מחשבות לקראת סרטי די סי אחרי אירוע פאנדום 2021


5 הסרטים שדיסי שמה עליהם את כל הקופה

השבוע היה לנו את האירוע הגדול של די סי פאנדום בו השתחררו להם ארבעת הטריילרים לסרטים הגדולים של די סי. היה לנו את בלאק אדם, פלאש, שאזאם 2, אקוומן ובאטמן. אני לא מרגיש מספיק מושקע בדיסי בשנים האחרונות ובמיוחד לא בסרטים הקרובים שוורנר מפיקים סביב הדמויות של דיסי. אז אולי זה משהו אצלי שלא ממש יוצר איזה התרגשות מיוחדת לקראת כל מה שנמצא בקנה בשנים האחרונות.

הכוכבים של די סי פאנדום 2021
הכוכבים של די סי פאנדום 2021 - באטמן, פלאש ובלאק אדם


ההרגשה היא שלמרות שכל הדמויות האלה נמצאות תחת אותה המטריה של די סי קומיקס, אין שום קשר בין הסרטים והדמויות. זה לדעתי בעיה בעידן הנוכחי כשרוב אולפני קולנוע שאיכשהו מחשיבים את עצמם מנסים בכל הכח לבנות ייקום המשלב כמה סרטים תחת אותה המטריה. זה מתסכל לראות את מה שוורנר מחריבים במו ידיהם בגלל חוסר הבנה בסיסי של מה הקהל שלהם רוצה לראות. 

אני הזכרתי את נושא הקישוריות בין הסרטים וזה מתאפיין יותר מכל בזה שאין איזה שהוא טון קוהרנטי שמנחה את כולם לכיוון מסוים. קחו לדוגמא את שאזאם 2 שאמור כנראה להיות מאוד דומה לסרט הראשון שהיה סוג של קומדיה גופית לילדים. אנחנו לא יודעים יותר מידי פרטים על מה שאנחנו נראה בבלאק אדם אבל הדמות הזאות מאוד מקושרת לשזאם. והדבר היחיד שאפשר להגיד על הטיזר שראינו מבלאק אדם שהוא לא קומדיה גופית אלה משהו הרבה יותר רציני ורחוק שנות אור מאופיו הנבנה של סרט שאזאם 2. אם זה שאזאם ואם זה בלאק אדם את שניהם אני ממקם (אצלי בראש לפחות) בקטגוריה ה"קוסמית" וכמה שפחות מציאותית. 

אם נעבור לפלאש שאמור להציג לנו את פלאשפויינט על המסך הגדול. הסרט הזה הנתקל בהמון קשיי הפקה, הבעיות האלה נבעו לדעתי בגלל הרצון הרב של הבכירים בוורנר לאתחל את הייקום על מנת להפטר מהנרי קאוויל ובן אפלק והכי חשוב לשים פס אחד גדול על כל מה שסניידר ניסה לבנות לפני כן. בשביל המשימה הזאות הם גייסו את מייקל קיטון ואפלק עצמו כדי לבלבל כמה שיותר את הצופה. הכל על מנת שתהיה להם האפשרות להתחיל הכל מדף חלק אחרי הפלאש. אני אישית לא ממש יודע מה לצפות מהפלאש. מצד אחד דיי אהבתי את הבאטמן של קיטון ולמדתי לקבל את הבאטמן של אפלק. עזרא מילר בתור הפלאש לא ממש השאיר רושם כלשהו אז אני אזרום עם כל הגרסאות שלו בסרט הקרב. אם מסתכלים על הצלע הנוספת בסרט אז זאת סופרגירל ש ... אני לא יודע איך להביאה את דעתי על הגרסה אותה נקבל בסרט חוץ מזה שהם דיי חירבנו על הדמות של סופרגירל עם הליהוק והמראה והחליפה המזעזעת אותה ראינו בתמונות המודלפות. אין לי שום דבר חיובי להגיד על הגרסה הזאות שנקבל בסרט. הסרט כולו אמור ללכת לכיוון של מסע בין יקומים מקבילים / מסע בזמן ובסה"כ מדע בדיוני לא כבד יותר מידי.

יש לנו כמובן את אקוומן שהוא פשוט התמקדות באפקטים וג'ייסון ממואה, חוץ מזה אי אפשר להגיד יותר מידי על המותג הזה.

הפנינה של כל החבורה הזאות הוא הבאטמן של פטינסון. אני חייב לציין שפטינסון הוא שחקן מצוין ואני לא יודע כמה טוב הבאטמן שלו יהיה. מה שאני כן יודע זה שלהחליף שחקן של דמות כל כך נערצת כמו הבאטמן כל כמה שנים, יוצר תחושת בלבול וחוסר דבקות במטרה אצל כל מי שמנהל את הסיפור הזה. מה שיוצר חוסר אמון אצל קהל הצופים ולא מאפשר לצופה להשקיע את כל כולו בדמות או בסרט. היו / יהיו לנו 3 שחקנים במהלך 20 שנים האחרונות ונכון זאת תקופה יחסית ארוכה ואפלק דפק כאן את התוכניות לוורנר. עדיין רק לשם השוואה דניאל קרייג מסיים השנה את תפקידו כג'יימס בונד אחרי משהו כמו 15 שנה בתפקיד. לפי הטריילר עצמו ניתן לראות שהבאטמן הזה הוא הרבה יותר מציאותי (אפילו יחסית לאביר האפל של בייל). באטמן שלא לא מפחד ללכלך את הידיים.

לסיכום מה שרציתי לציין כאן זה ההבדלים וחוסר הקו המנחה בין כל הסרטים האלה. יש לנו כאן 5 סרטים ששונים כל אחד מהאחר בכל אספקט אפשרי. יש לנו כאן 3 באטמנים שונים אותם אנחנו נקבל ב 2 סרטים. אנחנו נקבל סופרגירל שלא דומה לעצמה. סרט בו הדמות הראשית היא נבל שהמטרה העיקרית של הסרט זה לפמפם את גדולתו של השחקן שמשחק אותו. 

כל האלמנטים האלה יוצרים המון בלבול, חוסר אמון ופשוט מדגימים את אובדן הדרך של כל מי שמנווט את הספינה הזאות של דיסי. כל מה שאני מקבל מדיסי זה ווייב דיי שלילי, זה לא מה שאני משתוקק או ממש רוצה לראות. אין כאן שום בניה מכל מה שראינו בעבר לקראת מה שאנחנו מקבלים כאן, אין כאן שום דבר שמנחה את הייקום הזה, פשוט שום דבר. הכל נראה כאילו מודבק בפלאסטר והם מנסים לראות מה עובד (כשלרוב אנחנו רואים ששום דבר ממה שהם מקיאים לכיווננו לא עובד). 

בנימה אופטימית זו, אשמח לדעת מה אתם חשבתם על מה שהיה ב די סי פאנדום והאם אתם מתרגשים לקראת סרטים אלה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א