דייויד גוייר חושף את הסיבה להתרסקותה של סדרת קונסטנטין


נפילתה של סדרת קונסטנטין

אי אפשר להתווכח עם העובדה שסדרות קומיקס השתלטו על הטלוויזיה האמריקאית. זה לא משנה אם זה מה אבל די סי קומיקס נראה שרוב גיבורי-העל מצליחים להטמיע חותמם בטלוויזיה אמריקאית. וכמו תמיד אין דבר כזה 100% הצלחה ויש נפילות. הבולטת ביניהם היא סדרת קונסטנטין של רשת NBC.


קונסטנטין נחלה כשלון צורב כאשר שרדה בסך הכול 13 פרקים. ולא הצליחה להרשים את ההמונים למרות שהצליחה ליצור לעצמה קהל מעריצים מצומצם אבל נאמן מאוד. דיוויד גויר מפיק הסדרה טוען שהוא יודע מה הסיבה לנפילת קונסטנטין. במהלך ראיון אותו הוא נתן לווראייטי גוייר סוף סוף נפתח ושיתף את הקוראים לסיבה בגללה הוא חושב שהסדרה נכשלה.
"אהבתי את קונסטנטין. במבט לאחור, אני לא חושב שהיא הייתה צריכה להיות משודרת ב- NBC. אני חושב שזה היה בערוץ הלא נכון ואני בטוח שהם כנראה מסכימים עם זה גם כן. "
לרשת NBC יש מספר לא מבוטל של הצלחות עם חניבעל וגרים אבל 2 סדרות אלה הן טיפה בים. כאשר גם את קהל צופי חניבעל NBC הצליחה לעצבן עם ביטולה המפתיע של הסדרה אחרי 3 עונות. אם נתעלם לרגע מחניבעל וגרים רוב הסדרות של NBC הם דיי גנריות (במובן הרע של המילה) ובסה"כ משעממות. הן לא מחדשות שום דבר, לא מפתיעות ורצות על אותה תבנית ישנה בה כל הרשתות הגדולות משתמשות כיום בארה"ב. סדרות אלה לא מנסות להעיז ולנסות דברים חדשים בגלל שהם מנסות לתפוס כמה שיותר צופים לא משנה מה. 
נראה שגוייר עלה על משהו, קונסטנטין של הלבלייזר הוא קומיקס יחסית אפל אבל בגלל שהוא עלה ב NBC, לקוראי הקומיקס לא היה שום סיכוי לקבל את אותה סדרה אפלה לה הם פיללו. רשתות המיינסטרים הגדולות (במקרה הזה NBC) פשוט לא מסוגלות להעיז ולשנות את התבנית הגנריות שלהן אותן הם מוכרות לצופיהן. 
במהלך אותו ראיון גוייר גם ציין עובדה נוספת שיכלה לעזור לסדרה לשרוד: 
"אנחנו כמעט הכפלנו את המספרים שלנו בשידורים החוזרים וההקלטות, אבל הם לא ממש נספרו ע"י הרשת בספירת מדדים. אם זה היה בערוץ כבלים, יכול להיות שהיינו עדיין באוויר"
גם כאן גוייר פגע בול, רשתות כמו NBC לא ממש אוהבות להתעסק במספרים שהם לא הרייטינג. אין להם אמונה בפרויקטים וברעיונות. הסיבה שהם מייצרים סדרות הוא כסף (וכסף זה לא דבר רע, פשוט צריך עוד משהו), גם חברות הכבלים נמצאות כאן כדי לשרוד ולהביא מזומנים אבל רשתות הכבלים מאמינות במוצר ונותנות לסדרותיהם אוויר לנשימה. הרשתות הגדולות (NBC,ABC,FOX,CBS ...) לא ממש מתחשבות בכל מה שמסביב וחותכות ללא רחמים. אם קונסטנטין הייתה משודרת באחת מרשתות הכבלים היא הייתה נהנית ממרחב תמרון הרבה יותר גדול ולא להיות מקובעת במגבלות של NBC. 
לצערנו גם אם גוייר צודק, כל זה היסטוריה. עובדות אלה לא יעזרו לנו להחזיר את קונסטנטין על מנת לראות אותו ברשת שתוכל באמת להציג את הדמות כמו שצריך. נכון להיום יש לנו הזדמנות אחרונה לראות את הקונסטנטין של מאט ריאן. וזה יהיה בעונה הרביעית של החץ הירוק לצד סטיבן אמל. האופטימיים מבינינו חושבים שאם מאט ריאן ייתן את הופעת חייו כקונסטנטין בפעם האחרונה ברשת CW, יכול להיות שרשת כלשהי תקפוץ על האפשרות ותחיה את הסדרה. הסבירות לזה היא לא ריאלית בגלל שאם אף אחת מהרשתות לא עשתה את זה עד כה, לא משנה מה מאט ריאן יעשה בהופעתו הבודדת בחץ הירוק. זה כבר לא ישנה שום דבר כי המלחמה אבודה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א