10 סדרות מומלצות מהן נפרדנו ב 2017


סדרות טובות מהן נפרדנו ב 2017

זה תמיד היה אחד הפוסטים הדיי מדכאים שאותם אני כותב מידי שנה. אף אחד לא אוהב להיפרד מהסדרות האהובות עליו במיוחד כשהן מסתיימות לפני הזמן. הרשימה הנוכחית כוללת 10 סדרות אחריהן עקבתי בשנים האחרונות כאשר במרכז הבמה נמצאות 3 סדרות שבולטות מעל כולן (שלושת האחרונות ברשימה הנוכחית). אפילו הסדרות הטריות (אלה שבוטלו השנה אחרי עונה 1 בלבד) הביאו לי הנעה מסוימת, והביטול שלהן לא ממש בא לי בטוב. 
לפני שנגיד שלום יש עדיין סדרות מומלצות שכדאי שתכירו, כל הסדרות שעדיין שוות משהו כיום, נמצאות בקישור הבא - סדרות מומלצות.
אז כדי לחסוך במילים בואו נתחיל עם המאמר המדכא של השנה.
הסדרות שלא נראה ב 2018

סדרות חדשות של 2016-2017 שלא שרדו את האביב

  • 1. Son of Zorn

קומדיה ששילבה אנימציה והומור בוגר. הסדרה התמקדה בדמותו של זורן, סוג של חיקוי להימן שבמשך עשור לחם בנבלים מעולם הפנטזיה ורק עכשיו מצטרף בחזרה לחברה כמו שאנחנו מכירים אותה היום. לזורן יש בן בשלב ההתבגרות אותו הוא לא ראה הרבה זמן, אימו של אלנגולן (בנו של זורן) התגרשה מזורן לפני שנים וכיום היא חייה עם חברה חדש. המאמצים של זורן להשתלב בחברה כמו גם ליצור קשר מחודש עם בנו משעשעים כל פעם מחדש. וזאת הייתה אחת הקומדיות המרעננות של עונת הסתיו. הסדרה בוטלה אחרי עונה אחת בלבד בגלל נתוני צפייה נמוכים הוצאות הפקה גבוהות, אני אתגעגע.
הסדרה שודרה ברשת פוקס.

Son of Zorn

Son of Zorn

  • 2. יום אימונים מסוכן - Training Day

נראה שבכל רשימת המלצות לסדרות טלוויזיה אנחנו נתקלים בסדרת מחזור. יום אימונים מסוכן ניסתה לשחזר את ההצלחה של אותו סרט קלאסי בכיכובם של איתן הוק ודנזל וושינגטון. קצת קשה להבין איך אפשר להפוך את אותו סרט פשע לסדרה של לפחות 10 פרקים? אני נהניתי מאוד מאותו הסרט כמו גם מהסדרה של CBS. ביל פקסטון האגדי ללא ספק גנב כאן את ההצגה למרות שמבחינתי גם קטרינה לאו הזכורה לטוב מספרטקוס והחץ הירוק הייתה אטרקציה מעניינת. מי יודע אם פקסטון לא היה נפטר במפתיע, יכול להיות והיינו מקבלים עונה 2 ליום אימונים מסוכן.
יום אימונים מסוכן עלתה לרשת CBS ב 2 לפברואר.

  • 3. הרשימה השחורה גאולה - The Blacklist Redemption

הרשימה השחורה עד כה הצליחה לייצר סטאטוס קוו של סדרה מצליחה, למרות שהעונה הרביעית לא ממש הצליחה להתרומם. יוצרי הסדרה ורשת NBC החליטו למנף את הצלחתה היחסית של הסדרה עם סדרת בת בדמות - The Blacklist – Redemption (או בשפתנו הרשימה השחורה - גאולה). בסדרת הבת אנחנו ראינו את טום קין (ראין אגולד) וסוזן הארגרייב (פמקה ג'נסן) כדמויות ראשיות בסדרה החדשה אשר התבססה על היסודות של הרשימה השחורה. על הנייר רק בשביל פמקה ג'נסן שווה היה לבדוק אם הסדרה החדשה, במציאות העלילה המרכזית של הסדרה נראתה הזויה ולא ממש קוהרנטית. הדינאמיקה בין ריאן לסוזן הייתה סבירה, הבעיה שכל השאר לא היה ממש הגיוני.
הרשימה השחורה – גאולה עלתה לרשת NBC ב 23 לפברואר ובוטלה אחרי עונה 1 בלבד.

הרשימה השחורה גאולה

הרשימה השחורה גאולה

  • 4. פיטץ׳ - Pitch

סדרת בייסבול בד"כ היא לא Our cup of tee ולמרות זאת הסדרה יוצרת עניין סביר עם דמויות שנראות כמעניינות, קווי עלילה שיכולים לדבר לקהל הרחב. למרות שהסדרה מנסה לדחוף אג'נדות פמיניסטיות, היא עושה את זה בעדינות ולא כופה את זה על הצופה בכוח (בניגוד לסופרגירל). המוטיב המרכזי של הסדרה מציג את הגיבורה מרגע כניסתה לענף לפני כעשור ועד להווה בו היא מנסה להתמודד עם הלחץ והתהילה שמגיעים בחבילה אחת.
טוב אז על הנייר זאת נראית כמו עוד סדרת בייסבול אמריקאית רק שהפעם ברוח הפמיניסטיות כוכבת הסדרה היא בחורה שעושה את המעבר לליגת הבייסבול של ארה"ב, אם נתעלם לרגע מהאוטופיה בה יוצרי הסדרה חושבים שזה יכול לקרות אנחנו נוותר להם הפעם רק בגלל שכמו שרואים בטריילר הם מתייחסים לנושא (תירוץ דיי חלש אבל נזרום עם זה). הסיבה שבגללה אנחנו התחלנו לצפות בסדרה לא בגלל צוות השחקנים שמופיע כאן. בראש וראשונה יש לנו את אלי לרטר (האויב שבפנים) ואת מארק פול גוסלאר לו אנחנו זוכרים חסד נעורים בגלל הצלצול הגועל. כמו כן ניתן למצוא את מייקל ביץ' שנתן הופעה מצוינת בעונתה השלישית של המאה.
Pitch עלתה ברשת FOX ב 22 לספטמבר

פיטץ׳

פיטץ׳

  • 5. עיר הברקת - Emerald City

עיר הברקת ניסתה להציג את הסיפור המפורסם של הקוסם מארץ עוץ, הגרסה למבוגרים. גיבורת הסדרה מוצאת את עצמה בארץ הפלא אחרי טורנדו קטלני שסוחף אותה אל הלא נודע. ההפקה מאוד מרשימה כמו כן ישנו צוות בכיר של שחקני טלוויזיה שמופיעים כאן במגוון תפקידי משנה (וינסנט דונפוריו וג'ואלי ריצ'רדסון). עיר הברקת הייתה אחת מהסדרות החדשות והמסקרנות ביותר שהיו לנו השנה. הבעיות התחילו לצוץ החל מאמצע העונה, הסדרה עיבדה את הפוקוס והתחילה להתפזר ולהסתבך עם העלילה הראשית כמו גם עלילות המשנה.
עיר הברקת עלתה לשידור ב 6 לינואר ברשת NBC

עיר הברקת

עיר הברקת

סדרות וותיקות שלא עמדו במבחן הזמן

  • 6. גן חיות - ZOO

גן חיות בעונתה הראשונה הייתה אחת מהסדרות המפתיעות של אותה שנה, היא סיפקה עונה מפתיעה, מבדרת ויחסית לסדרת אפוקליפסה בה בעלי החיים מנסים לקחת בחזרה את השליטה על כדור הארץ זה נראה יחסית הגיוני (עד כמה שאפשר). זה לא ממש  נשמע הגיוני אבל איך שכל הנושא הוצג בעונה הראשונה סיפור המסגרת נראה קליט, הבעיות התחילו בעונה 2 כאשר ללא שום צורך החליטו להיפטר מדמות ראשית ועם עלילה חלשה במקצת ראינו את הסדרה מדדה לכיוון עונה שלישית, בעונה השלישית ראינו כבר סיפור אחר, קפיצה בזמן ארוכה מידי כמו גם עלילה מגוחכת להפליא סיימו את הסדרה ואף אחד לא ממש הופתע מהגרזן שנחת על צווארה של גן חיות וביטולה הצפוי

גן חיות

גן חיות

  • 7. Sense8

האחים וואשובסקי הם האחראים על הסדרה שעלתה ברשת נטפליקס, צמד היוצרים הם יצירתיים במיוחד עם עבר של יצירות מצליחות ומנגד גרנדיוזיות אך לא מובנות. Sense8 בעונתה הראשונה הייתה ממוקמת אי שם באמצע עם סיפור ייחודי אך לא יותר מידי קשה להבנה עם 8 דמויות שונות אך מחוברות בינם לבין עצמן שמנסות לעזור אחד לשני בחייהם הפרטיים כמו גם בניסיון להימלט מגוף ממשלתי הרודף אותן בגלל הקשר המיוחד ביניהן, בעונה השנייה נראה שהאחים וושאובסקי הלכו אל הקיצון וסיבכו את הסדרה עד כדי כך שלנטפליקס לא הייתה ברירה אלה לבטל אותה,

Sense8

Sense8

3 סדרות מומלצות שיהיה קשה להמשיך בלעדיהן ב 2018

אלה הן שלושת הסדרות שבאמת הייתי מחובר אליהן מאוד. ההמתנה בין כל פרק לפרק הייתה מייגעת אך בכל פעם שהשתחרר פרק חדש הוא סיפק את הסחורה בכל אחת מהשלושה. שנת 2018 תהיה קשה בהחלט לא רק בגלל העבדה של השלושה אלה גם בגלל שאין סדרות רבות באיכותן של השלושה שנשארו על המסך הקטן. אז קבלו אותן, שלושת העבדות הגדולות של השנה:

  • 8. ממלכה - Kingdom

ממלכה היא סדרת דרמה שמתרכזת במשפחת לוחמי MMA אי שם בחלקה הקודר של העיר לוס אנג'לס. פרנק גרילו (אלבי קולינה) חוזר כאן לתחום ה MMA (כזכור הוא הופיע בתפקיד דומה בסרט לוחם מ 2011) ומגלם את דמות האב במשפחת לוחמים שכולם מתאמנים במכון אותו הוא מנסה להחזיק מעל המים עם חברתו ליסה. אלבי הוא לוחם עם עבר מפואר אך אב בעייתי שנכנע מידי פעם לטיפה המרה, הוא בעל מזג חם ולו מערכת יחסים מורכבת שכוללת עליות וירידות רבות עם צמד בניו. ג'יי ונייט קולינה (בניו של אלבי) גם כן מנסים לפלס את דרכם בספורט האלים. בזמן שג'יי בעל הכישרון אבל חוסר מוחלט בריסון עצמי מנסה לפלס את דרכו בחזרה למרכז הבמה. נייט עושה את צעדיו הראשונים בספורט ובזמן התמודדות עם שדים אישיים מתקשה למצוא את הקילר אינסטינקט על מנת באמת להיות לוחם בספורט חסר הפשרות. כמו כן יש לנו את ריאן שהיה פעם הדבר הגדול הבא בספורט אבל מעד ורק עכשיו השתחרר מהכלא אחרי 6 שנים. יש את ליסה ארוסתו של ריאן בעבר וחברתו של אלבי בהווה, שהיא הסיבה היחידה בגללה המכון עדיין פתוח. הסדרה מאוד ריאליסטית ולא מתביישת לחשוף את עניין הסמים, סטרואידים והעיסוק בזנות של קריסטינה (אימם של ג'יי ונייט). הסדרה היא סדרת MMA אבל היא בראש וראשונה סדרת דרמה טובה עם שחקנים שמצליחים להציג בפני הצופה את האינטנסיביות שלהם בכל פרק 
ב 2017 ממלכה שיחררה את עונתה השלישית והאחרונה לרשת - Audience 

  • 9. חומר אפל - Dark Matter

מהצפייה בשלושת העונות של הסדרה היא הייתה הדבר המבדר ביותר בז'אנר מדע בדיוני ואם משווים אותה לסדרות מדע בדיוני אחרות שרצות כיום בטלוויזיה האמריקאית היא עולה עליהן כמעט בכל פרמטר. העלילה מתרכזת ב 6 בני אדם שמתעוררים ממצב של הקפאה/שינה על חללית מסתורית בלי שום שמץ של מושג מי הם ולמה הם פה. כל אחת מהדמויות נראית כמרתקת בפני עצמה. והמסע לתשובה אותה ששת הדמויות מחפשות מפתיע את הצופה ככל שאנו מתקדמים בפרקי העונה. אחרי מספר פרקים אי אפשר להגיד ש Dark Matter היא בטלסטאר גלקטיקה המופתית אבל ניתן לשים אותה באותה קטגוריה של סדרות סטארגייט לגלגוליהן ופיירפלי. מי שמת על סדרות מדע בדיוני רצוי שגם ייתן ניסיון ל -Dark Matter. השחקן הכי מוכר מצוות השחקנים הוא רוג'ר קרוס שהופיע רוב הקרירה בתפקידים שוליים ברצף הזמן (Continuum), החץ הירוק, 24 ועוד ... אבל לצידו יש צוות שחקנים מוכשר שמספק לנו 6 דמויות מרתקות. הסדרה הסתיימה עם עונתה השלישית בקיץ 2017

חומר אפל

חומר אפל

  • 10. מפרשים שחורים - Black Sails

סדרת פיראטים המרשימה של רשת סטארז שהפכה לסדרת הדגל החדשה של הרשת בגלל כניסתה למשבצת של ספרטקוס המוצלחת. היה קשה להתחבר לעונה הראשונה אבל ב-2 העונות הבאות הסדרה השתפרה באופן משמעותי. הסדרה עשויה היטב , אם זה מבחינת הנופים הויזואליים, התלבושות ומשחקם האיכותי של רוב השחקנים. אבל משהו היה חסר בעלילת העונה הראשונה והמסתורין של הדמות הראשית של הסדרה לא אפשר לצופה להבין לאן מתקדמת הדמות ולאן מתקדמת כל הסדרה. סיום העונה הראשונה נתן לנו טעימה מעניינת למה שמצפה לנו בעתיד. העונות הבאות לא תנו לשום צופה להפסיק לצפות. ככל שהעונות התקדמו הסדרה רק השתפרה והפכה לאחת מהסדרות היותר טובות על המסך הקטן.
מפרשים שחורים הסתיימה עם עונתה הרביעית בתחילת 2017

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א