ביקורת פרסי ג'קסון וים המפלצות

פרסי ג'קסון וים המפלצות 

פרסי ג'קסון וים המפלצות ממשיך איפה שהסרט הראשון נגמר. אבל גם אם לא ראיתם את הסרט הראשון פרסי ג'קסון וגנב הברק על דאגה לא פספסתם דבר. הדמות הראשית פרסי ג'קסון עדיין די מדוכא כי אביו פוסידון לא ממש נותן לו את תשומת הלב שכל בן טיפש עשרה זקוק לה. בסרט זה לא תראו פרצופים מוכרים של כוכבי קולנוע מהשורה הראשונה כמו שהיו בסרט הראשון (פירס ברוסנן, שון בין, רוסריו דוסון ...).

באופן מפתיע ובלי שום אזהרה מוקדמת כאשר שור – רובוט פורץ את שדה הכוח שמגן על פרסי וחבורתו מפני כל מיני מפלצות למיניהם שמשום מה נהנות להרוג את האלים למחצה. חבורת חצאי האלים נמצאת בבעיה, אם הם יחכו יותר מידי זמן הם יהיו חשופים למתקפות אויביהם לכן הם מחליטים לצאת למשולש ברמודה בחיפוש אחרי גיזת זהב שכביכול אמורה לעזור להם בבעיה שנוצרה. למרבה הפתעתם של חבורת פרסי הם לא היחידים שמחפשים את גיזת זהב.

אחד הרגעים הקשים ביותר במהלך הצפייה בפרסי ג'קסון וים המפלצות היה בדיוק באמצע. עד אותו רגע לא ממש הסתכלתי על השעון ומשום מה הייתי עייף יתר על המידה והצלחתי איך שהו לזרום עם הסרט אבל אז כשגיליתי שיש לפני מחצית שלמה של הדבר הזה זה די הרס לי את חווית הצפייה. הייתי כבר מוכן לסגור את הבסטה על פרסי ג'קסון 2 חשבי שיש שם עד 5-10 דקות נוספות וזהו זה. לצערי הרב זה לא היה כך והמשכתי לסבול בשקט עד סופו המר של הסרט.

בדיוק כמו הסרט הראשון בסדרה פרסי ג'קסון וים המפלצות היה ילדותי ולא הצליח לגרום לצופה להתחבר רגשית לגורלם של הדמויות הראשיות (פרסי, אנבת, קלריס גרובר) כמו גם לשנוא את הנבלים או כל דבר הקשור לסרט בכלל. הסרט היה מין סוג של פרווה חסר כל טעם ותכלית. אפילו סצנות שכביכול היו אמורות ליצור תחושה של שוק (טייסון) נכשלו שוב בגלל שהדמויות הראשיות לא היו מספיק מעניינות. הדמויות הראשיות התאמצו יתר על המידה להפוך לגיבורים בזמן שלאף אחד לא היה אכפת מהם. ההופעה המפתיע של לוק לא ריגשה זבוב בגלל שגם הוא לא נראה חשוב. ואם כבר לוק כל התוכנית שלו נראתה הזויה מהיסוד במיוחד כשבמהלך הסרט הדגישו את ההיסטוריה של קרונוס עם צאצאיו.
כמי שראה את פרסי ג'קסון וגנב הברק ולא ממש נהנה ממנו כמו רוב הצופים ברחבי העולם גרם לי לחשוב ולשאול את השאלה המתבקשת "למה החליטו בפוקס ליצור סרט שני של פרסי ג'קסון, במיוחד אחרי שהראשון נחל כישלון?". הסרט השני בסדרה היה כישלון ידוע מראש לכל מי שראה את פרסי ג'קסון וגנב הברק חוץ מאנשי פוקס.
התקציב של פרסי ג'קסון וים המפלצות היה דומה לפרסי ג'קסון וגנב הברק אבל משום מה ניתן היה לראות שהסרט השני פשוט היה פחות טוב מכל בחינה. אם זה הכוכבים הגדולים שויתרו על החוויה הלא נעימה, האפקטים המיוחדים שנראו ברמת גן ילדים (קרונוס נראה פתטי) והכול פשוט התנהל על מי מנוחות. בלי שום כיוון או מטרה ברורה הסרט היה על בדרך לשום מקום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א