ביקורת האמריקאים עונה 1

האמריקאים עונה 1

האמריקאים היא סדרה ייחודית המתארת בפירוט רב את חייהם של שני סוכנים סובייטיים בארצות הברית במהלך המלחמה הקרה של שנות ה- 80 . אליזבת (קארי ראסל) ופיליפ (מתיו ריס) שנבחרו יחד על ידי הקג"ב לחדור לארה"ב ולעקוב אחרי ה - FBI.

זה מרתק לראות עד כמה שונים שני הסוכנים הסובייטים . פיליפ פתוח לשינויים , גמיש , יודע להתערבב בכל סביבה ואפילו חושב על עריקה לצד השני (בפרק הראשון). בעוד שאליזבת היא קרה , קשה, לא מתפשרת , שונאת את כל מה שאמריקה מייצגת ומאמינה באמונה שלמה במטרה הסובייטית . לא משנה איזה משימה בלתי אפשרית מוטלת עליה ע"י הממונים עליה, אליזבת תמיד מאמינה בתעמולה הסובייטית, לא משנה מה. בעוד פיליפ רואה את הסדקים בחומה הסובייטית אך מחליט לחכות, עמוק בפנים, הוא משתוקק שאליזבת סוף סוף תראה שהסובייטים משתמשים בהם והם יפטרו מהשניים בהרף יד.

אחד הדברים המעניינים שיש בסדרה היא הדינאמיקה בין פיליפ ואליזבת. זה נראה כאילו שניהם יודעים הכל אחד על השני ועמוק בפנים אוהבים אחד את השני אבל כל הזמן משהו מפריע להם להשלים אחד עם השנה. דבר נוסף שהיה ייחודי באמריקאים יותר מכל סדרה אחרת היה החופש המיני שהיה לשני הדמויות הראשיות בסדרה; פיליפ ואליזבת היו מחויבים לקיים יחסי מין עם שותפים שונים (כחלק מהמשימה המרכזית שלהם לחדור ל FBI ). מה שהיה מוזר שכל הבגידות האלה לא ממש השפיעו על מערכת היחסים שהייתה לשניים לאורך העונה הראשונה.

אחת הבעיות שהיו לי עם הסדרה הם האירועים בהשתתפות שחקני המשנה של האמריקאים. לדוגמא הסצנות עם סטן ונינה היו מאוד צפויות ותפסו יותר מידי זמן מסך. העובדה שהשחקן ששיחק את סטן היה פשוט שחקן גרוע לא עזרה, הוא פשוט לא היה אמין. מצד השני נינה נתנה הופעה הרבה יותר טובה , ואני לא מופתע ש Annet Mahendru   הוחתמה לעונה השנייה של האמריקאים. הסצנות עם קלארק (פיליפ) ומרתה הנסון (אליסון רייט) היו מאוד משעממות. תמימותה של מרתה עברה כל גבול הגיוני. 

קלאודיה לאורך כל העונה הייתה דמות העומדת ברקע ואנו לא ידענו בדיוק מה האג'נדה האמיתית שלה. רק לקראת הסוף (בפרק האחרון) יוצרי הסדרה חשפו את פרצופה האמיתי . הבעיה הייתה שהיא הייתה כל כך מסתורית לכל אורך העונה ובפרק האחרון היא חשפה את כל הקלפים שלה . זה פשוט נראה כאילו מישהו מיהר לחשוף את כל הטריקים של דמותה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א