ביקורת סדרה : זהות נרדפת


זהות נרדפת - הסדרה שהשתפרה מאוחר מידי

כשזהות נרדפת ( אגדות - Legends ) הפציע בפעם הראשונה על מסכי הטלוויזיה הציפיות היו בשמיים. זה היה פרויקט טלוויזיוני שני במספר של שון בין. ואם מסתכלים על המקום בו הוא עשה את הספתח הטלוויזיוני שלו מבינים למה הציפיות היו בשמיים מזהות נרדפת (למי שלא יודע שון בין עשה את הופעת הבכורה שלו על המסך הקטן בעונה הראשונה של משחקי הכס).


First Look | Legends | TNT

Legends
המציאות הייתה שונה בהחלט. זהות נרדפת הייתה סדרת ריגול טיפוסית מהסוג שנכון להיום הטלוויזיה מוצפת בהן. היא התמקדה בדמות הראשית של סוכן מזן אחר שיכול היה להפוך באופן מושלם לאחת מהזהויות אותן הוא היה צריך על מנת לחדור לתאי טרור ומיליציות מקומיות שהיוו איום על ארה״ב. ככל שהמשימות הצטברו, ראינו לנגד עינינו את הדמות הראשית מתדרדרת לתוך תהום של אי וודאות בקשר לזהותו האמיתית. עד שבסופו של דבר הפינאלה של העונה הראשונה חשף בפני גיבורינו את האמת והכניס אותו לסחרור הרבה יותר מסוכן. 

העונה הראשונה לא נתנה לנו משהו אותו לא ראינו בעבר. הנוכחות של שון בין ואלי לרטר נתנו לסדרה סוג של מהימנות. השמות של שניהם (אני קורא לזה סטאר פאוור) הצליחו לגרום לצופה להמשיך לצפות למרות העלילה הבינונית.
מה שקרה בעונתה השנייה של הסדרה נראה כמהלך לא מובן ולא מוסבר. תחילה ראיתי את השינוי כקטסטרופה טלוויזיונית. אבל ככל שהפרקים התקדמו ראינו עומק לדמות הראשית אותה לא קיבלנו מהסדרה בעונה הראשונה. בעונה השנייה הבנו בדיוק מיהו מרטין אודם בזכות אינספור פלשבקים מרתקים לעברו של גיבורנו. ראינו את הבניה המדוקדקת אותה הדמות עברה. מהגיל הרך ועד לסוכן המושלם שהוא הפך להיות כיום. נראה שהמידע שהגיע מהגיחות התכופות לעבר לא רק חשף את עברו של גיבורינו אלה גם חיבר אותנו למקום בו מצאנו את מרטין אודם בעונה הראשונה של הסדרה.

אני מודה שהשינויים בין 2 העונות יצרו אצלי רושם מאוד שלילי (לפחות בהתחלה) לגבי הסדרה בכלל, השינוי היה יותר מידי דרסטי. חוץ משון בין כל צוות השחקנים מהעונה הראשונה הוחלף, נתעלם לרגע ממוריס צ'סטנאט שלא הצליח להשאיר חותם בעונה הראשונה ונראה שהחזרה שלו לפרקים הראשונים של העונה השנייה הייתה דיי מאולצת. החיסרון של אלי לרטר צרב לעין וזה לא בגלל שוינטר אווה זולי התקשתה בתפקיד. וינטר נראתה העתק מושלם של לרטר והיא לא הייתה צריכה להיות, זולי הביאה משהו ייחודי משלה לעונה השנייה של זהות נרדפת. 

ציינו תחילה שרוב הדמויות הוחלפו ונראה שלחלק גדול מהצופים היה את הקושי לעשות את הסוויץ' המיועד כדי להתחבר מחדש לסדרה. המעבר מתחומי ארה"ב בה התנהלה העונה הראשונה של הסדרה לתחומי אירופה בעונה השנייה גם כן הייתה גלולה שהיה קשה לבלוע. אני מודה שאחרי הפרק הרביעי שקלתי בשיא הרצינות להפסיק לצפות בסדרה (ואז חשבתי לעצמי אני באמת שוקל לוותר על פרויקט של שון בין, אין סיכוי). אם אני לא טועה בדיוק באותו הזמן הגיע ההודעה מרשת TNT על ביטולה של הסדרה. וזה היה חבל, כי החל מאותו רגע בדיוק העניינים התחילו להתבהר. נוצר עניין לא רק בדמות הראשית אלה גם בשאר דמויות הסדרה שהציגו עלילות משנה מספיק מעניינות. חייבים לציין שההודעה של TNT הייתה מובנת חלק גדול מהצופים של הסדרה לא הצליח להסתגל לשינויים ונטש באמצע, TNT מצידה הייתה צריכה לתת לסדרה של שון בין קצת יותר זמן. עובדה שחלקה השני של העונה היה הרבה יותר איכותי, אפילו יותר מהעונה הראשונה. אבל זה נגמר ואין מה לעשות, נחכה לראות מה יקרה בהמשך הדרך עם שון בין. כאשר את אלי לרטר נוכל לראות בחלק האחרון של האויב שבפנים ב 2017.

חבל שלא נראה את שון בין בעונה השלישית של זהות נרדפת, מצד שני הוא הצליח לשרוד עוד פרויקט בלי שהדמות שלו מצאה את עצמה בקבר. מה אתם חושבים TNT הייתה צריכה לבטל את זהות נרדפת או לתת לה צ'אנס נוסף? זה לא שיש לרשת TNT סדרות מופת שאי אפשר בלעדיהן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א