סקירת משחקי הכס עונה 8 פרק 1


משחקי הכס עונה 8 פרק 1 - ווינטרפל

משחקי הכס חוזרת בעונה חדשה ואחרונה (למעט ספינאופים). שנתיים חיכינו כדי לגלות איך ממשיך הסיפור אחרי נפילת החומה, ונראה שנצטרך לחכות עוד שבוע אחד כי בפרק הזה פשוט לא קרה כלום. הוא פשוט בנוי כולו מדמויות שמספרות אחת לשניה דברים שאנחנו כבר יודעים ומשחזור סצנות ישנות מהסדרה, בעיקר מתחילתה, כשהמלך רוברט מגיע לבקר בווינטרפל. היתרון בפרק שכל כך מעט קורה בו הוא שאין לי הרבה דברים רעים להגיד עליו.

טריילר משחקי הכס עונה 8

משחקי הכס חוזרת למסך הקטן
בווינטרפל זה כבר שיאו של החורף - שכבה דקה של שלג מכסה את האדמה וכולם לובשים בגדים סתוויים למדי. זה רק אני שהחורף בווינטרפל נראה פחות קשה מהחורף בנווה אטי"ב? במשך דקות ארוכות צועד הצבא וחולף על פני אריה, והיא רואה את כל האנשים שלא ראתה כבר זמן רב - ג'ון, הכלב וגנדרי. אחרי הרבה זמן מגיעה סוף סוף שורת הדיאלוג הראשונה בעונה החדשה: בדיחה על זה שלואריז אין ביצים.

אז הצפוניים לא אוהבים את דאני ולא כורעים ברך והכל סבבה כי זה לא שפעם היא הייתה שורפת אנשים שלא כורעים ברך בפניה. אפשר להבין למה הם לא מרוצים - הם רוצים שג'ון ינהיג אותם, לפחות כל זמן שהוא אומר להם לעשות דברים שהם רוצים לעשות. אבל הכל בסדר כי טיריון מספר מול כולם שצבא לאניסטר נמצא בדרך ועכשיו יש להם משהו להיות עוד יותר לא מרוצים לגביו. הלורד אומבר הצעיר נשלח הביתה כדי לחזור עם הצבא שלו כי זה לגמרי נהוג שלורדים יוצאים בעצמם למשימות ששליח יכול למלא היטב בלעדיהם, במיוחד אם מדובר במשימות מסוכנות במיוחד והם ילדים קטנים במיוחד. סאנסה מעלה שאלה חשובה - איך מאכילים את הצבא העצום שהגיע לווינטרפל? דאני מספרת בדיחה על הרגלי האכילה של דרקונים, מה שכמובן פותר את כל הבעיות - אפשר להמשיך הלאה.
game of thrones sansa is bad ass in episode 1 of the last season
סאנסה סטארק
מכאן אנו ממשיכים לאיחוד מרגש של בעל ואישה שלא נפגשו זמן רב. טיריון וסאנסה נפגשים ולא מדברים על הפיל שבחדר. במקום זה סאנסה מדברת על כמה טיריון לא חכם. האמת? עם הדיבורים שלו על צבא לאניסטר שבדרכו צפונה, נראה שהיא צודקת.

לא רחוק משם, ג'ון ואריה נפגשים לראשונה מאז תחילת הסדרה. הם עושים תחרות למי יש יותר גדול וג'ון מנצח. בתגובה אריה אומרת לו שלא ישכח מי המשפחה שלו. כשזה מגיע ממנה, זה נשמע קצת מאיים.
יורון חוזר למעלה מלך עם עשרות אלפי שכירי חרב חדשים, כי סרסיי צריכה שימציאו בשבילה צבא מופרך חדש בכל עונה כדי שתוכל לשרוד עוד כמה פרקים. הוא מדבר עם יארה ומספר בדיחת ביצים נוספת. מישהו בצוות התסריטאים ממש אוהב בדיחות ביצים. מעניין מה דעתו על בדיחות תסריטאים גרועים. בכל מקרה, יורון מבטיח לזיין את המלכה ואז הוא הולך ומזיין את המלכה. סוף סוף מישהו בסדרה הזאת מקיים הבטחות. הוא גם מבטיח לסרסיי שישים לה נסיך בבטן ואני מאמין שהיא אכן תהיה בהריון, אבל אנחנו יודעים שהילד הזה לא יוולד כי הנביאה הבטיחה לה שיהיו לה שלושה ילדים וכבר היו לה ארבעה, וזה לא סביר שהנביאה טעתה ביותר מילד אחד. אגב, בניגוד לסאנסה, סרסיי דווקא כן דיברה על הפיל שבחדר.
עברו כבר לפחות שלושה פרקים מאז שדאני תקפה את שיירת לאניסטר ונראה שמאז הזונות במעלה מלך היו ממש עסוקות, כי רק עכשיו הן מוצאות זמן לדבר על תוצאות הקרב. כל הכבוד לברון שמצליח לתפקד גם בתנאים האלה. למזלנו, קייברן מגיע ועוצר את השיחה. הוא שוכר את ברון כדי לרצוח את טיריון וג'יימי ונותן לו לצורך העניין את רובה הקשת איתו רצח טיריון את טייווין.
got season 8 episode one cersei lannister
סרסיי לניסטר
לפתע נפער חור בעלילה ומתוכו מזנק ת'יאון בלב הצי הגדול ביותר בווסטרוס שנשמר על ידי עשרות אלפים משכירי החרב הטובים ביותר בעולם ומחלץ את אחותו מהשבי. אחרי פרידה מרגשת בלב ים הוא ממשיך איכשהו לווינטרפל ובטח יגיע לשם בדיוק בזמן בשביל לעצבן את הצפוניים ולהסיח את דעתם מהמלחמה.

טיריון, ואריז ודאבוס הזקנים מתכננים לחתן את ג'ון ודאני, שעסוקים בינתיים בדברים של צעירים. דאני מאוד עצובה שסאנסה לא אוהבת אותה. אחר כך היא עצובה שהדרקונים לא אוכלים מספיק. היא הולכת לבדוק מה שלומם וביחד היא וג'ון יוצאים לרכיבה כי למי אכפת שהדרקונים לא אוכלים מספיק. ג'ון, כמו שאנחנו יודעים כבר מזמן, לא יודע כלום, אבל למה דאני לא חושדת בשום דבר כשג'ון רוכב על דרקון, דבר שרק טארגאריין אמור להיות מסוגל לעשות? הצפוניים, אגב, התרגלו ממש מהר לזה שעפים להם דרקונים מעל הראש. מתברר שדאני מעריצה של הסדרה כי היא מצטטת סצנה מעונה 3 ואז הם עושים אהבה מתוקה בזמן שדרקון קנאי מתבונן בהם. זו הייתה יכולה להיות אחת הסצנות הקרינג'יות של הסדרה, אבל עם המבטים שבראן נועץ בכולם בכל הזדמנות, היא אפילו לא הכי קרינג'ית בפרק.

משחקי הכס עונה 8 פרק 1 - מאחורי הקלעים

אחרי שצפיתם בפרק, אפשר לנתח אותו

בחזרה בווינטרפל, הנפחים יוצקים את זכוכית הדרקון כאילו היא פלדה, כי הרי ידוע שזכוכית ופלדה מתנהגות בדיוק אותו הדבר ושמי שמעבדים זכוכית הם נפחים ולא, נניח, מנפחי זכוכית. הכלב מציק לגנדרי, אריה מציקה לכלב. נראה לי שהם הולכים להיות חברים טובים. אחרי שהכלב הולך אריה מבקשת מגנדרי שיכין לה נשק לא ברור. האם זו חנית שמשתגרת מתוך צינור? למי היא מייעדת אותו? האם כך ימות שוב הדרקון של מלך הלילה?

אחרי לפחות פעמיים בפרק הזה שנאמר לנו שהצפוניים לא אוהבים את דאני ורוצים שג'ון יהיה המלך שלכם, אומרים לנו שוב שהצפוניים לא אוהבים את דאני ורוצים שג'ון יהיה המלך שלהם. אני מרגיש שהיוצרים מנסים להגיד לנו משהו כאן. בכל מקרה, הלורד גלובר הפר את הבטחתו ולא יגיע לווינטרפל עם צבא. סאנסה שוב שואלת שאלות קשות - האם ג'ון כרע ברך בשביל להגן על הצפון או כי הוא מאוהב בדאני? ג'ון לא יודע מה לענות והעורך ממהר להיחלץ לעזרתו וחותך את הסצנה.

דאני פוגשת את האיש שהציל את ג'ורה, סאם, ומספרת לו שהיא הרגה את אבא שלו. במופת של כתיבה קלישאתית, סאם מתנחם בזה שלפחות עכשיו אחיו הוא הלורד. לא, אומרת דאני. הרגתי גם אותו.
כמו כל אדם שמגלה שחלק ניכר ממשפחתו הוצא להורג, סאם פונה לאדם אמפתי כדי לקבל תמיכה. הוא פונה לבראן. בראן שולח אותו לספר לג'ון מי הוריו האמיתיים וסאם מתחיל את ההודעה מגילוי אימו של ג'ון. תגיד, סאם, לא יכולת להתחיל מהאבא ולחסוך מג'ון את הרגע שבו הוא חשב "אלוהים אדירים אבא שלי שכב עם אחותו!!!"? בכל מקרה, סאם מזכיר לג'ון שהוא ויתר על הכתר שלו כדי להגן על אנשיו. האם דאני תעשה את אותו הדבר כשתגלה שג'ון הוא המלך החוקי? ובכן, אם לג'ון יהיו שני דרקונים ומלא בלתי טמאים ודות'ראקים שדאני ממש תצטרך, אולי היא תעשה את זה.
הרחק בצפון, שרידי המשלחת מצפון לחומה מגיעים לאח האחרונה ופוגשים שם את שרידי משמר הלילה. ביחד הם מוצאים את שרידי הלורד אומבר הקטן, מוקף בצורת הספירלה אליה פיתח מלך הלילה אובססיה. למה מלך הלילה השאיר משהו שנראה כמו מסר במקום שבו כבר לא אמורים להיות בני אדם חיים? זה לא חשוב. מה שחשוב הוא שהשורדים יגיעו לווינטרפל לפני צבא המתים. בהתחשב בקצב ההתקדמות שלהם עד כה, לא נראה לי שתהיה להם בעיה מיוחדת.
את הפרק אנחנו מסיימים במפגש מרגש נוסף - ג'יימי ובראן נפגשים לראשונה מאז סוף הפרק הראשון של הסדרה, אז דחף ג'יימי את בראן מחלון.

אז מה בעצם למדנו בפרק הזה? כלום. הכל היה חזרה על דברים שכבר ידענו. אפשר לומר שזה היה תקציר הפרקים הקודמים המושקע בהיסטוריה של הטלוויזיה, מתובל בבדיחות חסרות טעם, סצנת עירום מיותרת וערימות על גבי ערימות של קלישאות. אין ספק, זה פרק קלאסי של משחקי הכס.

אהבתם את הסקירה, מוזמנים לקרוא סקירות נוספות של איתי על משחקי הכס כאן.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 2

הצצה לפרק השני בעונה השמינית של משחקי הכס

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א