ביקורת המעניש עונה 2 - סיפור הפרברים


סקירת המעניש של נטפליקס עונה 2

אנחנו נמצאים בשירת הברבור של שיתוף הפעולה בין מארוול לנטפליקס (לצערינו). העונה השלישית של ג'סיקה ג'ונס נמצאת בקנה והשבוע קיבלנו את העונה השנייה של סדרת המעניש (כנראה האחרונה). בפוסט זה נסקור מה ראינו בעונה השנייה של האנטי גיבור פרנק קאסל ואיך נמשיך מכאן.

טריילר - המעניש עונה 2

ג'ון ברנתל חוזר לתפקיד פרנק קאסל בעונה השנייה של המעניש ברשת נטפליקס

בפרקים הקודמים

אחרי ההופעה של קאסל בעונה השנייה של דרדוויל התפתחו אצל רוב צופי דרדוויל המון ציפיות לקראת סדרת הסולו של המעניש. אחרי הכול קאסל הצליח לגוון את העונה השנייה של דרדוויל והיה אחד הדברים הכי טובים באותה עונה.

עונת הסולו הראשונה של המעניש לא סחפה אותי, היא הייתה איטית דיכאונית ודיי הרסה את האורה שקאסל ייצר לעצמו בדרדוויל. לכן הציפיות שלי לא היו גבוהות לקראת העונה השנייה של המעניש, אחרי הכול רוב הדברים שלא עבדו עבורי בעונה הראשונה חזרו גם בשנייה (בילי ומדאני).

הספרינט בתחילת העונה

אני חייב להודות שפתיחת עונה כמו שראינו בעונה השנייה של המעניש לא ראיתי הרבה זמן. שלושת הפרקים הראשונים פשוט סחפו אותי לחלוטין. האווירה הפרברית והיציע מהגטו של ניו יורק עשתה לקאסל רק טוב. חשיפתו של קאסל לבת' (אלכסה דבאלוס הזכורה לנו לטובה מהאיש במצודה הרמה) גרמה לקאסל להראות כבן אנוש שזה ייחודי בהתייחס לעובדה שקאסל הוא פסיכופת מדופלם. נחשפנו לנבל חדש – ג'ון שהביא איתו משהו שונה לסדרה והיה סוג של תמונת ראי ניגודית לקאסל לאורך העונה עד הפרק האחרון. כמו כן נחשפנו העונה לדמותה של איימי (ג'ורג'יה וינגהאם) שהייתה חלק חשוב העונה וסוג של מצפון עבור קאסל לכל אורך העונה.


ביקורות נוספות של סדרות מארוול:

אחד הקרבות היותר טובים שראינו העונה היה קאסל נגד שכירי החרב שבאו לצוד את איימי בפרקיה הראשונים של העונה. הקרב של קאסל נגד שכירות החרב - מרלנה (טרי ריבס) וחברתה בשירותים היו אחד היותר ייחודיים בטלוויזיה. קאסל לא הוריד הילוך בגלל שהן היו נשים והתייחס אליהן כמו שהוא מתייחס לכל אויב שניצב מולו. מרלנה מצידה לא נשארה חייבת וביחד עם חבריה נתנו פייט רציני לקאסל. מהלך שביסס את מרלנה לקראת הפרקים הבאים כדמות שהתחילה לסקרן אותי (כך גבירותי ורבותי מעצימים נשים).

הדעיכה הצפוייה

כל עוד מרלנה ובת' היו בתמונת של שלושת הפרקים, הכול זרם היטב כי מירב הפוקוס היה בפרברים הרחק מניו יורק שם מדאני (אמבר רוז רווה), בילי (בן בארנס) וקריסטה (פלורינה לימה – חברתה המעצבנת של אלכס מסופרגירל) מיזמזו את זמן המסך שניתן להם. ברגע שזזנו לכיוון ניו יורק ונותרנו רק עם בילי, מדאני, מהוני, קרטיס וקריסטה הכול התחיל להתדרדר לכיוון השעמום. חמשת דמויות אלה לא ממש ייצרו עניין סביבן. מדאני עם הטראומה הנפשית שלה שהפכה לאובססיה. הגרסה הפגומה של בילי הייתה פחות מעניינת מהגרסה השפויה ועדיין לא מעניינת שלו בעונה הראשונה. קריסטה והפאטיש המוזר שלה לחיילים פגומים לא עשה רושם על אף אחד. ואיך אפשר בלי קרטיס ומהוני שהיו בזבוז זמן מסך מוחלט וחוץ מלעצבן אותי ללא הפסקה לא הייתה להם שום תרומה לעונה של המעניש.

כמו בעונה הראשונה של המעניש גם כאן ראינו התעוררות בפרקים האחרונים של העונה עם הגברת הקצב והעניין מהשיעמומון אותו חווינו לאורך אמצע העונה. עם כמה קרבות נחמדים של המעניש נגד חבורת החיילים ההרוסים של בילי כמו גם בילי VS. מדאני שסיפקו קרב מרתק ואיך אפשר בלי קאסל נגד ג'ון שנתנו לנו קרב יריות מרתק בסיבוב הראשון וקרב מגע מלא בסיבוב השני.

סיכום

העונה השנייה של המעניש הייתה ללא ספק הרבה יותר מוצלחת (בעיני) מהעונה הראשונה של המעניש. העונה הזאות יכלה להיות מושלמת בעיני אם העלילה המרכזית הייתה נשארת בפרברים עם דמויותיהן של בת' ומרלנה במרכז התמונה. במקום זה קיבלנו את כל הקאסט של ניו יורק שפשוט לא עבד בעיני. מנגד זה מובן שאולי היה קשה לשמר ולפתח עלילה בתוך הפרברים. אחרי הכול נראה שבשלושה פרקים הם הצליחו לכסות את הכול עם הפיק של העוצר על תחנת המשטרה.
בילי לדעתי היה נבל חלש וההתמקדות בו לאורך צמד העונות הייתה טעות שהזיקה לסדרה.ג'ון מנגד הוכיח את עצמו לאורך העונה הנוכחית כמי שהיה הרבה יותר אפקטיבי בדרכו המוזרה ויכול היה לתרום רבות אם היה מגלם את הנבל המרכזי העונה. כמו כן חייבים לציין לטובה את ג'ורג'יה וינגהאם (איימי) שהביאה את הקסם האישי שלה לסדרה והצליחה להשאיר רושם חיובי מאוד.זה לא מובן מעליו לסדרה כל כך מדממת בה בת נוער על גבול הילדה שמצליחה להביא את החן הילדותי שלה ולהשאיר חותם.

ציפיות לעתיד

המעניש ממשיכה להיות אחת מהסדרות היותר טובות ביקום הקטן של מארוול את נטפליקס. עם ביטולן של: דרדוויל, לוק קייג' ואיירון פיסט נראה שהמעניש נמצאת בכיוון הלא ממש חיובי לקראת ביטול קרב. היינו רוצים לראות עונה שלישית של המעניש עם נבל חדש ועלילה מעניינת יותר (כזו שתזוז הצידה מהחיילים ובעיותיהן), משהו בסגנון של הופעת המעניש בעונה השנייה של דרדוויל יכול לעשות את העבודה. מה שנשאר כעת זה לחכות להודעה ממארול או נטפליקס בקשר לעתידה של הסדרה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א