סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 1 - האשה האדומה


ההיגיון של הדמויות נשכח מעבר לחומה

העונה השישית של משחקי הכס התחילה ורבים מהללים את הפרק הראשון, אבל מה בעצם יש להלל כאן? נראה שהעונה השישית ממשיכה את קו חוסר ההיגיון וחוסר העקביות שאיפיין את העונה החמישית.
לפרק הזה היו שתי תמות מרכזיות: המון מזל וקבלת הבגידות החמורות ביותר שניתן לבצע לא הנד עפעף.

הפרק מתחיל בחומה. גוסט, זאב הבלהות של ג'ון, עושה רעש אחרי רצח אדוניו. זה לא מפריע לאף אחד חוץ מלדאבוס ולנאמניו של ג'ון. איזה מזל! בזמן שהם מתכוננים לנקום, מי שיזם את הרצח, אליסר ת'ורן, פונה אל המשמר ומתוודה בבגידה, אבל לאף אחד לא אכפת כי ג'ון פתח את השער לפראים.
אלא שג'ון לא פתח את השער לפראים. הוא נתן את הפקודה, זה נכון, אבל הוא היה מצפון לחומה מוקף בפראים כשזה קרה. מי שפתח את השער בפועל היה... אליסר ת'ורן. אני באמת יכול להבין למה המשמר מקבל בקלות כזאת את הבגידה הזאת, אבל אני לא מבין למה מכל הקצינים בטירה הם מקבלים דווקא את הפיקוד של האיש היחיד שיכול היה למנוע את כניסת הפראים ולא עשה זאת.

מעט דרומה משם, סאנסה ות'יאון נמלטים. רק לפני רגע ראמזי בולטון סיפר שהוא שלח אחריהם את אנשיו הטובים ביותר, והאנשים הטובים אכן משיגים אותם, אבל בדיוק אז מגיעה למקום בריין. איזה מזל! בריין היא אחת הלוחמות המעולות בשבע הממלכות ולא מפתיע בכלל שהיא מחסלת חצי מהכח בעצמה. זה שפודריק, עם קרוב לאפס ניסיון קרבי, מצליח לנצח את אחד מאנשיו הטובים ביותר של ראמזי - הרבה יותר מפתיע. חייל נוסף כמעט מחסל אותו אבל אז, הפתעה, מישהו הורג אותו מאחור. זה לא קורה כמעט אף פעם בסדרה. נקודת אור קטנה בסצינה היא תחילת החזרה של סאנסה לעצמה - אבירים היו ממש אובססיה אצלה לפני המעבר דרומה. הייתי מעדיף שתזכור את מילות השבועה בעצמה ויותר מזה הייתי מעדיף שלא תבקש אישור מת'יאון להשביע את בריין, אבל העיקר שהשתיים התאחדו סוף סוף.
העלילה מדלגת למעלה מלך, שם נמצאת אחת הדמויות הפחות הגיוניות בסדרה בשלב זה - הדרור העליון. בית טארלי הוא אחד הבתים העשירים בשבע הממלכות, במיוחד אחרי הנפילה שחווה בית לאניסטר בעונות האחרונות,וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את הוידוי של טייווין בפני סרסיי שהזהב במכרות הלאניסטרים אזל. בכל זאת, הדרור מרשה לעצמו להחזיק בכלא לא רק את המלכה שהיא בת לבית טיירל אלא גם את אחיה, היורש היחיד. באמת שלא ברור למה בשלב זה הוא עדיין בחיים ואיך זה שבית טיירל עדיין לא שחט את כל מי שנמצא במקום וריצף את כל הדרך ממעלה מלך עד רמות גנים בעצמות המאמינים.

בקצה הדרומי של ווסטרוס, בדורן, מקבל הנסיך דוראן מכתב שמבשר לו על הבגידה של אלאריה ונחשיות החול. אלאריה נמצאת לידו כשהוא מקבל את המכתב כדי לפעול בנושא, איזה מזל! למה ג'יימי לא סובב את הספינה ודאג שדוראן יקיים את הבטחתו מהעונה הקודמת להוציא אותה להורג? לא ברור. למה דוראן לא דואג לכלוא את מי שרק עכשיו איים על חייה? לא ברור. למה שומר הראש האישי שלו לא שם לב לסביבה? לא ברור. איך סכין כל כך קטנה שננעצת בגב הורגת איש גדול כל כך תוך שניות ספורות? גם כן לא ברור. ואיך מגיבים כל שאר שומרי הנסיך למה שהוא שילוב של לפחות שניים מהפשעים החמורים ביותר שניתן לבצע בווסטרוס - בגידה ורצח בן משפחה? הם אפילו לא זזים ממקומותיהם. הם בקושי ממצמצים. ולמה? כי אליה מארטל נרצחה.ובכן, אליה מארטל נרצחה הרבה שנים לפני שהסדרה התחילה, ובכל זאת, הרצח הזה שהתבצע לפני משהו כמו 16 שנה גורם לאנשים לקבל בגידה חמורה ולא לעשות דבר כדי למנוע אותה. מה יקרה עכשיו בדורן? בהתאם לחוקי הירושה, צריך למצוא קרוב משפחה חוקי של הנסיך. בהיעדר כזה השליטה תעבור לאחד מבתי האצולה האחרים. זה מה שקורה בממלכה הגיונית שבה נרצח השליט, אבל נראה שחוקי הירושה במשחקי הכס הם שהממזרית שרצחה את השליט לעיני כל תשלוט. אני מקווה מאוד שיוצרי הסדרה מחזיקים איזו יורשת חוקית בשרוול ולא מתכוונים פשוט להפוך את אלאריה חול לשליטת דורן בפרקים הבאים.

בחזרה במעלה מלך, שתי נחשיות חול הגיעו למקום באופן קסום. הן היו על הרציף כשהספינה עזבה את דורן אבל עכשיו הן עליה, חמושות מכף רגל ועד ראש. אף אחד לא ראה אותן עולות, או שאולי הן הרגו את כל השומרים בשקט מוחלט כי הן מצליחות להפתיע את יורש העצר של דורן, טריסטיין, בתאו. הקלישאה מכה שנית באותו הפרק כשטריסטיין מפנה את גבו לאחת הנחשיות והיא הורגת אותו. "את כלבה חמדנית" אומרת לה אחותה ואני ממש ציפיתי לערוץ צחוק מתגלגל מסיטקום באותו רגע.

הרחק משם, במירין, טיריון וואריז יוצאים לסיור ברחבי מירין. הם לא דואגים שיזהו אותם מכיוון שהם לבושים כמו סוחרים רגילים וכי טיריון כבר לא גמד.


בסוף העונה הקודמת מצא חלאסאר דות'ראקי את דאנריס ודהר במעגל סביבה. הייתי בטוח שהם מזהים אותה, או לפחות חושדים שהם יודעים מי היא. בכל זאת, מקור פרנסה חשוב לדות'ראקים היה מכירת עבדים לערי מפרץ העבדים וכעת שדאנריס שחררה את הערים פרנסתם נפגעה והם בוודאי שמעו על מיסה, האישה בעלת השיער הלבן ושלושת הדרקונים שהיא אמם של כל העבדים, מנתצת השלשלאות וכובשת מירין. אז לא, מסתבר שהם לא זיהו אותה. הם כנראה עושים מעגל דאווין מסביב לכל אישה שהם רואים בערבות, ומכיוון שהם דות'ראקים מתורבתים הם גם לא אונסים ורוצחים נשים בודדות בערבות אלא לוקחים אותן איתם ומבקשים יפה מהחאל רשות לשכב עם האסירה האקראית. כשהחאל רואה את דאנריס שוב חסר פסקול הצחוקים. כשהוא עומד להפשיט אותה היא אומרת "אל תיגע בי", וכמו כל חאל סביר, גם החאל הזה מגיב בהקשבה לאסירה שהעזה לדבר איתו בכלל ולא, נניח, בסטירה מצלצלת או עריפת ראש. כמובן שהדות'ראקים מאמינים מיד לאישה שאומרת שהיא אלמנתו של חאל דרוגו. אחרי הכל, למה שהיא תשקר? זה לא שיאנסו אותה או משהו כזה.

העלילה מתחילה להתקרב שוב אל ווסטרוס, אבל עדיין בצד הזה של הים הצר, אריה העיוורת מקבצת נדבות ברחובות בראבוס. לא מעט אנשים הולכים ברחוב, אבל ברגע שמתחילים להכות את הנערה העיוורת במקל הרחוב מתרוקן ואיש לא מפריע. איזה מזל!

סוף הפרק מחזיר אותנו לחומה, שם יש שתי נקודות אור נוספות בפרק. בעבר ראינו כמה דמויות מחזיקות קשת דרוכה במשך פרק זמן לא סביר בעליל. נראה שבסדרה למדו שזה לא באמת הגיוני ומשמר הלילה עבר להשתמש ברובי קשת.
נקודת האור האחרונה היא הסצינה של מליסנדרה. האם היא סתם מראה לנו את הרוטינה שלה לפני שהיא הולכת לישון או שזו הייתה התאבדות? החשש על פניה לפני שהיא מסירה את האבן מצווארה מראה שזה כנראה לא משהו רגיל, נצטרך לחכות לשבוע הבא כדי לדעת אבל יהיה משעשע אם אחרי הבילד אפ של דאבוס בנוגע לכוחות שלה הם ילכו לקרוא לה וימצאו גופה במיטה.

בלטו בהיעדרם: ליטלפינגר - אחד משני התככנים האהובים עלי בסדרה. גנדרי - שעדיין חותר בים כבר משהו כמו שלוש עונות ובראן שאותו עזבנו בדיוק כשהדברים התחילו להיות מעניינים בסוף העונה הרביעית.

נתראה בשבוע הבא עם עוד התנהגות לא הגיונית בעליל של דמויות במשחקי הכס.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א