סקירת המשבר על כדור הארץ Crisis on Earth X


ביקורת המשבר על כדור הארץ X

משבר על כדור הארץ X ערב ראשון

בד"כ אנחנו לא מבצעים סקירות לפרקים הבודדים של סדרות CW אבל הפעם בגלל האירוע הגדול של היקום הטלוויזיוני של די סי קומיקס ברשת CW החלטנו לסקור את צמד הערבים בהם מתחולל כל הבלגאן. כאשר התמונות של סופרגירל בחליפה הנאצית דלפו לרשת אפשר היה להבין שהקרוסובר הזה הולך להיות הדבר הכי גדול בעונת הטלוויזיה של CW. בואו נראה אם הפרקים של סופרגירל והחץ סיפקו את הסחורה.
overgirl
אוברגירל

סופרגירל עונה 3 פרק 8 - המשבר על כדור הארץ X חלק 1 

רובכם יודעים שאנחנו לא ממש מתים על סדרת סופרגירל ואנחנו עוקבים אחריה רק בשביל אירועי הקרוסובר מסוג זה. מצמד הפרקים שראינו עד כה נראה שהפרק של סופרגירל בהחלט הכיל את הקיטש הרגיל אותו אנחנו רואים מידי שבוע מהסדרה וזה באמת היה לא הכי נעים לצפייה. אבל הקיטש הפעם התפזר בין רוב דמויות הראשיות של כל הסדרות בניגוד למה שאנחנו רואים מידי שבוע כאשר בסופרגירל דמויות המשנה הן אלה שלועסות את המסטיק. למזלנו נראה שדמויות המפתח מכל ארבעת הסדרות הן אלה שקיבלו (וכנראה יקבלו) את מירב הפוקוס בקרוסובר הנוכחי והדמויות היחידות מסופרגירל שקיבלו כאן את הבמה היו קארה (כמובן) ואלכס.  הקיטש אותו הזכרנו מקודם היה ברבורי סרק בניסיון לפתח את הדמויות שמשתתפות בקרוסובר כמו בארי לקראת החתונה, אוליבר הרהר לקראת מעבר לשלב הבא במערכת היחסים עם פליסיטי, אלכס שהמשיכה להיות דיכאונית בגלל הפרידה מחברתה המציקה וקארה שממשיכה לבכות על המצב עם מון-אל. אז כל הדברים האלה לא ממש היו טובים בפרק מנגד הפתיחה החזקה של מה שהתחולל על כדור הארץ X כמו גם הסיומת העוצמתית עוד יותר של הפרק וחשיפת דמויות המפתח מכדור הארץ X הפכו את הפרק הזה לדי טוב. למרות שעל הנייר זהו פרק של סופרגירל לא הרגשתי את הסבל הרגיל בזמן הצפייה בסדרה, שזה + די גדול.

החץ עונה 6 פרק 8 - המשבר על כדור הארץ X חלק 2

מיד היה ניתן לראות שזהו פרק של החץ בגלל שהקלילות והקיטש של סופרגירל התחלפו ברצינות והאופל של החץ. הפרק נפתח מצוין עם חשיפת זהותו של פרומיתיאוס מכדור הארץ X, מהלך מבריק של יוצרי הסדרה. סוג של סגירת פינה מאוד חשובה עבור אוליבר מול זהותו של פרומיתיאוס X. מצד אחד הקטע היה מאוד קצר ואפשר היה לפתח את כיוון העלילתי הזה הרבה יותר בגלל ההיסטוריה המשמעותית שהייתה לאוליבר ופרומיתיאוס X. אבל המהלך שסיים את השיחה בין השניים היה נחוץ על מנת לקדם את העלילה ולפתח את דמויותיהם של הנבלים מכדור הארץ X. בפרק הנוכחי עשינו היכרות יותר עמוקה עם נבלי כדור הארץ X, מערכות היחסים ביניהן התגלו לעיני הצופים, כמו גם המטרה לשמה הם פלשו לכדור הארץ של הפלאש והחץ.

הגיוון הזה של הנבלים אותם ראינו בפרק של החץ היא סוג של אתנחתה דיי מבדרת עבורנו. במיוחד עם דמויות הגיבורים הסטאטיים אליהן אנחנו התרגלנו במהלך השנים. הפעם אנחנו נחשפים לצד האפל של גיבורינו עם דמויות ראי שמגוונות את גיבורי הסדרה. במקרה זה אותם נבלים מכדור הארץ X מפיחים חיים מחודשים בגיבורים שכבר הרבה זמן מרגישים כאילו הם עומדים במקום. זה אולי ישמע מוזר אבל הנבלים מכדור הארץ X והרקע שלהם הם הדבר הכי מעניין עד כה בקרוסובר. אנחנו לא יכולים להמתין למחר לצמד הפרקים של הפלאש ואגדות המחר על מנת לראות איך המשבר על כדור הארץ X יסתיים.

משבר על כדור הארץ X ערב שני

אחרי הערב המוצלח שכלל את הפרקים של סופרגירל והחץ כחלק מאירוע הקרוסובר של מיני היקום של די סי קומיקס ברשת CW הגיע הערב השני שכלל את צמד הפרקים של הפלאש ואגדות המחר. בניגוד לאירוע משנה שעברה לא נראה שהייתה לנו חלוקה לפרקים המשויכים לסדרת האם אלה מיני סידרה שכללה את רוב דמויות המפתח מארבעת הסדרות כאשר מידי פרק ראינו את דמויות המשנה מכל הסדרות קופצות לביקור בסדר רנדומאלי בלי קשר לסדרת האם שלהם.

פלאש עונה 4 פרק 8 - המשבר על כדור הארץ X חלק 3

הפרק של הפלאש התחיל באופן דיי איטי ובו זמנית דיי קומי כמו שרוב פרקי סדרת הפלאש מתנהלים. כדור הארץ X משך את מירב תשומת הלב עם גיבורינו שנשלחו להוצאה להורג אבל ניצלו ברגע האחרון ע"י סנארט שהגיע על מנת להציל את בן זוגו The Ray. כמו כן הייתה לנו כאן שיחת חולין נחמדה בין צמד הקארות. תנועת ההתנגדות שהייתה מונהגת ע"י ווין הייתה שינוי מרענן לדמותו. החיילים הנאצים לכל אורך הפרק נראו כאילו הם לקחו שיעורים מהסטורם טרופרס ונראה שגייסו אותם ממקלט נשים מוכות אי שם בכדור הארץ X. הקרב הסופי שסיים את הפרק גם כן נראה קצת מגוחך עם החיילים הנאצים שפשוט התאמצו יתר על המידה לחטוף את כל הכדורים / חצים שנורו לכיוונם ע"י גיבורינו. חדי העין יכלו לזהות את הבניה לקראת רציחתה של אחת מהדמויות העיקריות של אחת הסדרות ולרכך לעצמם את הטרגדיה של מותו / מותה.

אגדות המחר עונה 3 פרק 8 - המשבר על כדור הארץ X חלק 4

אגדות המחר תמיד בלטה יחסית לסדרות CW. יוצריה תמיד הרשו לעצמם לעשות דברים הרבה יותר נועזים בעונות הסדרה הרבה בגלל הגיוון של דמויות המפתח שהופיעו בה. מהפתיחה ראינו את האגדות מגיעות להצלת חבריהן עם ההצלה של ריי (פאלמר) רגע לפני תחילת הניתוח של ת'ורן על קארה (מהלך מפתיע ודיי משעשע). רוב הפרק היה מתובל בכמויות קיטש גדולות אותן ראינו לכל אורך הקרוסובר כאשר לרוב זה כוון לכיוון אותה דמות שנפצעה אנושות בפרק של הפלאש והמשיכה לגסוס לאורך מרבית הפרק של אגדות המחר. העימות הסופי שהגיע לקראת המערכה האחרונה של אגדות המחר הרגיש מעט מאכזב. בגלל שהקרב הסופי הפגיש את: החץ-פיוהרר אוברגירל ות'ורן מוחלשים בצבע נאצי קטן וחסר תועלת לחלוטין נגד: החץ, סופרגירל, פלאש, סנארט, ריי (מכדור הארץ X), אלכס, קילר פרוסט, סיסקו, הקנארי השחורה, בולדוג, מר. פנטסטיק וכל צוות אגדות המחר. תשפטו בעצמכם אם זה היה קרב הוגן.

סיכום הקרוסובר של המשבר על כדור הארץ X

הרעיון היה מבריק, מה גם שהוא הצליח לרענן חלק מדמויות המפתח של כמה סדרות. הקריצות למארוול כמו גם לעונות הקודמות של הסדרות שהיו נחמדות. מערכת היחסים בין אוליבר ואוברגירל היו שינוי מרענן עבור היקום כמו גם המטרה לשמה הם פלשו לכדור הארץ 1 (למרות סיבה המחלה הייתה דיי מגוחכת כשלעצמה) הבעיה הייתה עם כמות הקיטש והטראש המופרזת שנשפכה כאן. זה הרגיש שברגע שהקרוסובר לקח אתנחתה מהקרבות ומנבלי כדור הארץ X זה היה הכרחי לשתף עם הצופים את הקיטש המוכר לנו לרעה מסדרות פלאש וסופרגירל. זה הגיע לרמות של אי נעימות במקרים מסוימים עד לרמת גיחוך ופייס פאלם במצבים הקיצוניים יותר. כמו שציינתי בפסקה הקודמת הייתה כאן בעיה משמעותית של יחסי כוחות. לכוחות כדור הארץ X לא ממש היה סיכוי והחיילים הנאצים הפשוטים שימשו כבשר תותחים עבור הגיבורים ולא הצליחו באמת לאתגר אותם. בסופו של דבר למרות בעיות הקיטש, זה היה הקרוסובר מצוין. עכשיו נמתין לראות מה מכינות לנו סדרות CW בהמשך העונה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א