ביקורת דרדוויל עונה 3 - יחי המשולש הקדוש

סקירת דרדוויל עונה 3

דרדוויל הסדרה שהשיקה את המיני ייקום של מארוול את נטפליקס חזרה החודש לעונה שלישית במספר. היא כנראה סדרה היחידה במיני ייקום של נטפליקס עליה היה סוג של קונצנזוס לגבי איכותה. בואו ננסה לגלות אם היא שמרה על רמתה בייחוד אחרי לוק קייג' ואיירון פיסט והאם היא הצליחה להשתפר ולהתעלות על עצמה עם הרף הגבוהה שהיא הציבה לעצמה מלכתחילה.

מערכה ראשונה - איפה אנחנו מוצאים את מאט מרדוק בפתיחת עונה 3

את העונה הנוכחית התחלנו אחרי מאורעות המגנים, כאשר בסופה של המיני סדרה חשבנו שהרע מכל קרה למאט מרדוק. הגיבור יצא דיי חבול מכל הסיפור כאשר ובתחילת העונה השלישית אנחנו רואים את מאט עובר שיקום בכנסיה האהובה עליו. פוגי וקרן חושבים שחברם הלך לעולמו בגלל שמאט מחליט לנתק את הקשר עם חבריו הקרובים על מנת להגן עליהם בצרה זו. מאט עצמו עובר תהליך של פיקפוק באמונה שהנחתה אותו רוב חייו ולכל אורך העונה הוא מתנער מהכנסייה וכל מה שעומד מאחוריה. הפרקים הראשונים הניעו את העלילה באיטיות עם התמקדות בדמותו השבורה של הגיבור, כאשר תהליך ההחלמה (אם אפשר לקרוא לחטיפת מכות מפושעים זוטרים נקרא תהליך החלמה). אך ככל שהעונה התקדמה ראינו שינוי בקצב עם היכרות מחודשת עם הקינגפין כמו גם סוכני ה FBI פוינדקסטר ונאדיים.

טריילר - דרדוויל עונה 3

דרדוויל לקראת עונה 3

המשך מערכה ראשונה - מי החזיק את העונה בשליש הראשון

בשליש הראשון של העונה הסיפור של גיבורינו נראה דיי אנמי, הסצנות של מאט מרדוק והנזירה היו משעממות ומלאות רחמים עצמיים. הבעיה שבאותה נקודת זמן לא ממש הבנתי מה יוצרי הסדרה בונים לנגד עיני. בשליש האחרון התברר לי למה היה צורך באותה יצירת קשר סיזיפית והמחודשת בין הנזירה למאט. מי שהחזיקו את הסדרה היו דמויות המשנה החדשות: פוינדקסטר ונאדיים כמו גם הקינגפין שתמיד עושה את שלו. השלושה הצליחו לרתק את הצופה, אם זה בחייהם האישיים של סוכני ה FBI ואם זה לנסות ולנחש מה בדיוק הקינגפין מנסה לתכנן. 

מערכה שנייה - דמויות המשנה הוותיקות

דמויות המשנה הקבועות: קרן ופוגי הפריעו פחות לעלילה הראשית העונה. בזמן שפוגי  דישדש קצת פחות מהרגיל לאורך העונה והיה סוג של אתנחתה קומית לאורך העונה (אבל לא כל כך מבדרת). השאיפה היחידה להימצאותו של פוגי על המסך גררה תמיהה שניראה את חברתו גם כן (לצערי לרוב זה לא קרה). קרן לעומת זאת קיבלה טוויסט מעניין העונה. בניגוד לעונות הקודמות שלה ביקום של נטפליקס (דרדוויל והמעניש) דמותה לא נגררה בכוח לאורך העונה השלישית. יוצרי העונה בנו אותה בצורה מצוינת כך שלקראת סופה של העונה הדמות הדיי אפורה של קרן בהקה במלוא הדרה בפרק הסולו שנבנה עבורה. פרק שהפך אותה מדמות שדיי שיעממה אותי עד אותו רגע לאחת ששינתה לי את כל הפרספקטיבה לגביה.
מאט מרדוק
Credit - Samantha Burrow

ביקורות נוספות לסדרות נטפליקס

ביקורת המגנים עונה 1
ביקורת המעניש עונה 1
ביקורת איירון פיסט עונה 2
ביקורת דרדוויל עונה 2

מערכה שלישית - הכול מתחיל להתחבר לדרדוויל בולזאיי והקינגפין

כבר הזכרתי לטובה את פוינדקסטר שהיה ההפתעה של העונה. בזמן שדרדוויל לא ממש מצא את עצמו במערכה הראשונה פוינדקסטר פשוט ריתק אותנו למסך. מה שהיה יפה העונה שדמותו של פוינדקסטר הייתה מצוינת לכל אורך הדרך. בניגוד לדרדוויל שהרדים אותנו בתחילת העונה וקינגפין שהיה לא ממש מובן במערכה השנייה. פוינדקסטר נבנה בצורה מעולה החל מההתחלה לאמצע וכמובן בסוף. לקראת סופה של העונה הקינגפים כמו גם הדרדוויל סגרו פערים אחרי פוינדקסטר והגיעו לשיא כולם ביחד. המשולש הקטלני בין שלושת הדמויות האלה הביא אותנו לקליימקס לו לא ציפינו להגיעה. 

סיכום - שלמות טלוויזיונית

דרדוויל ממשיכה להיות הסדרה האיכותית ביותר שיש ליקום של מארוול/נטפליקס להציעה. הסדרה סיפקה עונה מצוינת שהגיע לשיא בזמן הנכון, עם הדמויות הנכונות. דמויות שלא ציפינו מהן דבר הצליחו להבריק ולחדש. למרות העונה הטובה אנחנו לא ממש יודעים מה יעלה בגורלה של הסדרה שבתכנון המקורי הייתה אמורה להגיע לעונה 5. שרות הסטרימינג שדיסני משיקה בקרוב יכול לגרום לביטול הסדרה כמו היקום כולו (כמו שכבר קרה עם איירון פיסט ולוק קייג'). לא משנה מה יהיה בעתיד, דרדוויל תיזכר כפורצת דרך בטלוויזיה האמריקאית. סידרה שללא ספק לימדה את דיסני שאפשר גם אחרת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א