ביקורת נקודת פריצה


נקודת פריצה

ברוח הרימייקים / הריבוטים שמשום מה סוחפת את הוליווד בשנים האחרונות קיבלנו השנה את האתחול המחודש לאחד הסרטים המצליחים של שנות ה 90 - נקודת פריצה.
הסרט הנוכחי מדבר על סוכן אפ בי איי שמצטרף כסוכן סמוי לקבוצת שודדים חובבי אקסטרים כמוהו. הסרט מתחיל בסצנה טרגית בו הסוכן שכינויו "יוטה", מאבד את חברו הטוב במהלך תעלול עם האופנוע ולאחר מכן יוטה משנה את מסלול חייו.
יוטה נשלח למשימה לתפוס את חבורת השודדים. הממונים על גיבורינו חוששים שקבוצת חובבי האקסטרים מנצלת את כישוריה על מנת לשדוד כסף מתאגידים רבים ואילו יוטה מתמכר להתפרצות האדרנלין ומצטרף לחבורה ולשלל הפעולות המסוכנות שהיא עושה.
חבורת השודדים מושפעת מתפיסה פילוסופית של מאסטר אקסטרים יפני בשם "אוזאקי" שעל פיה יש שמונה אתגרי אקסטרים קיצוניים- באוויר, בים, בהרים וביבשה. יוטה מתערבב עם הפושעים ולמעשה מתנדנד בין נאמנותו לחוק לבין הריגוש, האקשן והאחווה הקבוצתית.

טריילר - נקודת פריצה 2015

הרימייק לנקודת פריצה
כמו שכבר הזכרנו הסרט הוא למעשה גרסה מחודשת של סרט הפולחן משנות ה-90 בכיכובם של פטריק סוויזי וקיאנו ריבס. הסרט הראשון בכיכובם של ריבס וסוויזי מתרחש בעיקר בלוס אנג'לס ואילו בסרט המחודש הצילומים נעשו ברחבי הגלובוס.
הסרט מוגדר כסרט מתח-פעולה וכולל פעלולים רבים, אפקטים ונופים, הרבה יותר מאשר בסרט הראשון. בעקבות הטכנולוגיה שהשתפרה וניתן אף לראות שהפופלריות של ספורט האקסטרים עלתה ולכן בוצעה התאמה לכיוון הספורט בסרט הנוכחי
במאי הסרט הוא אריקסון קור, שידוע בתור צלם אקסטרים ביים מספר סרטים ביניהם "דרדוויל", "מהיר ועצבני" (2001) ו"סטריפטיז באיגואנה הכחולה". בסרט מכבבים מספר שחקנים. את דמותו של יוטה הסוכן מגלם לוק ברייסי ששיחק בסרטים "איש נובמבר" ו"הטוב שבי",  אדגר רמירז בתפקיד בודי, שמוכר בזכות הופעותיו ב: "לילה מסוכן", "זהות אבודה" ו"דומינו", דלורי לינדו המצוין שזכור בזכות הופעותיו ב: "המבצר האחרון", "עקיצה ב-60 שניות", מלקולם אקס" ועוד, וריי ווינסטון הוותיק ששיחק בסרטים כגון "מתנקש על הכוונת", "הלורדים של לונדון" ו"המבול".
אהבתי מאוד את הסרט במיוחד בשל האפקטים הרבים שיש בו, המתח שנוצר על ידי האתגרים שעוברת הקבוצה לאורך כל הסרט והשאלה המרכזית העולה במהלך הסרט היא האם יוטה יצליח להעמיד פנים במהלך המשימה האחרונה לפני אתגר האקסטרים האחרון?

סרט מומלץ ביותר! 
ציון 5 / 5

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א