סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 3 - צדק המלכה


ביקורת משחקי הכס עונה 7 פרק 3 - צדק המלכה

אחרי שני פרקים משמימים, סוף סוף פרק עם התרחשויות, אבל קודם כל - עוד קצת שיעמום. הפרק נפתח בנחיתתו של ג'ון, המלך בצפון, בדראגונסטון. סוף סוף תתרחש הפגישה שכולם מחכים לה בערך מתחילת הסדרה - ג'ון ודאנריס. אבל קודם כל נראה את מליסנדרה מתצפתת על המשלחת הנוחתת. היא מעדיפה לא לפגוש את ג'ון ודאבוס מסיבות מובנות אבל היא מבטיחה לואריז שהיא עוד תחזור. בכל זאת, היא הבטיחה לאריה שהן עוד תיפגשנה שוב. היא גם מבטיחה לואריז שהיא והוא ימותו בווסטרוס, אבל מי יודע - אולי זה יהיה מזקנה. אני קיוויתי לראות את ואריז בחיים בסוף הסדרה עוד מהעונה הראשונה.

והנה הפגישה שחיכינו לה. דאני רוצה שג'ון יכרע ברך בפניה, ג'ון לא מסכים. הם מתווכחים על זה רבע שעה. לזה חיכינו שישים פרקים? ואריז מבין את הרמז וקוטע את הסצנה. תודה, רק חבל שלא עשית את זה קצת קודם. מסתבר שהוא קיבל ידיעה חשובה. היא הגיעה בדיוק בדקות שעברו מאז שתצפת על המשלחת של ג'ון ביחד עם מליסנדרה ועד עכשיו. כל התזמונים המדהימים שהיו בסדרה עד עכשיו עומדים מבויישים בפינה. מסתבר שיורון השמיד את כל צי הברזל למעט 2-3 ספינות שהצליחו לברוח אבל אז הסתובבו בחזרה בשביל לחפש ניצולים או תירוץ אחר ומצאו את ת'יאון. ואני כבר קיוויתי שמי שימצא אותו יהיה גנדרי, שעדיין חותר מדראגונסטון מאז עונה 2.
daenerys on dragonston
דני מחשבת מסלול מחדש
אחרי הרבה שנים של לחימה, התנקשויות, חילופי שילטון ואבל, סוף סוף יש קצת שמחה במעלה מלך עם שחזור של צעדת הבושה בה מוליך יורון את השבויות שלו אל ארמונה של סרסיי. אחרי ליל הקרב ועוד כמה ימים של הפלגה, יורון נזכר בעלבון חריף במיוחד שהיה לו להטיח בת'יאון, שבכלל לא נמצא שם. ת'יאון בטח חש את הצריבה כל הדרך לספינה שעליה הוא נמצא.

אז יורון הביא את נחשיות החול לצדק, דבר שאף אחד לא היה מסוגל לעשות לפניו, כי כשמירסלה מתה ג'יימי לא חשב לסובב הספינה ולהגיד לדוראן מארטל "היי, דוראן, זוכר שהבטחת להוציא להורג את אלאריה אם היא תעשה שטויות? אז היא עשתה שטויות". באמת מגיעים לו כל מבטי התוכחה שהוא מקבל שם. אבל אל דאגה, יורון כאן כדי לשפר את האווירה והוא מבקש מג'יימי עצות לסקס עם אחותו. פרייסלס.

במרתפי הארמון, סרסיי מסבירה לאלאריה את הנקמה שלה על מותה של מירסלה, וזו אכן נקמה אכזרית. היא מרעילה את בתה, טאיין (אני חושב. למישהו באמת אכפת איך קוראים לכל אחת מנחשיות החול?) ותשאיר את אלאריה לצפות בה מתה ומרקיבה. הרעל הוא אותו רעל שבו השתמשה טאיין בשביל כמעט להרוג את ברון בתוך כמה דקות ושבו השתמשה אלאריה בעצמה בשביל להרוג את מירסלה בתוך זמן קצר. הפעם דווקא צריך כמה שעות או אפילו ימים כדי שהוא יפעל, כי זה רעל עם חוש דרמטי מפותח.
בחזרה בארמון, סרסיי נפגשת עם נציג בנק הברזל. לממלכה אין כסף בגלל הבזבזנות של רוברט וללאניסטרים אין כסף כי מכרות הזהב שלהם התרוקנו, אבל סרסיי יודעת להיות משכנעת. דאנריס שחררה את העבדים, וזה בטח ממש הזיק לבנק הברזל שיושב בבראבוס - עיר שהוקמה על ידי עבדים שנמלטו מאדוניהם ושאנשיה מתעבים עבדות אולי אפילו יותר מדאנריס. חוץ מזה, סרסיי בדיוק הרגה שתי ממזרות מה שלחלוטין מוציא את דורן מהתמונה - זה לא שמישהו שם יתפוס את השלטון ויוכל להצעיד את הצבאות במטרה לנקום את מותם של כל הדורנים שמתו שם בשנים שמאז המרד של רוברט. בקיצור, אין לבנק הברזל מה לדאוג כי סרסיי תשלם בתוך שבועיים. איך בדיוק? נגיע לזה בסוף הפרק.

טיריון מברר למה בדיוק ג'ון הגיע לדראגונסטון ומשכנע את דאנריס לעזור לו. בשום שלב הוא לא חושד בעניין הסכין בלב שדאבוס אמר מוקדם יותר. זה הדימיון הפורה של הצפוניים, הוא מסביר. למרות שהוא יודע שדאבוס לא צפוני - הוא זיהה אותו מיד כאביר הבצל - דמות לא צפונית בעליל, ודאבוס גם ציין שהוא נלחם במעלה מלך. בכל מקרה, דאני מחליטה לתת לג'ון גישה לזכוכית הדרקון שהוא כל כך רוצה. כשהוא הולך היא מסתובבת להביט בו, פעולה שכל צופה בסדרות אמריקאיות יודע שאומרת שהיא מעוניינת בו. הידד, נקבל סצינת סקס בין דודה לאחיין לפני סוף העונה!

סוף סוף אנחנו מגיעים לווינטרפל. פתאום כן מעניינים את יוצרי הסדרה העלויות והלוגיסטיקה הכרוכים בהחזקת צבא? הלאניסטרים, בלי גרוש על התחת, מלבישים את הצבא שלהם בשיריון יקר אבל סאנסה צריכה להתעסק בהובלת עגלות תבואה? ומה הסיפור עם ריפוד העור על השיריון? סאנסה היא האדם היחיד בווינטרפל שמבין בשיריון? בכלל, מאיפה סאנסה מבינה בשיריון? בייליש נותן לה עצה חשובה לצורך הישרדות פוליטית. באמת עצה מצויינת שהייתי מצפה שהוא ייתן לה אי שם בין עונות 4 ו-5, כשחנך אותה בקן הנשרים, לפני שמסר אותה לראמזי.

לפתע מגיעה עגלה ובה ילד זר. אה, זה בראן. ומי זאת הבחורה שאיתו? נו, למי אכפת. בראן וסאנסה מדברים מתחת לעץ הלב, שנראה כמו בובה מסרט אימה משנות ה-80. ציפיתי שבכל רגע הוא יפקח את עיניו ויצחק צחוק מרושע. בראן מסביר שהוא לא יכול להיות לורד כי הוא העורב בעל שלוש העיניים. זה מסובך להסביר מה זה. מה מסובך, תגיד לי? אתה לא יכול להגיד שהיה עורב בעל שלוש עיניים לפניך ועכשיו הוא מת אז התפקיד עבר אליך? אני בטוח שמי שאמרה לך לפני דקה שאתה הלורד של ווינטרפל כי כל קודמיך בתפקיד מתו תוכל להבין.

GAME OF THRONES Season 7 Episode 3 TRAILER The Queens Justice (2017) HBO Series

Game of Thrones Season 7 Episode 3 Trailer 'The Queens Justice'
בשביל להוכיח שיש לו כוחות, בראן מספר לסאנסה איך כשהתחתנה עם פסיכופט בלילה חורפי בצפון היא לבשה שמלה לבנה, נאנסה וירד שלג. בהחלט הוכחה חד משמעית. הוכחה שבראן קריפי. לא יכולת למצוא זיכרון קצת פחות טראומטי בשביל להוכיח את הנקודה שלך?

הקשקשומטר של המלומד מראה שג'ורה החלים בן לילה. אין הסבר אחר למה הוא מוכן פשוט לשחרר את מי שהיה חולה עד אתמול במחלה נוראית ושעדיין מציג סימפטומים כלשהם (ג'ורה עדיין סובל מכאבים, הם פשוט חלשים יותר) ולא משאיר אותו בבידוד עוד כמה ימים, רק בשביל לוודא שהמחלה אכן עברה. סאם עשה טעות חמורה והוא נענש עליה - הוא צריך לכתוב על הלוח מאה פעמים "אני לא אטפל יותר בחולי קשקשת אפורה".

דאני, בינתיים, החליטה - היא תשמיד את הצי של יורון בעצמה. המועצה אומרת לה לא לעשות את זה אז היא לא עושה את זה. במקום זה היא מחליטה לשמוע מה בדיוק עומד לקרות עם חצי מהצבא שלה, אותו שלחה כבר די מזמן למשימה בצד השני של היבשת.

מסתבר שצוק קאסטרלי, הטירה העצומה הזאת שבנייתה הייתה אמורה להימשך עשורים אם לא מאות שנים, נבנתה בזמן קצר בידי טייווין לאניסטר בעצמו ובעצם מדובר בטירה חדשה לגמרי. למרבה הצער, במשך שנים רבות הייתה הטירה מוצפת בצואה עד שטיריון הגיע לגיל שמאפשר להטיל עליו משימות כבירות - כלומר לפני עשרים שנה לכל היותר, אז חפר טיריון ביוב לטירה. קצת כמו הבדיחה על האנשים שהמציאו את האסלה והאנשים שהגיעו אחריהם והוסיפו לה גם חור.

הבלתי טמאים מנצלים את ההיכרות של טיריון עם הביוב כדי להיכנס אל תוך הטירה ולהכניס את שאר הצבא פנימה, אבל אויה, היכן כל צבא לאניסטר? ואיך לעזאזל הגיעה לכאן ספינת הדגל של יורון, שהשיגה את הצי של יארה, הסתובבה בחזרה למעלה מלך ואז יצאה לדרך שוב כשהבלתי טמאים כבר היו בעיצומו של המסע? ואיך אף אחד לא ידע שצוק קאסטרלי לא שווה כלום למרות שעברו כבר הרבה פרקים מאז שנאמר לנו שאין שם יותר זהב? בפעם השניה בשני פרקים, ואריז פישל בענק. בפעם שעברה הוא לא ידע על צי הברזל של יורון ועכשיו הוא לא שם לב לכוח צבאי עצום שצועד מצוק קאסטרלי לרמות גנים. אולי בעצם עדיף שהוא ימות לפני סוף הסדרה.

בואו נעצור לרגע ונדבר על הכח הצבאי העצום הזה. צבא לאניסטר היה אחד הצבאות הראשונים להיכנס למלחמת חמשת המלכים, עוד בעונה השניה של הסדרה. הוא ספג כמה מפלות קשות במלחמה (בעוד כמה דקות יזכיר ג'יימי את היער הלוחש, שם הביס אותו רוב סטארק, זה שמת לפני ממש המון זמן). טייווין הצעיד את הצבא הזה לרוחב בערך שני שליש מווסטרוס - מצוק קאסטרלי עד הארנהול, ומאוחר יותר לקח אותו עוד כמה מאות קילומטרים למעלה מלך, שם השתתף הצבא בלחימה נגד סטאניס. אחר כך הוא גם צעד לנהרן, חזר למעלה מלך, חזר לצוק קאסטרלי ויצא משם לכיוון רמות גנים. מזל שהלאניסטרים לא נדרשים לטפל בכל הלוגיסטיקה שלה נדרשת סאנסה בווינטרפל.

ועכשיו הצבא התשוש, המוכה והחלש הזה, זה ששייך ללאניסטרים המרוששים ששולטים בממלכה המרוששת (זוכרים את השיחה עם נציג בנק הברזל מוקדם יותר בפרק?), הצבא הזה צועד רענן, מצויד ומיומן לעבר רמות גנים. וכשהוא מגיע לרמות גנים, הוא לא מטיל על המקום מצור. על נהרן הוטל מצור ארוך לפני שג'יימי הצליח לשכנע את אדמור טאלי החלש להיכנע. טיריון קרא לדאבוס אביר הבצל מוקדם יותר בפרק כי דאבוס, שהיה מבריח, ידוע בכך שהצליח להגניב משלוח של בצלים אל תוך קץ סופה הנצורה וכך לאפשר למפקד הטירה, סטאניס, להמשיך להחזיק מעמד במצור שנמשך שנה שלמה! אבל רמות גנים נופלות ללא מצור וללא קרב משמעותי. סרסיי הרי צריכה להחזיר את החוב שלה לבנק הברזל בתוך שבועיים. "מעולם לא היינו טובים בלחימה", מסבירה אולנה, מלכת הקוצים. זו שטות, כמובן. בית לא יכול להיות הבית השני הכי עשיר בווסטרוס (או הכי עשיר, אחרי פשיטת הרגל של הלאניסטרים) בלי לדעת להילחם. בווסטרוס, אם יש לך כסף ואין לך איך לשמור עליו, יבוא מי שאין לו כסף ויש לו איך לקחת אותו - כפי שהיטיב להדגים סאנדור קלגיין לפני כמה עונות. אם בית טיירל לא היה יודע להילחם אז בית טיירל לא היה מתקיים, פשוט כך. הפרט הבא די חסר חשיבות עם כל צבא לאניסטר שצועד שם, אבל אנחנו מקבלים צילום קצר של ראנדיל "לשם שלנו יש משמעות" טארלי שהפר את שבועתו לאולנה. 

ואחרי הכיבוש המטופש הזה, קשה להעריך את הסצנה בין אולנה וג'יימי. היא באמת סצנה טובה, אבל היא פשוט לא הייתה אמורה להתרחש. ג'יימי עוד מראה שאריות אנושיות כשהוא מארגן לאולנה מוות מהיר. הוא בטח מתחרט על זה כשהוא מגלה שהיא זו שהרעילה את ג'ופרי. ג'יימי המסכן, בכל פעם שהוא מנסה לעשות משהו טוב זה מתפוצץ לו בפרצוף - הפעם הקודמת הייתה כשהציל את טיריון מהוצאה להורג בעוון רצח ג'ופרי וטיריון ניצל את ההזדמנות כדי לרצוח את טייווין. לפחות עכשיו אנחנו יודעים רשמית שטיריון חף מפשע, חוץ מהקטע של רצח טייווין, כמובן.

המצב נראה לא טוב מבחינת דאנריז. היא איבדה את בית טיירל, היא תצטרך לחתום ברית מחודשת עם דורן, בהנחה שיוצרי הסדרה בכלל יתייחסו שוב לדורן, והבלתי טמאים שלה רחוקים ויצטרכו ללכת מרחק גדול כדי לחזור ללחימה. אני מניח שלא יעבור עוד הרבה זמן עד שנראה את הדרקונים והדות'ראקים בפעולה.

Game of Thrones: Season 7 Episode 4 Preview

"All my allies are gone."

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א