מה לא דופק בעונתה הרביעית של החץ הירוק



למה החץ הירוק בעונתה ה-4 היא סדרה שנמצאת במצב צלילה חופשית לביטול

אחת מסדרות הקומיקס האהובות עלינו בשנים האחרונות הייתה החץ הירוק. נכון להיום הסדרה בכיכובו של סטיבן אמל משלימה עונה רביעית וישנה סבירות שגם תמשיך לעונה חמישית. לא קשה להסיק שעם העונות יצירתיותם של כותבי התסריט מתדרדרת. אם תשוו את העונה הרביעית לעונה הראשונה נראה שאנחנו צופים ב 2 סדרות שונות. מסדרה של גיבור מסתורי שנלחם וצד את נבלי עירו התקדמנו לצוות אינסופי של חברים העוזרים לחץ להגן על אותה עיר בעייתית. האינפלציה בסיידקיקס עוד יכולה להיות מובנת במידה מסוימת אבל עם הזמן נראה שהפוקס זז הצידה מהגיבור הראשי והתרחב לכיוון הצוות כולו.

החוזק של הסדרה תמיד היה המבט על העבר והתקשרותו להווה, העונה הרביעית מציגה בפנינו את הארכ החלש ביותר מבין כל ארבעת העונות. וזה לא בגלל שהסדרה החליטה להתרכז העונה יותר בעל טבעי. כל מה שקורה על האי (לפחות העונה) הוא פשוט לא מעניין, אחת הסיבות לזה היא שהעלילה פשוט לא מובנת, לפחות בינתיים. כל הארכ נוצר על מנת להשחיל את קונסטנטין של מאט ריאן לסדרה, וזה היה יכול להיות נפלא אם קונסטנטין היה מופיע ביותר מפרק אחד בודד העונה. הארכ של האי לא מוביל אותנו לשום מקום וזה אחד האלמנטים המשמעותיים שפוגעים בחץ בעונתה הרביעית.
בעיה נוספת היא בעמדת הנבל, דמיאן ד'ארק הוא דמות נחמדה אבל נראה שחוץ מלהראות מאיים הוא לא עושה דבר. זוהי נקודת התורפה של החץ העונה - חסרונו של נבל פעיל. ברגע שחושבים על נבל איך אפשר להתעלם מדתסטרוק של מנו בנט. במהלך העונות שראינו את דטסטרוק של בנט בסדרה הכול נראה פשוט, מחושב, הגיוני ובסה"כ טוב. הבניה של הדמות הייתה מצוינת וראינו לנגד עינינו את הפיכתו של סלייד ווילסון לדתסטרוק. בעונה השלישית החץ הציגה בפנינו את אחד הנבלים היותר מרתקים שיש ליקום של די סי להציעו ראס אל גול, וחייבים לציין שזה עבד, חלקית אבל עבד. העונה הנוכחית משהו פשוט לא דופק בחץ ודמיאן ד'ארק הוא לא המשהו היחיד.

בכל שלושת העונות הקודמות נראה שהתקדמנו לכיוון מטרה מסוימת כי הכול נראה מחושב עם קישור נכון בין ההווה לעבר. העונה לא רק שסצנות מהעבר לא מכוונות מטרה אלה גם ההווה נראה כמו סלט של קיטש אחד גדול. במרכז העניינים יש לנו את עלילת אוליסיטי (משהו שמיצה את עצמו כבר בעונה השלישית) שהשתלטה על הסדרה. גם בלי אופרת הסבון בין הדמויות נראה שהעלילה העיקרית לא מפוקסת ויוצרי הסדרה פשוט זורמים עם הפרקים כדי לראות מה עובד על מנת להתאים את עצמם ולעלות על הגל הנכון כאשר הפידבק הרצוי מבחינתם יגיע מכיוון הצופים. הכל כדי לסיים את העונה באופן סביר. הבעיה היא שהפידבק הזה עדיין לא הגיע ואנחנו ביישורת האחרונה של העונה הרביעית.

במהלך העונות ראינו אין ספור דמויות מופיעות, נעלמות וחלקן גם נהרגות. יוצרי הסדרה תמיד ידעו להציג בפנינו דמויות משנה איכותיות על המסך. אם זה גיבורים או הנבלים מהיקום של די סי ואם זה דמויות שהומצאו עבור הסדרה, העונה נראה שזה לא קורה. הכוונה היא שדמויות המשנה פשוט לא תופסות את העין וגורמות לנו להתעניין בה. אמא של פליסיטי נראית מצויין לגילה והיא אתנחתה מצויינת לפרק אחד (או 2) היא עדיין לא הדמות אותה אנו צריכים לראות כמעט בכל פרק של הסדרה. כנ"ל לגבי הסיידקיק של פליסיטי (קורטיס הולט) והאח הלא ממש מוצלח לבית דיגל שהוא לא רק אכזבה עבור אחיו אלה גם עבורנו כצופים.

כמו בכל עונה גם בעונה הרביעית בחץ החליטו להיפרד מכמה דמויות קבועות של הסדרה, נכון לעכשיו זאת הייתה אמנדה וולר. וולר חוותה את המוות המיותר ביותר מאז ... בואו נחשוב ... אאא כן - דדשוט. אם גם לכם נראה שהמהלך מריח כהכנת קרקע עבור היקום הקולנועי - חוליית המתאבדים שם לדמות יש תפקיד משמעותי (אותו יקום שאמור להיות מנותק מהיקום הטלוויזיוני) אתם לא לבד.

קרן האור היחידה מכל החושך שאנו חווים העונה מהחץ היא שיוצרי הסדרה מודעים למצב ונראה שהם בהחלט מנסים לבצע מהלכים שיביאו לשינוי. אנחנו כבר יודעים שארסנל (רוי הארפר) אמור לחזור במהלך העונה הנוכחית כמו גם קטאנה וויקסן שאמורה לעשות את המעבר הסיפתח שלה. לצערנו המהלכים האלה הם מעט מידי והם מאוד מאוחרים. גם סטיבן אמל יודע את זה, באחד הראיונות שהוא נתן הוא ציין שהוא היה מאוד רוצה לראות את דתסטרוק חוזר לסדרה. אם מסתכלים על העבר אנחנו יודעים שהטיפול אותו קיבל דתסטרוק של בנט בעונה השלישית גרם לבנט לשבור את הכלים ולא לחדש את החוזה. ישנו קרע בין השחקן ליוצרי הסדרה, אם נוסיף לזה את העובדה שמנו בנט עסוק כיום עם סדרת שאנארה של MTV. האפשרות שנראה את דתסטרוק של בנט חוזר לחץ היא נמוכה מאוד (אך עדיין אפשרית).

לסיכום כל מה שנשאר ליוצרי החץ לתקן לקראת העונה החמישית זה (אם תהיה עונה חמישית):


  1. הארכ של העבר / פלאשבקים של האי
  2. נבל קלאסי ופעיל שייתן קונטרה ראויה לצוות של החץ הירוק
  3. דמויות משנה מענינות
  4. להפסיק להקריב דמויות עבור היקום הקולנועי
אם החץ תחודש לעונה 5 יוצרי החץ צריכים להשכיל ולא לעשות את הטעויות שמוצגות מעלה על מנת להגיע לעונה 6 בבטחה. 
מה אתם אומרים האם יש עוד משהו שיכול לעזור לחץ הירוק לחזור לעצמו? אם כן אז שתפו את מה שאתם חושבים בתגובות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א