המתים המהלכים ותומאס ג'יין


הייתם רוצים לראות את תומאס ג'יין בתור ריק גריימס

אפשר להגיד המון על המתים המהלכים: היא מעבר לשיא, רוב הזמן היא לא מאוזנת, ונוטה לאכזב את צופיה בסיומות העונה. מה שאי אפשר לקחת למתים המהלכים היא העובדה שהיא הביאה את ז׳אנר האימה/זומבים לקדמת הבמה. המתים המהלכים המציאה את ז'אנר הזומבים מחדש. העונה השישית של המתים המהלכים ספגה ירידה קלה ברייטינג ולמרות זאת היא עדיין אחת מהסדרות האיכותיות והנצפות ביותר בטלוויזיה כיום. לא משנה מה יקרה במחציתה השנייה של העונה השישית אנחנו נקבל עונה נוספת השביעית במספר ב 2016.


סוד ההצלחה של הסדרה תמיד היה הבנייה המצוינת של דמויות הסדרה, אליהן הצופה נקשר עם הזמן. לדוגמא: גלן, מישון, דריל וכמובן ריק גריימס. הליהוקים לסדרה ברוב המקרים היו פגיע בול והם אלה שהצליחו למנף את הסדרה לגבהים מספיק גבוהים על מנת שלא נשים לב למעידות הקטנות (קארל ולורי). נראה שלא משנה מה קורה בסדרה ומאיזה דמויות אנחנו נפרדים במהלך ריצת העונות, ישנה דמות אחת כל כך דומיננטית שלא משנה מה, לא נראה שיוצרי הסדרה יכולים להרשות לעצמם להשתעשע ברעיון של חיסולה. וזה בגלל העבודה המצוינת של אנדרו לינקולן שנותן את כל כולו כל פעם שרואים אותו על המסך.
מה הייתם אומרים על העובדה שכל תופעת המתים המהלכים הייתה יכולה להיות שונה מאוד עם ליהוק מפתיע לגיבור הראשי במקום אנדרו לינקולן? 
אפרוקס מדווחים שיוצר הסדרה פרנק דרבונט ציין שהבחירה הראשונה שלו לדמותו של ריק גריימס הייתה בכלל תומס ג׳יין. דרבונט תחילה ניסה לפתח את הסדרה עבור HBO וג׳יין היה אמור להיות האיש שיוביל את המתים המהלכים בפורמט של HBO אבל אחרי ש HBO החליטה לוותר על הסדרה והיא עברה לידי AMC הכול השתנה. זה היה מאוחר מידי עבור ג׳יין שהיה מעוניין בתפקיד אבל באותו הזמן כבר סגר על הופעה בסדרה אחרת מבית HBO - מצויד (Hung).
תומס ג׳יין הוא לא שחקן אלמוני בזכות הופעות בקולנוע וטלוויזיה. ג'יין הופיע ב Hung והוא זכה לגלם את פרנק קסטל באתחול של המעניש מ 2004 (דמות אותה יגלם ג'ון ברנטל בעונה הבאה של דרדוויל, מה שמעניין הוא שברנטל זכור יותר מכל מהעונות הראשות של המתים המהלכים כשיין). מאז ג׳יין הופיע בסדרה נוספת של דרבונט העיבוד לספרו של סטיבן קינג מ 2007 הערפל (The Mist). נכון להיום תומס ג׳יין שותף לפרויקט השאפתני של רשת Syfy בדמות סדרת מדע בדיוני מרשימה - The Expense. הרושם הראשוני מארבעת הפרקים ששודרו עד כה, הסדרה היא תענוג עבור חובבי ז׳אנר המדע בדיוני. The Expense מוצגת כסדרה שהיא הרבה יותר בוגרת ורצינית ממה שראינו מהרשת בשנים האחרונות. לג׳יין ללא ספק יש חלק גדול בהצלחה של איך שהסדרה הזאות נראית עד כה.

תומס ג׳יין תמיד היה ותמיד יהיה שחקן מוערך, וזהו תענוג לראות אותו אם זה בקולנוע או על המסך הקטן. קשה להגיד אם המתים המהלכים של תומס ג׳יין הייתה זוכה להצלחה יותר גדולה מזאת שרשת AMC  חווה עם אנדרו לינקולן. ב 2010 לינקולן היה שחקן דיי אלמוני עם הופעה בתפקיד קטן באהבה זה כל הסיפור (Love Actually ) ותפקיד הנבל בעונת ה"אפס" של מכת נגד (לפני שמכת נגד הפכה לסדרת מופת בתחום האקשן). לכן אם ג׳יין היה מקבל את התפקיד במתים המהלכים היינו מקבלים ריק גריימס יותר מוכר לצופי המיינסטרים, מצד שני אם מסתכלים על השחקנים והדמויות של הסדרה אין כאן כוכבים גדולים. המתים המהלכים אף פעם לא הסתמכה על שמות גדולים ומפוצצים, בגלל שהיא הציגה לנו אנשים רגילים שנקלעו לסיוט המטריף בדמות האימה של העולם של המתים המהלכים וכאן כנראה טמון סוד ההצלחה של ריק גריימס גרסת אנדרו לינקולן. הוא הצליח למכור את ריק גריימס כבחור פשוט בלי שום דבר מיוחד בו (בהתחלה), וזה מה שחיבר אותו לקהל ההמונים של הסדרה. קהל הצופים ראה בו את עצמו ונקשר לסדרה בהתאם. לכן שמות גדולים תמיד יכולים ליצור באזז נוסף סביב לסדרה אבל לא תמיד הם יכולים להפוך את הסדרות למשהו פנומנאלי. לכן לעולם לא נדע מה יכול היה לקרות בואריאציה האחרת של תומאס ג׳יין. אנחנו בהחלט נוכל להמשיך ליהנות מהמתים המהלכים עם אנדרו לינקולן ובאותו הזמן מה - The Expense של תומאס ג'יין.

המתים המהלכים חוזרת ב 14 לפברואר לרשת AMC 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א