המלצה על סדרה - רכבת הקרח


רכבת הקרח

חצי השנה האחרונה מאופיינת יותר מכל ביובש דיי משמעותי מבחינת טלוויזיה, לפחות בעיני. אני לא יודע אם זה בגלל הקורונה או משהו אחר אבל כמות הסדרות אחריהן אני עוקב הצטמצמה ל ... נכון לעכשיו רק סדרה אחת שהיא למרבה ההפתעה - רכבת הקרח ( Snowpiercer ). זה קצת מוזר כשגם המאה וגם סוכני שילד רצים עם העונות האחרונות שלהם, עדיין אחרי פרק 1 בכל אחת מהסדרות פשוט לא ממש בא עליהן.

לענייננו, רכבת הקרח היא סדרת דרמה אפוקליפטית שמבוססת על הסרט המצוין בעל אותו השם משנת 2013 עם כריס אוונס. כתבתי ביקורת בזמנו על הסרט אז אם בא לכם מוזמנים לקרוא אותה כאן. ישנם שינויים דיי משמעותיים בין הסרט לבין הסדרה אך נראה שהקו מנחה הוא זהה. ישנו קשר ישיר ביניהם בזמן שהסרט עוקב אחר אירועי האפוקליפסה כשני עשורים אחרי הקיפאון, הסדרה נמצאת רק בשנה השביעית לאירוע המקונן של אותו העולם. 
רכבת הקרח - ג'ניפר קונלי

בגלל שהסדרה משודרת ברשת TNT היא לא יכולה להציג את רמות האלימות אותן ראינו בסרט. למרות זאת זה לא בהכרח מפריע לסדרה מבחינת הצגת המציאות הברוטאלית של אותו עולם. היות וזאת סדרת טלוויזיה ישנו עומק הרבה יותר רחב שיוצריה יכולים לחקור ולהציג לצופה וזה בדיוק מה שהם עושים. אם זה בהצגת מעמדות החברה והתמקדות בדמויות המשנה הרבות שמייצגות כל אחת פלח אחר בחברה החדשה של רכבת הקרח.
רכבת הקרח - אליסון רייט

בזמן שהסרט היה מאוד ממוקד ביושבי הזנב הסדרה מתפזרת מאוד לכמה עלילות משנה שבמידה מסוימת מזיזות את הפוקוס המרכזי מהמרד של הזנב לכיוון היררכיית החברה כולה. אחרי כמה פרקים נראה שהמגמה הזאות היא מובנת. היות ואין לנו כאן דמות ראשית בקליבר לדמותו של אוונס מהסרט. ונציג הזנב הבכיר היא דמות דיי חלשה ולא סוחפת כלל. המשקל של הסדרה כולה מתפזר כאן בין כמה דמויות ביניהן דמותה של ג'ניפר קונלי.
נכון לעכשיו אנחנו כבר בפרק החמישי ובזמן שבתחילת הסדרה ראינו משהו מאוד איכותי שריתק אותנו למסך. עם שחרורם של הפרקים הנוספים נראה שהסדרה קצת עיבדה מהקיטור שהיה לה אחרי הפיילוט. עם זאת כמו שציינתי בתחילת המאמר. זאת הסדרה היחידה אחריה אני עוקב בשבועות האחרונים וזה אומר הרבה עליה. רכבת הקרח היא בהחלט לא סדרה מושלמת (במיוחד אם משווים אותה לסרט) אך היא עדיין מכילה משהו שמצליח לרתק אותי מידי שבוע לכל פרק מחדש. מי שנהנה מסדרות אפוקליפסה יוכל לקחת הפסקה מהזומבים ולהיחשף לקטר הקפוא של רכבת הקרח.

רכבת הקרח | טריילר רשמי | Netflix

נוסעים יקרים, מר וילפורד מבקש להתייחס לשמועות בדבר הפרות סדר בזנב. ברצוני להדגיש כי ביטחונכם עומד בראש מעיינינו. הסדר יושב על כנו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א