9 סדרות טובות מהן נפרדנו ב 2016


8 סדרות מומלצות שנפרדות מהמסך הקטן


כמו בכל שנה גם ב 2016 חובבי הטלוויזיה יפרדו מכמה סדרות אהובות שחלקן הגיעו לסופן ורובן לא הצליחו לשחזר את ההצלחה מהשנים האחרונות וחטפו את גרזן הביטול מהרשתות. אלה הן 8 סדרות אחריהן עקבנו במהלך ריצתן, והצטערנו על העובדה שלא נראה אותן חוזרות בשנת 2017.

חסר גבולות - Limitless

חסר גבולות למי שלא הכיר היא סדרה שהתבססה על הסרט המצליח משנת 2011 עם בראדלי קופר. בניגוד לסרט הסדרה השתמשה ביסודות הסם המגביר מהסרט ולקחה את הסדרה לכיוון הרבה יותר קליל. היא עשתה את זה בסטייל משלה והתמקדה בנקודת המבט הייחודית של הגיבור הראשי. ביטולה של הסדרה באה כרעם ביום בהיר, היא הצליחה להרשים את רוב המבקרים כשגם הצופים נהנו ממה שהיה לסדרה להציע במהלך עונתה היחידה. גם החיזוק מצידו של בראדלי קופר שהתארח במספר פרקים לאורך העונה לא הצליחו לשנות את רוע הגזרה והסדרה בוטלה ע"י CBS שכנראה מעדיפה את אינספור סדרותCSI  שלה על פני משהו חדש שונה ומרענן לשם שינוי.
שחקנים – ג'ייק מקדורמן וג'ניפר קרפנטר

הסוכנת קרטר - Agent Carter

הסדרה השנייה של אולפני מארוול שיוצאה אחרי סוכני שילד. מי שראה את קפטן אמריקה הראשון ייזכר בהופעת הבכורה של הדמות הראשית (הסוכנת קרטר) באותו הסרט. כמו כן דמותה של הסוכנת קרטר כבר הופיעה במהלך העונה השנייה של סוכני שילד על מנת שצופי הטלוויזיה יכירו יותר טוב את הדמות. בעונתה הראשונה הסדרה עקבה אחר הסוכנת בשנות ה 40 העליזות ובהמשך הדרך (בעונה השנייה) פירטה איך קרטר ועמיתיה הצליחו לייסד את שילד. הבעיה עם הסוכנת קרטר בעונתה השנייה היא שהסדרה התדרדרה והציגה עונה קיטשית ורדודה במיוחד. מה שבסופו של דבר גזר את דינה לביטול הלא כל כך מפתיע.
שחקנים - היילי אוטוול, קייל בורנהיימר ולינדסי פונסקה.

נשיכה קטלנית - Bitten

הסדרה לא הייתה ולא התיימרה להיות סדרת איכות אבל ז'אנר אנשי הזאב אף פעם לא קיבל במה ראויה על המסך הקטן. במקרה זה כשהדמות הראשית היא זאבה אז זה כבר היה סיפור אחר. נשיכה קטלנית (או ננשכה, תלוי איך תרגמו את שם הסדרה) להפתעת רבים הצליחה לרוץ במהלך 3 עונות ברשת Syfy / Space. למה להפתעת רבים, כי היא פשוט לא הייתה טובה. עם משחק גרוע ועלילה שבלונית שגבלה בגיחוך מוחלט לצופה הממוצע זה נראה פשוט רע. ועדיין היא הייתה סוג של גילטי פלז'ר עבור חלק גדול מחובבי הז'אנר (אני ביניהם). עם רעיון ייחודי (זאבה) ושחקנית ראשית מהממת ביופייה שנראה שהחזיקה את הסדרה באוויר במו ידיה, נשיכה קטלנית הצליחה לשרוד 3 עונות על המסך הקטן. משהו שכמה סדרות ברשימה זו לא יכולות לזקוף לזכותן.
שחקנים – לורה ואנדרווורט, גרג בריק וגרייסון הולט.

הרודן - Tyrant

הסדרה התרכזה בדיקטטורה דמיונית במזרח התיכון, ועקבה אחרי משפחת המלוכה ששולטת במדינה. הכול התחיל להפוך למעניין הרבה יותר כאשר אחד האחים שחיי במשך כ 20 שנה בגלות בארה"ב חוזר לארץ מולדתו כדי להיות נוכח בחתונת בן דודו. לאורך הסדרה ראינו איך האידיאולוגיות של צמד האחים של משפחת המלוכה מתנגשות ומורידות מהפסים את גיבוריה. למרות שהסדרה מנסה לדחוף בכל הכוח את האידיאולוגיה של המערב בפני הצופה אנו עדים לעובדה (כמו במציאות) שזה לא תמיד עובד כמו שזה תוכנן תחילה. התוצאות ההרסניות של המהלכים של גיבורינו קורעים את המשפחה לגזרים בזמן שכוחות אפלים הרבה יותר פועלים מתחת לפני השטח .העונה השלישית והאחרונה של הרודן הסתיימה בקיץ 2016 ברשת  FX.
שחקנים – מורן אטיאס, אדם ראיינר וג'ניפר פיניגן

באנשי – Banshee

באנשי היא ללא ספק הסדרה האלימה ביותר שרצה בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות. סינמקס שהיא סוג של רשת בת של HBO הגדולה, חייבת לעשות הכול יותר נועז (בגלל שהיא לא יכולה לעשות יותר גדול), ונועז מבחינת סינמקס ובאנשי בפרט זה הכול הרבה יותר אלים. כמעט ואין פרק שהדמות הראשית היא לא חבולה, לזכותה של באנשי ניתן להגיד שסצנות הקרב מאד מושקעות ובאופן יחסי מאוד ארוכות. כמו כן מכות זה לא כל מה שלבאנשי יש להציע. יש עלילה מעניינת להפליא, רוב הדמויות נראות חשובות ומתקשרות היטב אחת לשנייה. בניגוד לסדרות עליהן פירטנו מעלה, באנשי הגיע לסופה המתוכנן ולא בוטלה כמו השאר. העונה הרביעית (והאחרונה) של באנשי החלה באפריל 2016 ושודרה ברשת סינמקס.
שחקנים - אנטוני סטאר, איבאנה מיליצ'ביץ', אולריך תומסן וראס בלקוול

המוסקטרים - The Musketeers

המוסקטרים של רשת BBC הבריטית הצליחה להביא את הייחודיות והיופי של אירופה הקלאסית למסך הקטן. אם נשים בצד את חומר המקור המבריק של אלכסנדר דיומא. במהלך ריצתה של המוסקטרים אפשר היה להתפעל מהנופים, התלבושות והארמונות של אירופה של אותם שנים. כמו כן כוריאוגרפיות הקרבות הייתה יחסית ייחודית לכל מה שראינו עד כה עם שימוש מוגבר בפגיונים (בנוסף לחרבות) של גיבורי הסדרה. 2 העונות הראשונות של הסדרה היו נחמדות כאשר יוצרי הסדרה נצמדו לחומרי המקור של דיומא עם פלרטוטים עכשוויים יצירתיים נוספים שהתמזגו יפה באווירה של הסדרה. העונה השלישית הפכה להיות לפרופגנדה מרקסיסטית מוזרה ברוח הפוליטית הרגילה של BBC לכל שלוחותיה, מה שבסופו של שדבר דרדר את הסדרה למקומות לא נעימים לצפייה עם פרופגנדה אגרסיבית שהביאה לאיכות הירוד עם התרחקות מחומר המקור וגרמה בסופו של דבר לביטולה של הסדרה.
המוסקטרים רצה במשך 3 עונות ברשת BBC
שחקנים – טום בורק, סנטיאגו קבררה, לוק פסקלינו והוארד צ'ארלס.

גיהנום על גלגלים - Hell on Wheels

חובבי מערב הפרוע ישמחו לבדוק מה שווה גיהנום על גלגלים. הסדרה מספרת על וטרן של מלחמת האזרחים האמריקאית וניסיונו להשתלב בעולם החדש בו הצד שהוא לחם לזכותו הפסיד. עונתה הראשונה של הסדרה הייתה איכותית להפליא והעונות שהגיעו אחרי זה בכל זאת הצליחו לרתק את הצופים עם איכות ההפקה, צילומי מרחבים נהדרים והקריזמה של הדמות הראשית שהצליחה להחזיר את הצופים כל פעם מחדש.גיהנום על גלגלים סיימה את עונתה החמישית והאחרונה בהחלט בקיץ 2016 ברשת AMC.
שחקנים - אנסון מאונט, קולם מיני, פיל בורק, רובין מקליבי וקומון

פאוורס - Powers

פאוורס היא סדרת גיבורי העל המציאותית ביותר ששודרה בשנים האחרונות על המסך, אם זה בטלוויזיה ואם זה בקולנוע. אתם בוודאי תוהים - סדרת גיבורי על ומציאותית לא ממש הולכים ביחד. אז זהו שפאוורס אולי מבוססת על קומיקס של גיבורי על ויש בה גיבורי על שנוהגים בדרך קבע להשתמש בכוחותיהם אבל היא לא מרגישה כך. פאוורס מתמקדת בגיבוריה מכיוון שונה לחלוטין ממה שהתרגלנו בעבר, היא מציגה אותם כבני אדם לפני הכול. וברגע שהיא מציגה אותם כאנשים היא מציגה את הפגמים שלהם מנקודת מבט של אנשים ולא הגיבורים החסינים לכל כמה שהתרגלנו לראות בסדרות אחרות. אם עד עכשיו חשבתם שסדרות מארוול של נטפליקס מחוברות לקרקע כנראה שעדיין לא נחשפתם לעומק של הדמויות של סדרת פאוורס. שרלטו קופלי מגלם גיבור על לשעבר שעיבד את כוחותיו וכיום הוא חלק מיחידת משטרה מיוחדת שמטפלת בגיבורי / נבלי על. כמו כן ניתן למצוא בסדרה את מישל פורבס וטרישה הלפר.
ב 2016 הסדרה עלתה עם עונתה השנייה ברשת פלייסטיישן לפני שבוטלה מיד אחרי סיומה של העונה השנייה.

מרקו פולו - Marco Polo

ההפקה השאפתנית של נטפליקס רוצה להציג את סדרת מרקו פולו כמתמודדת ראויה שתנסה להתמודד עם משחקי הכס של HBO. הסדרה נראית מושקעת ויהיה בהחלט מעניין לראות לאן היא תתפתח. הגרסה הטלוויזיונית הנוכחית של מרקו פולו תתמקד באימפריה המונגולית ולחימתה נגד סין, כאשר גיבורנו נמצא במרכז העניינים ומנסה להבין לאן הוא שייך ולאן הוא מתקדם.
שחקנים - לורנזו ריקלמה, צ'ין האן, שו אן און, ריק יון, ירדן טולמסוב וונסה ואנדר סטראטן.
מרקו פולו בוטלה אחרי עונתה השניה ב- 2016 ע"י רשת נטפליקס.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א