סקירת משחקי הכס עונה 6 פרק 9 - קרב הממזרים


הבאסטרדס בול

יש לי חדשות טובות וחדשות רעות: החדשות הטובות הן שאין לי הרבה תלונות על הפרק הזה. החדשות הרעות הן שזה בגלל שלא קרה בו כמעט כלום.

הפרק מתחיל במירין, שם מראה דאני שהיא אכן לא למדה שום דבר על להיות מלכה בזמן שהייתה במירין ומציעה את תכנית הפעולה הכי אלימה, מבזבזת משאבים ולא יעילה שאפשר לחשוב עליה. מזל שטיריון שם כדי לחשוב בשבילה. הם נפגשים עם אדוני העבדים למשא ומתן. אדוני העבדים דורשים את מותם של הדרקונים ואז מופתעים מאוד כשבמקום להרוג את הדרקונים דאני משתמשת בהם נגדם. מי היה מאמין שיש לה דרקונים! רייגל וווזריון מצטרפים לדרוגון ביעף התקיפה שלו, בלי לסבול מחוסר אוריינטציה או בעיות בתעופה אחרי תקופה ארוכה מאוד בחלל קטן (יחסית אליהם) וסגור. גם הצי של אדוני העבדים, כיאה לצי שיוצא לקרב נגד "אם הדרקונים" לא חמוש בשום נשק שיאפשר לו התמודדות עם דרקונים. מספיק היה סקורפיון אחד על כל ספינה כדי לסיים את הגיחה הזאת של דאני מהר מאוד.

Game of Thrones Season 6: Episode #9 Preview (HBO)

משחקי הכס עונה 6 פרק 9 - קרב הממזרים
בינתיים מנצלים בני ההרפיה את הפצצת העיר כדי להסתובב בשטח פתוח להרוג אזרחים תמימים. מזל שדאני הביאה איתה מלא דות'ראקים, אחרת איזה סיכוי היה נגד כמה לא לוחמים בעיצומו של טנטרום? 

למראה ספינה טובעת אחת הצבא מתפרק. הבלתי טמאים שמגנים על אדוני העבדים בורחים מיד כי בלתי טמאים לא נלחמים עד המוות לא משנה מה הסיכויים. שניים מאדוני העבדים ממהרים לנסות לנעוץ סכין בגב של החבר החדש שלהם אבל לא כל כך הולך להם. בתוך פחות מעשר דקות, מה שנראה כמו הקרב הגדול ביותר בסדרה מבחינת סדרי הכוחות המשתתפים בו מסתיים.

סוף סוף מגיע הפרק לווינטרפל, שם ירחש הקרב לו אנחנו ממתינים מתחילת העונה. מנהיגי שני הצדדים נפגשים כשאוב, הזאב הנאמן של ג'ון, נמצא לצידו. ג'ון מנסה לפתור את הסיכסוך במהירות אבל ראמזי לא נענה להזמנה לדו קרב שג'ון מציע. במקום זה הוא מאיים על ריקון וסאנסה מפוצצת את המו"מ.

מאוחר יותר מתלוננת סאנסה שג'ון לא משתף אותה בתכניות הקרב. בניגוד אליה ששיתפה את ג'ון במכתב ששלחה לבייליש עם בקשת עזרה בעבר. ג'ון נפגש עם מליסנדרה בשיחה שהיא אחת מנקודות האור הבודדות בפרק - אם השניים רק היו יודעים את האמת על הוריו של ג'ון הם היו יכולים לעשות משהו שיעזור בקרב. דאבוס וטורמונד נערכים לקרב בינתיים, כל אחד בדרכו, ודאבוס מוצא את המדורה בה נשרפה שירין, כי הייתה רק מדורה אחת בכל המחנה של סטאניס וכי צעצועי עץ בדרך כלל שורדים מדורות ששורפות בני אדם עד שלא נשאר מהם דבר וכי בכלל לא ירד באיזור שלג בתקופה שעברה מאז סוף העונה הקודמת. למזלה של מליסנדרה, באותו רגע נשמעת קריאת ההשכמה - דאבוס יצטרך להתעמת איתה ביום אחר.

אבל רגע, לפני הקרב יש לנו עוד עיכוב קטן במירין. אחרי שראינו קרב ימי שבו ממש התבקש לראות את בני הברזל מראים מה הם שווים אנחנו רואים את בני הברזל שמגיעים למקום אחרי שהקרב הסתיים. יש להם מאה ספינות כי באמת ראינו מאות אנשים, לא עשרים בערך, רצים לגנוב את הספינות בזמן ההטבלה של יורון. דאנריס "אני אשבור את הגלגל" טרגאריין מסכימה לתת להם את איי הברזל ויארה מצידה מסכימה להסתפק בגושי הסלע שכלום לא גדל עליהם ולא לשדוד ולבזוז יותר, מה שיגזור על תושבי המקום מוות ברעב במידה ולא יתרחש מרד לפני כן. גם האפשרות שיורון יגיע עם אלף הספינות עלתה בשיחה אבל נפלה כי יורון ירצה להתחתן עם דאני ולא כי ייקח לו עוד שנים ארוכות לבנות אלף ספינות, למשל. "וההצעה שלכם לא מגיעה עם דרישה לנישואין?" שואלת דאני. "אני לא רופאה אבל מוכנה להעיף מבט" עונה לה יארה. האם הן תהיינה זוג בהמשך?

מחוץ לווינטרפל ממתינים כוחותיו של ראמזי ליד כמה אנשים בוערים. מי אלה? את מי ראמזי שורף שם בדיוק? למי אכפת. "אל תיפול במלכודת של ראמזי". הזהירה סאנסה את ג'ון בערב שלפני הקרב, וזה בדיוק מה שהוא עושה. כלומר - הוא נופל במלכודת של ראמזי. ראמזי משחרר את ריקון ושולח אותו לברוח לכיוון ג'ון. ריקון לא חושב לרוץ בזיגזג כשמנסים לירות בו בקשת ומשלם על כך בחייו והצבא שתכנן לחכות במקום עד שראמזי יגיע אליו מוצא את עצמו מסתער. קטע האקשן שמתחיל כאן הוא מרהיב. לא מרהיב כמו הקרב בהארדהום לדעתי, אבל בהחלט מרהיב ומעביר יפה את הכאוס בשדה הקרב. לראמזי לא אכפת מהחיילים שלו והוא יורה בקשתות אל תוך הקרב, מה שלא גורם לאיש להפר פקודה ולא מפריע לחיילים נוספים להסתער פנימה. שאריות צבאו של ג'ון מוקפות, הוא בעצמו כמעט נחנק למוות מתחת להמון שדורס אותו. הכל נראה אבוד.

"הצפון זוכר" אמרו לנו כמה פעמים במהלך העונה וגם בעונות קודמות, אבל נראה שהצפון שכח את הסטארקים מווינטרפל מהר מאוד. במקום פתרון מתבקש של בגידה של אחד הבתים הצפוניים בראמזי מה שאנחנו מקבלים הוא את לורד בייליש שהגיע מהבקעה בדיוק בזמן (רק חבל שלא שעה קודם, הוא היה יכול להציל כל כך הרבה אנשים), אחרי שעבר את חפיר קיילין - המעבר הכמעט בלתי ניתן לכיבוש שדרכו חייב לעבור כל צבא בדרך צפונה, עם צבא של אלפי אנשים אותו לא ראה איש במהלך המסע שלו מהבקעה לווינטרפל.

מכאן הכל כבר אבוד בשביל ראמזי. הוא נכנס אל תוך החומות אבל ווינטרפל היא בסך הכל הטירה הכי גדולה בצפון אז אין לה דברים כמו שבכה או חפיר אלא שער עץ פשוט שאפשר לשבור בקלות עם איל ניגוח או במקרה שלנו - ענק. הכוחות המגינים ממטירים על וון וון חצים וצוות האפקטים שכח להקטין אותם, מה שגורם לחצים התקועים בו להיראות גדולים בצורה בלתי רגילה. לראמזי יש הזדמנות להפתיע את ג'ון, אז הוא מפתיע אותו בכך שהוא גואל את וון וואן מייסוריו במקום להרוג את ג'ון בעצמו. הפתעה כפולה כשמדובר בראמזי הסאדיסט. ג'ון מצליח להשתלט עליו אבל לא הורג אותו אלא משאיר אותו לסאנסה.

זו ההזדמנות של בייליש. הוא נמצא עם צבא גדול בצפון בזמן שלג'ון יש רק שאריות צבא. הוא יכול להכריז על עצמו ריבון הצפון ואיש לא יוכל לעשות דבר, ולכן באופן טבעי אנחנו רואים את דגלי סטארק נתלים על קירות ווינטרפל וסאנסה אפילו לא אומרת תודה. דאבוס נועץ מבטים מלאי שנאה במליסנדרה וג'ון מצווה לקבור את ריקון עם אבותיו.

ואז, בסוף, מגיעה נקודת האור השניה בפרק. "אני חלק ממך עכשיו, לא תוכלי להרוג אותי" אומר ראמזי לסאנסה. ומה סאנסה עושה? האם היא תשפוט את ראמזי ותוציא אותו להורג בעצמה, כמו שאביה לימד אותה? לא. היא נותנת לכלבים שלו לאכול אותו ומחייכת. ראמזי צדק - הוא באמת חלק מסאנסה עכשיו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א