סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 1


עונה 7, פרק 1 - הקיטש תוקף שנית

אחרי הפסקה ארוכה, משחקי הכס חוזרת לעונה נטולת פרק 9 ונטולת פרק של מיגל סאפוצ'ניק (הקרב בהארדהום, הקרב בווינטרפל). האם למרות שתי הבעיות הללו תהיה עונה מוצלחת? התשובה לשאלה, אם לשפוט על פי הפרק הראשון, היא שאם אתם אוהבים קיטש - אז כן. מצד שני, אם אתם צופים במשחקי הכס בשביל רגעים כמו ההוצאה להורג של נד סטארק או החתונה האדומה, כנראה שלפרק הזה יש פחות מה להציע לכם.

הפרק נפתח בתאומים, שם וולדר פריי כינס את כל משפחתו המורחבת. מכיוון שאנחנו יודעים שוולדר פריי מת בעונה שעברה, לא קשה להגיע למסקנה שמדובר באריה סטארק שמשלימה את נקמתה בפרייז על החתונה האדומה. פריי מתגאה בכך שהגיש למשפחתו יין לבן משובח בדיוק כשהמצלמה מתמקדת בנוזל האדום שנמזג לכוסות - בהתחשב ברמת תשומת הלב לפרטים שהיוצרים מצפים מאיתנו להפגין (עוד על זה בהמשך, בסצנות של סאנדור קלגיין), מדובר בפאשלה קולוסאלית. ואז, בדיוק כמו שציפינו, מתברר שאריה תיבלה את היין במספיק רעל בשביל להרוג את כל המשפחה. מאיפה כל הרעל הזה? מה זה משנה, העיקר שכולם מתים.

אחרי נעימת הפתיחה (בלי שום מיקום באסוס, הידד!) אנחנו זוכים לראות את צבאו של מלך הלילה שלא עושה שום דבר מעניין. בינתיים בווינטרפל, ג'ון מפגין מוסר מערבי של המאה העשרים כשהוא מרחם על המשפחות שבגדו בו בעונה הקודמת. יורשי הבתים, שני ילדים, נשבעים אמונים בתיאום מוחלט כאילו עשו חזרות. סירופ סוכר מתחיל לטפטף לי מהמסך. עוד בסצנה הזאת - קיט הארינגטון מזיז מעט את השפתיים לכיוון של חיוך אבל מיד חוזר בו, ובכך מכפיל את כמות הבעות הפנים שהציג בסדרה עד עכשיו.

במעלה מלך, סרסיי היא כנראה המלכה הראשונה ששלטה אי פעם בכל ווסטרוס, אחרת לא ברור למה היא הראשונה מזה מאות שנים שחשבה לצייר את המפה על הרצפה, רק חבל שהיא הולכת עליה עוד לפני שהיא גמורה - היא לא תחזיק מעמד הרבה זמן בקצב הזה. סרסיי, כך מסתבר, גייסה בני ברית חדשים - בני הברזל, שהצליחו לבנות תוך חודשים צי של אלף ספינות באמצעות חמשת העצים שגדלים באיי הברזל. כדי להדגיש עד כמה אבסורדי העניין, ג'יימי מציין שהדבר היחיד שהם יודעים לעשות זה לגנוב דברים שהם לא מצליחים ליצור בעצמם.יורון גרייג'וי, מלך איי הברזל, רוצה להתחתן עם סרסיי, שמסרבת, והוא מבטיח להביא לה מתנה. מה תהיה המתנה? נקווה שגודל האכזבה לא יהיה כגודל הציפיות. אני ממש מצפה לראות אותו מגיע בעוד פרק או שניים עם הראש של טיריון וזה יהיה ממש מאכזב אם הוא יביא יין מהדיוטי פרי של מירין.
cersei and jaime on the map of westeros in kings landing
סרסיי וג'יימי לאניסטר מתכוננים לעונה 7 של משחקי הכס
סאם נמצא באולדטאון, שם המלומדים עוברים הכשרה, ומגלה את הצד הפחות סקסי של העניין כשהוא מעביר את ימיו בהחזרת ספרים למקום, מזיגת מרק וקירצוף סירי לילה, באחד הקטעים הנפלאים של הפרק, אם לא של הסדרה כולה. סאם מצליח לשכנע את אחד המלומדים שהוא דובר אמת בנוגע למלך הלילה וצבא המתים, אלא שהמלומד לא דואג. סוף העולם נראה קרוב פעמים רבות ומעולם לא הגיע, ולכן אין צורך להאיץ את הכשרתו של סאם ולתת לו גישה לאגף הספרים השמורים. סאם מחליט לעשות מעשה, מתגנב בלילה לספריה, גונב את המפתחות וחומק אל תוך האגף השמור - עבירות שאם ייתפס במהלך ביצוען בוודאי יעלו לו בלימודיו, אם לא הרבה יותר מזה. אבל הסיכון משתלם כי סאם מגלה בספרים שבדרגונסטון יש זכוכית דרקונים, בדיוק כמו שסטאניס כבר אמר לו בעבר. בלט בהיעדרו: אבא של סאם, שעדיין לא הגיע לקחת בחזרה את החרב היקרה מפז שסאם גנב ממנו בעונה הקודמת.

בחזרה בווינטרפל קורים כל מיני דברים אבל האמת היא שאני לא זוכר מה בדיוק קרה כי בריין וטורמונד! כמה חיכינו שבריין תתייחס בחזרה לטורמונד, והנה זה קרה!
אחרי שסיימה את עיסוקיה בתאומים, אריה יוצאת דרומה כדי לסגור חשבון עם סרסיי. בדרך היא פוגשת חיילי לאניסטר מקסימים שלא ברור למה התגייסו לצבא כשיכלו להתפרנס משירה. כמו כל החיילים, גם הם מציעים את מעט האוכל שלהם לזרים כי אמא שלהם אמרה להם. מי היה מאמין שחיילי לאניסטר רשעים, חסרי לב ורצחניים יכולים להיות בני אדם? תסלחו לי, אני הולך להקיא לרגע וחוזר.

טריילר משחקי הכס עונה 7

הכנה לקראת מה שמחכה לנו בעונה 7 של משחקי הכס

בדרכם צפונה מגיעים אנשי האחווה לבקתה נטושה. סאנדור קלגיין לא רוצה להיכנס פנימה. בפנים נמצאות גופות המשפחה - אב וביתו שאולי התאבדו כדי לא למות מרעב. בריק תוהה אם סאנדור מכיר אותם וסאנדור אומר שלא ממש. בוחן פתע: במי מדובר? ובכן, אי שם בעונה הרביעית, בעודו משוטט עם אריה ברחבי הארץ, נתקל סאנדור במשפחה הזאת. האב הציע לו עבודה וסאנדור גמל לו במכות רצח ובלקיחת כל כספו. ואתם הייתם אמורים לזכור את זה. אני מקווה שבניגוד אלי, אתם לא נכשלתם בבוחן.

בזמן שהם נמצאים בבקתה מסתבר שעכשיו כל אחד בערך יכול לראות חזיונות בלהבות, לא רק כהני אל האור. סאנדור רואה את צבא המתים מתקדם ולכן מחליט לשרוף את הגופות לפני שיקומו. בלילה מציק לסאנדור מצפונו והוא קובר את המשפחה שאת מותה הביא. כבר ציינתי שמדובר בפרק קיטשי בטירוף?
בחזרה במצודה, סאם אוסף קערות מתאים. האם זה כלא? למה יש כלא במצודה? לא, זה לא כלא, זו מחלקת בידוד לחולים קשים, כך נראה, כי מאחד התאים מגיחה יד מכוסה בקשקשת אפורה. בעל היד שואל על דאנריס והצללית שלו שעירה במיוחד. מעניין מי זה.

ואם כבר דיברנו על דאנריס, סוף סוף הפרק מגיע גם אליה. דראגונסטון, מלבד היותה מצודה, היא גם עיר, וכשדאני מגיעה לשם המקום שוקק חיים. או שאולי נגמר התקציב של הניצבים, כי המקום ריק לחלוטין. אפילו צוות ניקיון לא השאירו, שזה מעניין כי המקום נראה ממש נקי יחסית למקום שננטש לפני חודשים רבים, אם לא יותר מזה. וגם אף אחד לא לקח לעצמו את הטירה הנטושה הזאת, היא פשוט נשארה כך, נטושה, וחיכתה לדאני. "היי, צילום קיטשי של דרקונים מקיפים את המצודה", חשבתי לעצמי בזמן שהסירה מתקרבת לחוף, ואז, כאילו בשביל לעשות לי דווקא, יש צילום קיטשי של דאני מלטפת בערגה את אדמת ווסטרוס, המולדת אותה לא ראתה מעולם. למרות שהמקום לא נבזז, כך נראה, עדיין יש כל מיני נזקים - בולטת במיוחד מנורה גדולה וכבדה שנפלה איכשהו. שוב צילום של מלכה עם מפת ווסטרוס, והפרק מסתיים.

בסך הכל, מלבד חיסול הפרייז, לא ממש קרה שום דבר בפרק הזה, אבל על חוסר התוכן פיצו היוצרים בכמויות אדירות של קיטש. אני מקווה שזה לא סימן לבאות, אבל אני חושש שאני עומד להתאכזב.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א