ביקורת מכת נגד עונה 6 - האם היה מספיק מחץ?


האם מכת נגד גרסת 3.0 הצליחה לעמוד בציפיות ?

זה לא ממש הפתיע שלפני כשנה רשת סינמקס הכריזה על חזרתה של מכת נגד ( גרסת 3.0 - Strike Back: Retribution). לאורך גלגוליה הרבים בעשור האחרון מכת נגד התאפיינה כאחת מסדרות האקשן הטובות ביותר שנראו על המסך הקטן. החידוש הזה הגיעה כי לסינמקס פשוט לא היה הרבה מה למכור היום (כמו שצפינו בזמנו עם ירידתה מהמסך של באנשי).

מכת נגד עונה 6 - מאק וואייט 
למי שעקב אחרי מכת נגד החל מתחילת דרכה (גרסה 1.0) עם ריצ'רד ארמיטג' ואנדריו לינקולן נהנה מסדרת צבא בינונית פלוס. בהמשך עם גרסת 2.0 בה שיתפו פעולה סאליבן סטמפלטון ופיליפ וינצ'סטר (סקוט וסטונדבריג') נחשפנו לרמה אחרת של סדרת פעולה במשך 4 עונות בהם גרסת 2.0 רצה. השנה משום מקום קיבלנו את גרסת 3.0 של מכת נגד עם דמויות חדשות ואותה מחלקת 20 ישנה וטובה.

הקונספט החדש הציג בפנינו צוות חדש בן 4 לוחמים חדשים שרדפו אחר צמד מחבלים מסוכנים לכל אורך העונה. אני חייב להודות שהיו לי המון ספקות לגבי הגרסה החדשה של מכת נגד ולצערי רובן התממשו. כל מי שצפה בגרסה 2.0 של סקוט וסטונדבריג' ידע שזוהי סדרת גברים מאצ'ואיסטית שלא לוקחת שבוים ולא סופרת אף אחד. נוצרת ההרגשה שיוצרי הסדרה הנוכחית פשוט לא הבינו מה יש להם בידיים. במקום סדרת גברים שיוראת לכל הכיוונים, קיבלנו כאן סידרה מתנצלת שניסתה לרצות את כל המינים ודיי כשלה בזה כאשר עיבדה חלק מהקהל הנאמן שנוצר בזכות גרסת 2.0.

טריילר מכת נגד עונה 6

מכת נגד עם צוות חדש ועונה חדשה

ארבעת הלוחמים שהיו במרכז הבמה ניסו למשוך כל אחד יותר מידי פוקוס ואי אפשר היה להתביית על הכוכבים האמתיים של הסדרה. אם כבר כוכבים, אז דמותה של רוזאן מקי (דומיניון) הייתה אמורה לבלוט מעל כולן, אחרי הכול היא השחקנית המוכרת ביותר בקאסט ודמותה נטלי ריינולדס היא מנהיגת הצוות (האבסורד). אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד מקי כמו כל השאר הלכה לעיבוד בין הכדורים ולמרות שהצמד וואייט את מקאליסטר ניסו בכל הכוח לעשות את החיקוי הכי מדויק שלהם לסקוט וסטונדבריג' כאשר מידי פעם גרייסי נובין (אלין סומארוואטה) ניסתה להשחיל את ההערה המתחכמת בין צמד הגברים, זה עדיין הרגיש לא זה. גם דמויות המשנה לא ממש הרשימו, דונובן ויינסן היו דיי אנמיים ומיותרים על פני כל העונה (נו טוב דונובן הייתה משמעותית בסוף). לאורי לא ממש תפקדה כנבלית שיכולה לסחוב סדרה, אחרי הכול קטרין קלי היא בחורה דקיקה שאמורה להיות העלית שבעלית ולתת פייט למחלקת 20. על המסך זה נראה לא אמין באליל כאשר בחורה כל כך גמלונית אמורה לשמש כלוחמת ללא חט שמענישה את 6 חברי מחלקת 20 בכל פניה.

זה ישמע מוזר אבל עלילת הסדרה הרגישה כאילו היא הודבקה בפלסטר על מנת לעבור מסצנת יריות אחת לסצנת פיצוצים אחרת מתחילת הסדרה ועד סופה. וזה בהחלט מוזר כי גרסת 2.0 לא בלטה בזכות עלילה זוכת גלובוסי זהב ועדיין הרגישה הרבה יותר זורמת מהגרסה החדשה (מכת נגד 3.0). הדרמות ומותם של חלק מהדמויות במהלך העונה לא ממש ייצרו את התוצאה הרצויה, הרבה בגלל שלא התחברתי לדמויות מלכתחילה. לכן כל מניפולציה רגשית שהסדרה ניסתה ליצור במהלך חלקה השני של העונה הרגישה מלאכותית ולא ממש אפקטיבית.

מנגד סופו של הפרק ה 9 הציגה בפנינו הפתעה דיי מרעננת ולשם שינוי ההערה המתחכמת של גרייסי הרגישה במקום. בשורה התחתונה, מכת נגד 3.0 - Strike Back: Retribution הייתה סוג של אכזבה מבחינתי, מנגד הציפיות מהמותג היו בשמיים אז נראה שהמשחק היה מכור מהתחלה.

ספויילר רצחני בפנים

אם עדיין לא ראיתם את העונה השישית של מכת נגד, לא ללחוץ על פליי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א