ביקורת מכת נגד עונה 7 - התגבשות מאוחרת



סקירת מכת נגד עונה 7

בלי ששמנו לב עם כמה הפסקות סיימנו לאחרונה את העונה השביעית של מכת נגד. אז נכון שקצת קשה להזכיר את מכת נגד ללא סקוט וסטונדבריג', לפחות כך זה הרגיש בעונה שעברה. הפעם המעבר עבר הרבה יותר חלק.
strike back season seven
מכת נגד עונה 7

השינוי יחסית לעונה 6

שלושת הדמויות המשמעותיות מהעונה שעברה חזרו גם העונה: וואייט, מאק ונובין. מי שהשתייכה לצוות הבכיר בעונה שעברהקפטן ריינולדס (רוקסאן מקי) לא חזרה לעונה הנוכחית כמו גם מפקדת הצוות הלוקה בחסר קולונל דונובן (נינה סוסאניה) ממנה נפרדנו בעונה שעברה. במקומם קיבלנו העונה את ג'יימי באמבר שגילם את מפקד הצוות החדש בהצלחה מרובה ואת יסמין קאי אלן שהחליפה את מקי וגילמה את הצלע הנשית השנייה העונה בתור קטרינה זרקובה.

התלונות המשמעותיות שהיו לי בעונה שעברה לסדרה הגיעו כנראה בעקבות המעבר החד מהצוות הישן וההסתגלות הלוקה שחוויתי לצוות החדש אבל לא רק. העונה העלילה הראשית זרמה הרבה יותר בטבעיות והמעברים להיתקלויות עם האויב פחות הרגישו כמוטיב המנחה את הסדרה כולה. עדיין הורגש האילוץ של האקשן מידי פרק אבל זה לא היה כאילו כל פרק נבנה עבור ההיתקלות, אחרי הכול זאת סדרת פעולה וחייבים לצפות לאותם סצנות. אלמנט נוסף שתמיד בלט במכת נגד היה הערום הדיי סתמי שלרוב לא היה אלמנט שהתבקש ע"י העלילה אלה היה שם כדי להציג זוג שדיים כמעט מידי פרק. הפעם המינון של הערום היה משמעותית מועט, אך עדיין היה שם ללא הקשר והיה סוג של צ'ק בוקס עבור המפיקים שסימנו בו וי מידי כמה פרקים.


מה בדיוק היה לנו בעונה השביעית של הסדרה

העלילה של העונה הנוכחית הופשטה הרבה יותר כאשר הציגה לנו את האויב באופן יחסית ברור לקראת חלקה השני של העונה. הנבל הפעם לא דלף מכריזמה אינסופית אבל העביר את האג'נדה שלו בבירור והיווה יריב סביר עבור הצוות. זה כמובן בניגוד לעונה שעברה בה העלילה שסובבה סביב הנבלית הסתעפה לכיוונים מוזרים ומאבקים פנימיים בתוך מחלקה 20. באותו הזמן הנבלית בעצמה לא שימשה כדמות רצינית שאפשר לזכות לזכותה את כל מה שהסדרה ניסתה להציג.

יתרון נוסף שראינו העונה יחסית לעונה שעברה זה המינון הנמוך של סושיאל קיטש אליו נחשפנו בפעם הראשונה בעונה שעברה עם העצמה נשית מזויפת ודוחת הזבובים. הפעם חוץ משינוי אוריינטציה המינית של נובין לא נחשפנו לרפש המיותר הזה בסדרה שאמורה להיות מכוונת למין הגברי.

טריילר רשמי לעונה 7 של מכת נגד

הצוות החדש מחוזק בג'יימי באמבר ויסמין קאי אלן חוזר למשימה חדשה בעונה השביעית של הסדרה


מה תמיד עובד ומושך אותנו כל פעם לצפייה בסדרה

צילום הנופים הטרופיים הוא אחד הדברים שמפיקי מכת נגד יודעים לעשות היטב וגם הפעם קיבלנו את התוצר הסופי שנראה מצוין על המסך. אסיה היא לוקיישן צילום מועדף על צוות ההפקה והסיבה לזה היא התוצר הבהיר אותו אנו רואים במהלך העונות.
אלמנט נוסף שהסדרה מציגה היטב כמעט מידי פרק, עליו אין בכלל עוררין. הוא כוראוגרפיית התקיפה של הצוות על מעוזי האויב. זה לא משנה אם הקרב מתרחש בג'ונגל או בסמטאות הערים. העמידה של חברי הצוות וההתנהלות שלהם עם הנשקים תמיד מרגישה כאילו מדובר כאן על חיילים אמתיים. אחרי הכול, זה מה  שכל חובב אקשן רוצה לראות מסדרת הפעולה האהובה עליו. רשת סינמקס תמיד השקיע המון משאבים על מנת לייחד את האלמנטים של קרבות המגע (בסדרת באנשי) וקרבות הכוללים נשקים כמו שזה בוצע היטב במכת נגד.


סיכום

אנחנו כבר יודעים שהסדרה חודשה לעונה שמינית לצערנו זאת תהיה העונה האחרונה של מכת נגד (לפחות בינתיים או עד שסינמקס תחליט שוב להחיותה). זה דיי מצער שאנחנו נצטרך להיפרד מהסדרה בעונה הבאה. במיוחד עכשיו כשהצוות הנוכחי התייצב בהובלת ג'יימי באמבר שהצטרף העונה. כמו גם יסמין קאי אלן שהייתה ההפתעה הנעימה של העונה הנוכחית. ביחד עם שלושת חברי הצוות מהעונה שעברה הם הצליחו לייצר עונה שבמידה מסוימת מזכירה את העונות הסבירות של מכת נגד מהעבר.


הערה אישית

כמו ששמתם לב אני לא מעדכן את האתר כמו שהייתי עושה פעם. הסיבה לזה היא שאני לא צופה בכמות התכנים בהם הייתי צופה בעבר. מכת נגד הייתה בחודשים האחרונים אחת הסדרות היחידות בהן הייתי צופה על בסיס שבועי (מידי שבת). משהו שאני לא יכול להגיד על רוב הסדרות שתקועות אי שם ברשימת הצפייה שלי. זה רק מראה לכם כמה מכת נגד היא סדרה חשובה בעיני, לא בגלל איכויות פנומנאליות אותן היא מציגה על המסך אלה בגלל קהל היעד המאוד ספציפי אליו היא מכוונת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א