טריילר - אקס מן הפניקס האפלה + סיומה של תקופה בפוקס


ניתוח טריילר של אקס מן הפניקס האפלה

הטריילר הרשמי של סאגת הפניקס האפלה עלה אתמול לרשת ואני מרגיש שזה זמן טוב להתייחס לא רק לטריילר עצמו אלה גם לסיומה של תקופה של סרטי האקס מן כמו שהכרנו אותם באולפני פוקס.

sophie turner is jean grey in the x men movies
ג'ין גריי

נתחיל עם הטריילר 

הטריילר עצמו נראה כמו העתק דיי זהה למה שהיה לנו באקס מן המפלט האחרון ואני לא אומר את זה בקטע שלילי כי: על תסכלו אותי, זה היה הסרט האהוב עלי בטרילוגיה המקורית של ג׳קמן, ג׳נסן וסטיוארט. זהו הוצאתי את זה ואני ממש לא מתבייש בזה.



סופי טרנר מקבלת כאן את מרכז הבמה ונראה שהיא דיי משתחררת כדי לספק לנו את אחת מהדמויות האימתניות שיש לאקס מן להציע לנו כצופים. חוץ ממנה לא ממש ברור מה הולך לקרות עם שאר הדמויות בסרט. ג׳ין משתלטת כאן על הטריילר כולו והופכת את כל שאר הדמויות של הטרילוגיה השנייה לדמויות משנה לא חשובות. לי אישית אין שום בעיה עם ההזזה של לורנס הצידה רק חבל שמגנטו של פסבנדר מוזז הצידה גם כן. בלי לראות את הטריילר יש הרגשה שהדמויות של הטרילוגיה המקורית נבנו יותר טוב והדמויות של הטרילוגיה השניה בטריילר מרגישים אנמיים (שוב הכל באופן יחסי למפלט האחרון). 

לזכותם של יוצרי הטריילר הכל מאוד מעורפל ואין כאן משהו שנחשף בטריילר שאפשר להסיק ממנו על עלילת המשנה של הסרט. חוץ מהעובדה שחברי הצוות המרכזיים נמצאים במצב של חוסר עונים מסויים הגורם להם לסכסוך פנימי אין שום אינדיקציה למה יש לצפות מהם ואיך הם יתמודדו עם  הנבלית של הסרט (ג'סיקה צסטיין). הבעיה מנקודת מבט שלי כצופה בטריילר המשתוקק לכל פרט קטן על הסרט הוא שאין חשיפת סצנות המציגות את הקרב הסופי ממנו אנחנו יכולים להתפעל. אני יודע שזה לטובה אבל אני פשוט משתוקק לפרטים חדשים.

טריילר ראשון אקס מן הפניקס האפלה

סופי טרנר תופסת את מרכז הבמה בסאגת הפניקס האפלה (ניסיון שני)

טריילר שני אקס מן הפניקס האפלה

סופי טרנר ממשיכה להיות במרכז הענינים של הפניקס האפלה

סיומה של תקופה - סרטי אקס מן ברשת פוקס

זהו הסרט האחרון שאולפני פוקס מפיקים בהם אנחנו נראה את דמויות האקס מן. הרבה מאוד אנשים מאוד שמחים על סיומה של תקופה זו והמעבר המיועד של האקס מן בחזרה לטלפיו האימתניות של העכבר המעוס (דיסני). כתבתי בזמנו על הבעייתיות של החזרת הזכויות של האקס מן בחזרה למארוול כאן - https://www.megdalor.com/2015/08/why-fantastic-4-needs-to-remain-with-fox.html, ונראה שזה רלוונטי מתמיד. הדבר ממנו פחדתי מכל קרה והדמויות אותן אהבתי החל משנות התשעים המוקדמות יתרוקנו מכל תוכן בידי המכונה המשומנת של דיסני שתנגיש אותן לצבע הילדים חסרי המוח אליהם היא מכוונת את כל סרטיה. אני יודע שיש עוד את את סרט המוטנטים החדשים שנמצא בקנה. אך הוא כלל לא קשור ליקום הקלאסי של האקס מן. לפי מה שראיתי ממנו עד עכשיו, אין לי שום עניין בו לפחות עד שהוא יגיע לדי וי די וגם אז נראה לי אני אכריח את עצמי בכח לצפות בו רק כדי לסגור מעגל.

אם נחזור רגע לפניקס, אז הסרט עבר המון בעיות עד שהגיע למה שראינו בטריילר.הוא עבר: צילומי השלמה אינסופיים וקונספט שכבר נוסה לפני כעשור וברקע המכירה המתסכלת למארוול שלא עשתה טוב לאף אחד מהנוגעים בדבר. עם כל הבעייתיות שהסרט טומן בו, עדיין מתעוררת בי סוג של התרגשות לקראת יציאתו.
מה אתם חשבתם על הטריילר ששוחרר לקראת הפניקס האפלה? אתם מוזמנים לציין בתגובות מטה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א