעיה. אם זה נוכחותו הלא מובנת של דן הדוש (שאמור להיות בכלא) בעונה החדשה. העובדה שמייס וקלואי משום מה חולקות דירה (איך בדיוק הגענו למצב הזה?). מצבו העגום וממש לא ברור של אמנדיל או חוסר העניין של לוציפר לשכב עם קלואי (אחרי הכול זה המוטיב שהניע את כל העונה הראשונה של הסדרה). כפי שאתם רואים כל הבעיות נובעות מכתיבה בעייתית ועדיין ההצטרפות של טרישיה הלפר והאישיות הסרקסטית של לוציפר (טום אליס) מצליחות לשמר משהו חיובי מאוד בסדרה.
גזר דין – ממוצע +, שזה הרבה יותר טוב מרוב הסדרות כאן

Son of Zorn

סדרה עם רעיון מקורי וייחודי לשם שינוי (כל הכבוד פוקס). לכל מי שעקב אחרי סדרת האנימציה הי-מן אי שם בשנות התשעים ישמח לצפות בסאטירה שצוחקת באופן הוולגרי ביותר על אותו גיבור אהוב של בני ה 30+.כל פרק הוא בן חצי שעה והקלילות של הסדרה מצליחה להעלות חיוך על פניו של הצופה המשועמם. אין כאן משהו מיוחד אבל ההומור הבוגר הוא סוג של שינוי אווירה מתבקש מכל קומדיות הסיטקום ששטפו את הטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות.
גזר דין –ממוצע. מצליחה להעלות חיוך.

גותהאם - Gotham

גותהאם היא ללא ספק הסדרה הגרוע ביותר ברשימה הנוכחית. הפסקנו לצפות בסדרה אחרי הפרק שלישי. בשביל המאמר הזה החלטנו לתת לסדרה צ'אנס נוסף והשלמנו (בכוח) את גותהאם עד לפרק החמישי. אם נתחיל לפרט על כל הבעיות שיש לגותהאם לא נסיים לכן נציין את מה שהכי כואב לעין: ברוס ויין הצעיר הוא אחת הדמויות המתסכלות של הסדרה, הוא מתנהג בניגוד מוחלט להיגיון בריא. אפשר לזכות את זה לעובדה שהוא ילד צעיר, מצד שני הוא מתנהג כמו מבוגר. בכל מקרה כל פעם שברוס ויין על המסך יש לנו רצון עז לתלות את עצמנו. רוב השחקנים משקיעים מאמץ מיותר בליצור דרמה, היכן שהיא לא קיימת. לנו כצופים זה דיי כואב בעיניים. היכן בולוק בכל הסיפור הזה ומה הוא עשה העונה עד כה חוץ מלרוץ אחרי גורדון ולשכנע אותו לחזור למשטרה? פינגווין גיי ? לא משהו שהיינו רוצה לראות אבל אוקיי נזרום עם זה, דיי מתאים לדמות כמו שהיא הוצגה עד כה בסדרה. הברומנס בין הפינגווין לניגמה היה מצוין תחילה אבל הכנסת העניין ההומוסקסואלי כמו גם ההתרפסות המוחלטת של ניגמה בפני הפינגווין דיי הוציאו כאן את כל הרוח מהמפרשים של אותה עלילת משנה. כבר הזכרנו את המשחק המאולץ של רוב הקאסט אבל בנדיקט סמואל (ג'רוויס טאץ') לוקח את זה 2 רמות מעל השאר. דמותו מוצגת באופן המגוחך ביותר ועבור גותהאם זה רף חדש. מצד שני אם נסתכל על הנקודות החיוביות של הסדרה: המהלך של פוייסון אייבי נעשה היטב בתחילת העונה (לצערנו כמעט לא ראינו אותה מאז). טאביטה וברברה נכון לרגע זה הן האתנחתה המבדרת ביותר של הסדרה (וגם אותן אנו רואים לעתים רחוקות)
גזר דין – גרועה, בלתי ניתנת לצפייה.

המתים המהלכים - The Walking Dead

ללא ספק אחת הסדרות היותר איכותיות שנראו בטלוויזיה בשנים האחרונות. הפרק שפותח של העונה השביעית עשה את שלו והימם את צופי הסדרה כמו שמשחקי הכס נהגה לעשות פעם בעונותיה המוקדמות. צמד הפרקים שהגיעו בהמשך אולי לא השתוו להלם הטוטאלי שספגנו בפרק הראשון אבל הם שמרו על רמה אליה אף אחת מהסדרות של הרשימה הנוכחית לא מצליחות להגיע. המתים המהלכים נוהגת לפתח היטב את הדמויות של הסדרה עם פיצולן של הדמויות ולתת לחלק מצומצם מהן את ההזדמנות להציג את מה שהן עוברות פר פרק. בפרק השני התמקדנו בקארול, מורגן ואייזק שעשה לנו סיבוב בממלכה. בפרק השלישי התמקדנו בדוויין, דאריל וניגן שנתנו לנו פרספקטיבה ייחודית על ההיררכיה בכנופיית ניגן. המתים המהלכים היא המגדלור מבין אוסף של סדרות ששוקעות בטלוויזיה האמריקאית
גזר דין – מצוינת, כל מילה נוספת מיותרת

ווסטוורלד - Westworld

סדרה שבעיני רבים היא מופת כמו רוב סדרות HBO. אחרי 6 פרקים אנחנו עדיין לא מצליחים להבין על מה כל המהומה. אז נכון שיש כאן רעיון מבריק (לא מקורי) שחוקר את מערכת היחסים בין הבן אנוש לפרי יצירתו המכונה. ישנו משחק מרהיב של חלק גדול מהמשתתפים ועדיין קשה להבין לאן העלילה המרכזית של הסדרה מנתבת את הצופה. 6 פרקים זה המון והסבלנות של הצופה אחרי 6 פרקים היא לא בסטאטוס של פרק 1 או 2. הרוב ימשיכו ויקוו לקבל פרטים נוספים לגבי כיוונה של הסדרה, חלק יוותרו על החוויה.
גזר דין – ממוצעת, נמשיך לנסות לפענח לאן כל זה מוביל.

Designated Survivor

הסדרה החדשה של קיפר סאתרלנד אחרי ימי 24 הייתה הבטחה גדולה. עם קאסט איכותי שכולל את מגי קיו, נטאשה מקהאלון, איטליה ריצ'י וקאל פן התקוות היו בשמים. פרק הבכורה בהחלט הצליח לעשות את העבודה וסיקרן את הצופה. הפיילוט ביסס היטב את מירב דמויות המפתח ונראה שלסדרה צפוי היה עתיד מבטיח. בשלושת הפרקים שהגיעו בהמשך נראה שהשתן עלה לכותבי הסדרה לראש והם החליטו לפמפם את הפרופגנדה הישנה והכול כך מוכרת של הפרוגרסיביים מעיר המלאכים. הפוליטיזציה הגיע לרמה כזאת שאחרי 4 פרקים אי אפשר היה להמשיך לצפות בסדרה (חוויתי חוויה דומה עם קוונטיקו בשנה שעברה).
גזר דין – ממוצעת - , נוטה לוותר על חווית שטיפת המוח השנתית.

ואן הלסינג - Van Helsing

בניגוד מוחלט לרוב סדרות שנמצאות במאמר זה, ואן הלסינג של רשת SYFY היא סוג של סדרת טראש. לכן עם ציפיות ברצפה היא צריכה לעמוד בסטנדרטים נמוכים מרוב הסדרות. 7 הפרקים ששוחררו עד עכשיו לא יצרו אצלנו סימפטיה מיוחדת לסדרה החדשה של SYFY. מי שנהנה מהנגיף, Z-Nation יכול להיות שיצליח ליהנות מואן הלסינג חוץ מהקהל המצומצם הזה נראה שאין לואן הלסינג מה למכור. אפשר להאשים את התקציב הקטן שגורם לסדרה להראות זולה, אבל גם הכתיבה ופיתוח הדמויות לוקה בחסר. יש המון קפיצות של פלאשבקים, דמויות ומיקומים שלא מתקשרים אחד לשני ובסה"כ המון בלאגן בסדרת הערפדים שלא נראה שתשרוד להגיע לעונה 2.
גזר דין – לא טובה, חובבי ז'אנר הזומבים / ערפדים וטראש בכללי ימשיכו עם הסדרה, כל השאר יכולים לוותר.

נשק קטלני - Lethal Weapon

אם אהבתם את סרטי נשק קטלני של שנות ה-80 וה-90 אתם תיהנו מהסדרה שפשוט העתיקה את הכול אחד לאחד. אז נכון שלא ממש מחדשים כאן שום דבר מיוחד אבל גם להעתיק צריך לדעת נכון. נשק קטלני היא סדרה קלילה, מצחיקה, עם תקציב יחסית גדול ובסה"כ היא חוויה מהנה עבור הצופה הממוצע.
גזר דין – ממוצע +.

הרשימה השחורה - The Blacklist

סדרה נוספת שהצליחה לרדת מגדולתה בעונתה הרביעית. נראה שכל עניין ההיריון של הגיבורה הראשית הרס כל חלקה טובה שהיה לרשימה השחורה להציעה. כל מה שהגיע בעונה הנוכחית הוא פשוט ביזיון מדרגה ראשונה. לא נשאר שום עניין בסדרה, אף אחד לא מנסה לצוד את הפושעים המסוכנים של הרשימה השחורה וכולם מצטופפים סביב הדרמה הבלתי נגמרת של משפחת קיין המורחבת. ומה לעזאזל קורה בין סאמאר לאראם ? היא לא הייתה עם ראסלר לפני כמה פרקים? מצד שני ג'יימס ספיידר ממשיך להיות הכוכב הבלתי מעורער של הסדרה כאשר גם אולריך תומסן הוא הבטחה (שבינתיים לא ממש מומשה בסדרה).
גזר דין – לא טובה, אתם חייבים לאסוף את עצמכם כל פעם מחדש כדי להמשיך בצפייה בסדרה.

The Good Place

הסדרה שהציגה בפנינו רעיון מקורי ונתנה סוג של הנעה מוגברת בצפייה בגיבורה הראשית מתעללת בקורבנותיה אם זה בחייה ואם זה במקום החדש אליו היא הגיעה. עם הזמן הפרקים התחילו לחזור על עצמם והמקוריות של הסדרה הלכה לעיבוד. נראה ש The Good Place היא סדרה של עונה אחת לא בגלל שהיא לא טובה (היא בהחלט עיבדה גובה ככל שהפרקים התקדמו) אלה בגלל שחומר המקור הוא מאוד מוגבל עבור הרעיון שמוצג כאן. מצד שני זה יהיה הרבה יותר מגניב לראות את הגיבורה עוברת מהמקום הטוב למקום הרע (חומר למחשבה אם תהיה לסדרה עונה 2)
גזר דין – ממוצעת - , נסיים את העונה ונראה אם היא תחודש לעונה 2.

מקגייבר - MacGyver

בדומה לנשק קטלני גם מקגייור הוא שכפול מצוין של המקור. לסדרה יש מסגרת קבוע שחוזרת על עצמה מידי פרק ובסופו של דבר היא מצליחה להעביר את המסר. אקשן מטובל בקטעים קומיים נותנים לסדרה לצוף מעל המים ומאפשרים לצופה ליהנות מ 40 דקות של פאן.
גזר דין – ממוצע+

מצאת החמה ועד צאת הנשמה - From Dusk till Dawn

הסדרה של רוברט רודריגז הצליחה להרשים בצמד מעונותיה הראשונות. העונה השלישית משום מה הלכה לעיבוד ולא הצליחה לשחזר את הקסם של העונה הראשונה. הזכרנו מאלה את ואן הלסינג שהיא סוג של סדרת טראש במובן השלילי של המילה. מצאת החמה ועד צאת הנשמה היא סדרה טראשית מהסוג החיובי. הסדרה שימשה (אולי גם תמשיך לשמש אם היא תחודש לעונה 4) כסוג של פלטפורמה לשחקנים ההיספאנים של רודריגז (מחוזקים במדיסון דוונפורט) לבטא את עצמם בסדרה משלהם. לרוב כשמישהו מנסה להציג סדרה חד פולארית מהסוג של מצאת החמה ועד צאת הנשמה או כמו לוק קייג' עם קאסט שלם של שחקנים שחורים או סופרגירל שמנסה להבליט בצורה אגרסיבית את הנשים זה לא נראה טוב על המסך. כאן משום מה זה עבד ועבד היטב.
גזר דין - ממוצעת +, האווירה, התלבושות, הערפדים והנשים שלא שימשו רק כתפאורה גרמו לסדרה הזאות להיות מהנעת.

סופרגירל - Supergirl

בדומה לגותהאם גם סופרגירל היא סדרה שקשה מאוד לצפייה. לזכותה של סופרגירל חייבים לציין שהיא נותבה ליקום הפלארוורס של CW עם שיתופי פעולה מכיוון שלושת הסדרות האחרות (והרבה יותר טובות) של הרשת מאותו היקום. מה שמכריח אותנו להמשיך והתעדכן בכל מה שקורה בסדרה. הבעיות המרכזיות של סופרגירל הם: הקיטש, הגופיות המוגזמת של רוב הדמויות ופשוט כתיבה עצלה של חלק נכבד מהפרקים. בעונה השנייה זה הגיע לרמה שמרוב שלא היו לכותבים רעיונות סבירים לגבי מה לעשות עם כמה דמויות משנה אז את אחד מהם הם יהפכו לגיבור על כגארדיאן (ג'ימי אולסן) בזמן שדמות אחרת הולכת להפוך ללסבית (אלכס דנברס) רק כדי לגוון ולתת קריצה לקהילה הגאה. מנגד אפשר לציין לחיוב את סופרמן בפרק הבכורה כמו גם את קו העלילה של מון אל שנראה יחסית מרענן ודיי מבטיח.
גזר דין – לא טובה, סובלים בשקט וממשיכים עם הסדרה בגלל הפלארוורס.

פלאש - The Flash

הפלאשפויינט של העונה הנוכחית הבטיח הרבה, בינתיים אנו רואים ניצוצות של אותו מהלך ובסה"כ הפלאש שומרת על אותה מסגרת בדיוק מהעונות הקודמות. ישנם השפעות של הפלאשפויינט על הסדרה (כמו על היקום כולו) אבל לא משהו קיצוני שמשנה את הסדרה לחלוטין. פלאש שומרת על הקלילות המיוחדת שלה בלי להפוך להיות מגוחכת כמו סופרגירל ולא הופכת לאפלה כמו החץ. למרות שנושא והטיפול בדמותו של גריסון וולס נראה דיי מאולץ על גבול החובבני, השנה אפילו יותר מבעבר. עדיין רבים יטענו שזו הסדרה המאוזנת ביותר של הפלארוורס.
גזר דין - ממוצע +
barry alen is the flash
ברי אלן כפלאש
photo credit: BagoGames via photopin cc

החץ - Arrow

אנחנו מודים שהחץ היא הסדרה האהובה עלינו ביקום סדרות של רשת CW, אחרי עונה קטסטרופלית בשנה שעברה נראה שאוליבר קווין חוזר למקורות. החץ החזירה במידה מסוימת את הקילר אינסטינקט אותו היא עיבדה במהלך השנתיים האחרונות, הפלאשבקים השתפרו באופן משמעותי ועלילת הברטבה כולה היא הנעה צרופה. עדיין יש בעייתיות על עלילת ההווה עם צוות הסיידקיקס שלוקה בחסר (על גבול המעצבן). הנבל החדש מבטיח רבות כמו גם ההופעה הצפויה של דולף לונדגרן כקונסטנטין קובר.
גזר דין – טובה. הסדרה השתפרה באופן משמעותי יחסית לעונה שעברה ואין יותר שמחים מאיתנו.

אגדות המחר - DC's Legends of Tomorrow

ישנם הרבה אנשים שלא ממש סופרים את אגדות המחר, אם זה בגלל דיאלוגים מגוחכים, משחק לא טוב, וחוסר רציפות. כל זה נכון לסדרה ישנם כמה בעיות ועדיין זו הסדרה היחידה של הפלא רוורס שמצליחה לשנות אווירה (אם זה מבחינת זמן או מיקום) ולהציג משהו ייחודי וחדש לצופה של CW. המקוריות כמו גם האיזון בין גיבוריה של הסדרה מאפשר לה לבלוט ולהיות שונה לחלוטין מהפלאש, החץ וסופרגירל להן ישנה מסגרת קבוע. האגדות לא מקובעות ונראה שיוצרי הסדרה מרשים לעצמם להתפרע עם גיבוריהם כמו גם עם קווי העלילה של הסדרה. אגדות המחר היא לא צפויה וזה מה שמייחד אותה יותר מכל, וכל מה שלא צפוי הוא מהנה.
גזר דין –טובה

Pitch

הסדרה עם הציפיות הנמוכות ביותר ברשימה הצליחה להפתיע. סדרת בייסבול היא לא Our cup of tee ולמרות זאת הסדרה יוצרת עניין סביר עם דמויות שנראות כמעניינות, קווי עלילה שיכולים לדבר לקהל הרחב. למרות שהסדרה מנסה לדחוף אג'נדות פמיניסטיות, היא עושה את זה בעדינות ולא כופה את זה על הצופה בכוח (סופרגירל). המוטיב המרכזי של הסדרה עוקב אחרי הגיבורה מרגע כניסתה לענף לפני כעשור ועד להווה בו היא מנסה להתמודד עם הלחץ והתהילה שמגיעים בחבילה אחת.
גזר דין - טובה. למרות הבייסבול פיטץ' היא ההפתעה המרעננת של העונה עד כה

סוכני שילד - Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.

המכה האנושה שסוכני המגן חטפה בעונה שעברה עם ההיפרדות מבובי והאנטר פגעה בסדרה יותר מכל. למרות שהעונה האחרונה הייתה טובה (בזכות וורד). העונה הנוכחית עם הגוסט ריידר החדש ממש לא נראית כמבדרת. הכול מעורפל ולא נראית מטרה ברורה אליה הסדרה שואפת להגיעה, מחסור של נבל דומיננטי כמו וורד, היידרה או כל דבר אחר משפיע לרעה על הסדרה. הסדרה קיבלה משבצת שידור מאוחרת יותר מה שבפוטנציה היה אמור לאפשר לה לעשות דברים הרבה יותר מעניינים על המסך אבל כל זה לא קורה. ישנו שיעמומון אחד ארוך מתמשך חסר מטרה שלא מוביל לשום מקום. הפרק האחרון עם פריסת סיפור המקור של הגוסט ריידר היה שיפור משמעותי לעונה עד כה אבל עדיין מוקדם להגיד לאן פניה של סוכני שילד. ישנה הרגשה ממש לא טובה כמו עם החץ בעונה הרביעית, ההתמקדות בקסם גורמת לסדרה להתדרדר למקומות מטופשים. הנקודה החיובית עד כה היא ללא ספק גוסט ריידר אם זה הדמות עצמה ואם זה ה CGI המפתיע באיכותו.
גזר דין - ממוצע -, נמשיך לעקוב רק בגלל שזה מארוול

טיימלס - Timeless

סדרה חדשה נוספת שמצליחה להעביר עונה סבירה עד כה. המטרה של הנבל הראשי היא עדיין בגדר נעלם משמעותי אבל העובדה שלא ניתן להבין לאן הוא חותר משאיר את הצופה מרותק לרעיון הכללי של הסדרה. יש לנו חולשה משמעותית לרוב סדרות מסע בזמן, טיימלס מצליחה לשנות מידי פרק את ההיסטוריה האנושית, בו בזמן לשאת בתוצאות של אותם שינויים.
גזר דין – טובה.

כמו שאתם רואים סקרנו כאן את כל הסדרות אחריהן אנחנו עוקבים בעונת סתיו 2016 (אם בא לכם לקבל את הרשימה המלאה של כל הסדרות אחריהן אנו עוקבים, הירשמו לרשימת התפוצה שלנו ונשלח לכם רשימה של קרוב ל 50 סדרות שונות). כמי שכמעט ואף פעם לא חוזרים לצפייה שנייה בסדרות צריך להבין את התסכול שהרגשנו מהעונה הנוכחית עד שהיינו צריכים לצפות בכל עונותיה של המגן ( The Shield ) רק כדי לקבל מנת איכות טלוויזיונית לשם שינוי. כפי שניתן לראות מהמאמר המתים המהלכים היא רמה אחת מעל כולן, כל שאר הסדרות מפגינות רמה ממוצעת, לא כזאת שגורמת לצופה לחכות בציפייה לפרק הבא. עונותיהן החדשות של הויקינגים ומפרשים שחורים מעולם לא נראו רחוקות כל כך, אנחנו נקווה שיהיה שיפור בסדרות שרצות כיום אבל הסבירות לזה היא נמוכה מאוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א