סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 10 - רוחות של חורף


סוף סוף, אחרי עונה כתובה ברשלנות ועצלנות, הגיע פרק מוצלח יחסית. הוא לא חף מבעיות כתיבה וחורים עלילתיים אבל הוא ללא ספק הפרק הטוב ביותר בעונות 5-6 והוא כנראה טוב יותר מרוב מה שראינו בעונה 4.

במעלה מלך, כולם מתכוננים למשפטים של לוראס וסרסיי. לוראס מודה בפשעיו ומקבל את הקעקוע במצח שמאפיין את הדרורים קבל עם ועדה, כי בכל זאת הדרור העליון הוא רחום וחנון ולא רוצה להיתפס כאכזר חלילה. אז מתבשר הדרור שסרסיי בכלל לא יצאה מהמצודה האדומה לכיוון הספט, שם אמור להיערך המשפט שלה. מיד שולח הדרור העליון כמה דרורים להביא אותה מהארמון, כי זה עבד כל כך טוב בפעם הקודמת. בדרך החוצה נתקל הדרור שנשלח, לאנסל לאניסטר, באחת הציפורים הקטנות של קיברן שמוביל אותו אל לב המזימה של סרסיי, כי למה לא לסכן את המזימה כולה? לאנסל, כמובן, לא מצליח למנוע את הפיצוץ ובזאת מקיץ הקץ על קו העלילה של הדרור העליון כשהוא, כל הדרורים ומיטב אצילי העיר ואפילו הממלכה עולים השמיימה בטוויסט הכי צפוי של העונה. בין הנספים גם המלכה, מארג'רי טיירל. מזל שלפני כמה פרקים טרחו להראות לנו שהיא עדיין טיירל אמיתית ולא באמת חזרה בתשובה ואז לא עשו עם זה שום דבר. עוד מישהו שאליו לא נתגעגע נהרג בקרבת מקום - המלומד העליון פייסל שנרצח בידי הציפורים הקטנות בפקודתו של קיברן.
game of thrones season 1 poster
משחקי הכס
Photo credit: theglobalpanorama via Scandinavian / CC BY-SA
אבל סרסיי לא סיימה את נקמתה. ספטה אונלה שהלכה אחריה בסוף העונה הקודמת בצעקות "בושה! בושה!" נמצאת במרתפי הארמון וסרסיי מביאה את ההר לטפל בה. אנחנו לא רואים מה בדיוק הוא עושה אבל בהתחשב בעובדה שסרסיי רוצה להשאיר את אונלה בחיים ושההתמחות של גרגור היא אונס ושהיציאה של סרסיי מהתא מלווים ברעשים שנשמעים כמו הסרת שיריון, אני חושב שאפשר להגיד בוודאות שכבר עונה שלישית ברציפות ששיא האונס המזעזע בסדרה נשבר אחרי האונס של סרסיי בעונה 4 והאונס של סאנסה בעונה 5.

בינתיים, בתאו, המלך טומן מקבל את החדשות על מותם של כל היקרים לו. הוא יוצא מהתמונה שממשיכה להתמקד זמן ממושך בחלון ואז חוזר בחזרה וקופץ אל מותו בעוד טוויסט שאם לא היה צפוי כל כך היינו יכולים לנחש שזה בדיוק מה שעומד לקרות לפי ההתמקדות הממושכת בחלון.
הרחק משם, בתאומים, וולדר פריי וג'יימי מדברים. וולדר מרוצה מאוד מעצמו - הוא ניצח סוף סוף את אויביו וקיבל את נהרן והשליטה בארצות הנהר. הוא אפילו מאמץ לעצמו את המשפט שג'יימי אמר במקור ושנמסר לרוב רגע לפני מותו בידי רוס בולטון. מה לבני פריי ולשליחת איחולים? ג'יימי דואג להעמיד אותו במקומו, למרבה השמחה.

בינתיים מגיעים סאם, גילי וסאם הקטן לאולדטאון, חמושים בחרב הפלדה הואלירית של אביו של סאם. רגע רגע רגע. איך בדיוק זה קרה? בפעם האחרונה שראינו את סאם, הוא לקח את החרב מהאולם הגדול של טירת אביו. משם הוא צריך היה לצאת מבעד לדלתות הטירה הסגורות והשמורות, לעבור את שער הטירה הסגור ושמור גם הוא ואז לברוח כשיש לו יתרון של שעות ספורות על אביו ואחיו, שני ציידים מנוסים שמכירים היטב את האדמות שמסביב לטירה, וכל זה כשהוא מלווה בתינוק. כן, נשמע סביר לחלוטין שהוא יצליח לברוח בלי שום בעיות. אין שום סיבה להראות איך בדיוק הוא עשה את זה.

בכל מקרה, סאם מגיע למצודה באולדטאון, שם עוברים המלומדים את הכשרתם. המלומד בכניסה מופתע לשמוע שג'אור מורמונט נהרג לפני שלוש עונות ושגם המלומד איימון כבר לא איתנו. למרבה המזל, הספר בו רשומים מפקדי משמר הלילה והמלומדים נמצא על שולחן הקבלה וכשאחד הם (או שניהם) מתים, פשוט עושים קו על השמות בספר כי מה למלומדים ולשמירה על מידע. עד שכל האירועים המוזרים עליהם מדבר סאם יתבררו הוא יכול להיות בספריה, וזו אכן ספריה גדולה למדי. בונוס: נראה כאילו תלויות מהתקרה מפות מכניות של העולם, כמו זו שרואים בזמן נעימת הפתיחה.

בצפון, דאבוס מתעמת סוף סוף עם מליסנדרה אחרי שגילה מה עלה בגורלה של הנסיכה שירין. המלך סטאניס והמלכה סליס אישרו את שריפתה על המוקד אבל למי אכפת ממה שאמר המלך? זה היה רצח וזהו. ומכיוון שזה היה רצח, על מליסנדרה להיענש, והעונש על רצח בצפון הוא תליה קבלת סוס ורכיבה דרומה בצירוף נו נו נו והבטחה שבפעם הבאה תיענש. או במלים אחרות - למליסנדרה עוד יש תפקיד בסדרה אז אי אפשר לעשות את הדבר ההגיוני ולהרוג אותה על משהו שלא באמת היה פשע שביצעה.

ג'ון וסאנסה דנים בסוגיה המעניינת מאוד של מי יישן בחדר הישן של נד וקייטלין אבל בסופו של דבר מתייחסים לפיל בחדר - סאנסה לא סיפרה לג'ון על אבירי הבקעה שהיו בדרך. זה בסדר, אומר ג'ון. זה לא שאלפי אנשים היו יכולים להיות חיים אם הוא היה יודע את זה. זה לא שהוא בעצמו כמעט נהרג ומי יודע, אולי גם את ריקון היה אפשר להציל. לא, לא. הכל סבבה. אנחנו לא צריכים לריב בינינו, זה הכל.

ואז הגיעה דורן. אחרי שמונה פרקים בהם לא ראינו דבר מהממלכה עם הסיפור הגרוע ביותר כבר התחלתי לקוות שהיא נשארה על רצפת חדר העריכה אבל לא. בפעם האחרונה שראינו את דורן בוצעה שם ההפיכה המגוחכת ביותר, במהלכה נרצח אחד מגדולי התככנים של ווסטרוס כשאמרו לו "תראה, ציפור" ואז דקרו אותו כשלא שם לב. הדבר כבר נאמר אי שם בתחילת העונה אבל עכשיו קיבלנו את האישור הרשמי: חוקי הירושה בדורן הם שמי שעומד הכי קרוב לגופת השליט הוא השליט הבא, אפילו אם מדובר בממזר, אפילו אם הוא מחזיק סכין מגואלת בדם והנסיך מת מדקירה. אולנה טיירל, השורדת היחידה מבית טיירל, מגיעה למקום ומעמידה את נחשיות החול המציקות במקומן. כל הכבוד לאולנה! היא רוצה לנקום בסרסיי ולאלאריה יש בדיוק את מה שהיא צריכה - ואריז שמציע לה שיתוף פעולה עם דאנריז נגד הממלכה.

ואם כבר דיברנו על דאנריז, הנה היא, נוטשת את דאריו. האין הקארמה כלבה, דאריו? זה ילמד אותך לצחוק על אנשים זקנים בזמן שאתם רודפים אחרי דות'ראקים בפעם הבאה! טיריון מנסה לנחם אותה אחרי הפרידה אבל הוא לא ממש טוב בזה. דאני הכינה משהו בשבילו. היא לא בטוחה שזה עשוי כמו שצריך, היא אומרת, ומוציאה העתק מדוייק בצורה מדהימה של סיכת ימין המלך הווסטרוסית.

בחזרה בתאומים יושב וולדר פריי ואוכל לבדו. המשרתת מגישה לו פשטידת בשר עצומה וכל קוראי הספרים מתחילים לקפץ בכורסאות ולצווח "פאי פריי! פאי פריי!". אכן, זהו פאי שעשוי מבני פריי והמשרתת היא לא אחרת מאריה שתופסת מקום מכובד ברשימת הדמויות המהירות בעולם - רק לפני שני פרקים היא הייתה בבראבוס וכבר היא הספיקה לחזור לווסטרוס ולחצות את היבשת מצידה המזרחי אל צידה המערבי. שלוש עונות מחכים הצופים למותו של וולדר פריי וסוף סוף הוא הגיע. עם חיסולם של הבולטונים בפרק הקודם נראה שהנקמה על החתונה האדומה הושלמה סוף סוף.

בווינטרפל פוגש בייליש את סאנסה בחורשת האלים. הוא רוצה להיות המלך ושהיא תהיה המלכה לצידו, הוא אומר, אבל סאנסה לא מאמינה לו. "את צריכה להוביל את הצפון, לא ממזר שנולד בדרום "הוא אומר בעודו מנסה לתקוע טריז בינה ובין ג'ון. אני מניח שאת התוצאות נראה בעונה הבאה.

צפונה מהחומה עוזב בנג'ן את בראן ומירה קילומטרים ספורים מהחומה, ליד עץ הלב מולו נשבעים בני הצפון שמצטרפים למשמר הלילה. בראן נוגע בעץ ואנחנו מקבלים סוף סוף את סופו של החיזיון מתחילת העונה. אחרי הקרב במגדל בו הציל אביה של מירה את נד הוא נכנס לתוך המגדל ומוצא את אחותו במיטה מלאה בדם. היא לוחשת לו משהו באוזן ומסיימת בקביעה ש"אם הוא ידע הוא יהרוג אותו, אתה חייב להגן עליו, תבטיח לי". המשרתות מניחות בידיו של נד הדומע את התינוק שרק נולד, בנם של ליאנה ושל הנסיך ראיגר טרגאריין. המלך רוברט הוא מי שיהרוג אותו אם ידע. למקרה שזה לא היה מספיק ברור מיהו אותו תינוק מתחלף הקלוז אפ על פני התינוק בקלוז אפ על התינוק בבגרותו - ג'ון שלג. תודה באמת שאתם לא מזלזלים בצופים שלכם בכלל.

ג'ון נמצא בווינטרפל, שם מתווכחים האצילים. ג'ון העביר את הפראים את החומה! הוא נטש את משמר הלילה! הוא היה מפקד גרוע בקרב על ווינטרפל, מה שהוביל למותם של אלפי אנשים! "כל זה לא חשוב" אומרת ליאנה מורמונט. "יש מלך בצפון ושמו הוא סטארק, לרבות שאינו סטארק!". כולם מריעים למלך החדש בצפון בזמן שבייליש נועץ בסאנסה מבטים כדי להבטיח שתריב איתו מוקדם ככל האפשר. האמת היא שזאת באמת הייתה סצינה טובה, אולי כי כבר ראינו אותה בעונה הראשונה.
אומרים שהדרך חזור מרגישה קצרה יותר מהדרך הלוך. ואכן, כשג'יימי יצא ממעלה מלך לכיוון נהרן לקח לו פרק שלם להגיע ועכשיו הוא עשה את כל הדרך בחזרה מהתאומים הרחוקים אפילו יותר בתוך כמה סצנות בודדות. הוא מגלה את הספט ההרוס ומבין מיד מי האחראית לעניין. הוא ממהר לארמון בדיוק בזמן כדי לחזות בהכתרתה של סרסיי, כך שהוא אמור להבין שבנו האחרון כבר אינו בחיים. האם הוא ישתחרר סוף סוף מאחיזתה של סרסיי? אפשר רק לקוות. "מי ייתן ושלטונה יאריך ימים" מכריז קיבורן. עם ג'יימי העצבני לידה, הצפוניים העצבנים בצפון, נחשיות החול ואולנה טיירל העצבניות בדרום ודאנריז במזרח, לא הייתי בונה על זה במקומה.

ואם כבר מדברים על דאנריז, סוף סוף, אחרי שש עונות, היא יוצאת לכיוון ווסטרוס ולאיחוד המרגש של שני קווי העלילה המרכזיים של הסדרה שהיו נפרדים מתחילתה למעט דמויות בודדות שעברו מכאן לכאן. אנו מסיימים את הפרק בהכרזה המרגשת של השדרן על שיא המהירות העולמי של בייליש שנשבר - ואריז הצליח לעשות את כל הדרך מווסטרוס בחזרה למירין המרוחקת רק בשביל לעמוד ליד דאני בזמן שהיא מפליגה בחזרה לווסטרוס. אם כבר שברנו כך את שיאי המהירות רק בשביל להראות את דאני עם כל חברי המועצה שלה, אי אפשר היה לזרוק את בריין באולם בווינטרפל כדי שתהיה ליד סאנסה?

בשורה התחתונה - פרק מוצלח ומספק, מרגיש מאוד לא שייך לעונה השישית ובמובן טוב - הוא יכול היה אפילו להשתחל לעונה הרביעית. רק חבל שלא באמת קרה שום דבר רע - זה נחמד מאוד שהכל טוב ומספק, אבל זה לא מה שהביא לסדרה את הקהל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א