משחקי הכס סיכום עונה 6 ומה היינו רוצים לראות מעונה 7



מה מצפה לנו ממשחקי הכס ב 2017

עכשיו כשהעונה ה - 6 הסתיימה ואנו נמצאים לפני עוד שנה קשה שתעבור על כוחותינו בזמן ההמתנה לעונה השביעית (או לספר השישי של מרטין - רוחות החורף, מה שיגיע קודם) הייתי רוצה לנתח את מה שראינו בעונה הנוכחית, היכן אנו נמצאים היום עם הדמויות המשמעותיות ומה מצפה לנו בעתיד: מה הייתי רוצה לראות ומה כנראה נקבל בפועל.

בניגוד לסקירות של איתי חורב בהן הוא סקר את כל אירועי הפרקים סצנה אחר סצנה בחודשים האחרונים. אני הולך לספק את הדעה שלי על העונה כולה כמו שהיא הרגישה לי בלי להיכנס יותר מידי לפרטים (אחרי הכול את זה איתי עשה בהצלחה).

סיכום עונה 6

מנקודת מבטו של קורא הספרים העונה השישית של הסדרה הייתה המצופה ביותר ולא בגלל שרובנו נהנינו מאיכותה המתדרדרת של הסדרה בעונה 5. אלה בגלל שלפני הקרנתה של העונה השישית נוצר מצב מעניין ובלתי רגיל בו קוראי הספרים מצאו את עצמם באותה נקודה בדיוק כמו צופי הסדרה והשתוקקו לגלות פרטים חדשים על דמויותיהם האהובות בעולם של שיר ושל קרח.

8 הפרקים הראשונים של העונה ה - 6 לא בדיוק סיפקו את הסחורה והיו סוג של הקדמה לקראת הבאות. באותם 8 פרקים ראשונים ראינו לרוב התקדמות מאוד איטית בעלילותיהן של הדמויות המרכזיות בסדרה. הפרקים היו סבירים לרוב אבל חלקם היו גם גרועים (פרק 1 ו- 4 במיוחד). כאשר הדבר היחיד שהנחה את כל העונה היה כתיבה עצלה של D&D, המון חורים בעלילה וניתוק מוחלט מרצף הזמן הנורמאלי.

צמד הפרקים האחרונים בעונה השישית אולי פיצו במידה מסוימת על המריחה בת החודשיים בעונה השישית אבל בסטנדרטים של שיר של אש ושל קרח זה פשוט לא מספיק. כמו בכל עונה פרק 9 סיפק לנו את חוויית הצפייה המרשימה ביותר אותה אפשר לקבל על המסך הקטן. קרב שהיה אפי ומרשים בכל אספקט אפשרי גרם לצופה לחשוב שהוא נמצא בשדה הקרב כשכל הכאוס מסביבו. הפרק העשירי סגר פינות, הבליט את שחקני המפתח (הנותרים) איתם נמשיך לעונה 7 והכין את הקרקע לקראת העונה החדשה שכנראה תהיה מדממת הרבה יותר מקודמותיה.

מאזן הכוחות בסיומה של עונה 6:

אחרי הפרק העשירי בעונה 6 נראה שהמון השתנה בווסטרוז, עם מותם של כחצי מהדמויות בסדרה נראה שאנחנו קרובים לסוף. כיום נותרנו עם 3 פלגים משמעותיים שירכזו את מירב תשומת הלב בעונה 7 של משחקי הכס.

הצפון 

בלי שאף אחד שם לב ג'ון סנו הפך להיות מלך הצפון כאשר דאבוס וסאנסה משמשים כיועציו הבכירים. האצבעון לא ממש שמח מהמהלך וניתן יהיה לצפות ממנו להרבה צרות שיזלגו לכיוונו של בית סטארק שרק הרגע חזר מהקבר.

הפולשים מהים

כמו לכל אורך הסדרה לא משנה מה קורה מסביב, דאנריז המשיכה לצבור כוח. הפעם היא סוף כל סוף השכילה לפלוש לווסטרוז עם עדר הדותראקים, צבא ה- Unsollid מחוזקת בצבעות טיירל, דורן  ושאריות מאנשי הברזל אותם יארה ותיאון הביאו איתם. בואו גם לא נשכך לרגע את נשק יום הדין בדמות 3 דרקונים.

מעלה המלך

נראה שצמד שחקני מפתח היחידים שנותרו הם סרסיי וג'יימי לאניסטר. סרסיי השלימה עם נבואתה של מגי הקרפדה ותפסה את כס הברזל לאחר מותו הצפוי של בנה האחרון. נראה שג'יימי לא ממש שמח מהמהלך וצפוי לנו חיכוך בין השניים בעונה הבאה כהכנה לקראת העימות עם דאנריז. 


משחקי הכס עונה 7 - מה מצפה לנו ב 2017

ממה שלמדנו בעונה 6 נראה שהצפון יהיה עסוק בתכנון המגננה מכיוונם של המתים מצפון לחומה. אותה חומה שכנראה לקראת סופה של העונה השביעית תיפול. בין לבין האצבעון ינסה לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב וזה ליצור כאוס בצפון על מנת למשוך את סאנסה אליו ולרמוס את ג'ון על הדרך. בגלל שאנחנו מתקדמים אל הישורת האחרונה של הסדרה יש לי הרגשה שבייליש לא יסיים את העונה השביעית חיי. ישנו סיכוי שנקבל ביקור מבראן ואולי גם אריה תפתיע ותפנה את לוח זמנים הצפוף שלה כדי לקחת הפסקה קלה מרשימת החיסול שהצטמצמה משמעותית על מנת להגיד שלום לאחיה הבוגרים בוינטרפל.

בניגוד לעונה השישית בה האירועים המעניינים התרחשו בצפון, בעונה השביעית הפוקוס יזוז דרומה, כאשר את מרכז הבמה יתפסו סרסיי ודאנריז. כדי לא לגמור את הסיפור במכה אחת דני כנראה תנחת עם הצי שלה באחת משלוש האופציות: דורן / קאסטלי רוק / איי הברזל. וזה רק כדיי למרוח טיפה את עלילת הסדרה ו: לתת לצבאה לנוח בדורן / לכבוש את קאסטלי רוק על מנת להשפיל את בית המלוכה השולט כיום / לעשות סדר באיי הברזל ולהדק את היחסים עם הגרייג'ויז. אחרי הכול בעימות חזיתי בין קואליציית דני ל ... כל השאר, ללאנסטרים פשוט אין סיכוי. העימות החזיתי בין 2 הצדדים כנראה יגיע בפרקים 6-7 ובו רק כדי לייצר עניין סרסיי תהיה חייבת לפגוע בדרך כלשהי ביריב העוצמתי (אם לא, זה פשוט לא יהיה מעניין). רוב הסיכויים שלסרסיי עדיין יש מצבורים של ווילדפייר בהם היא תוכל להשתמש ולהסב נזק כלשהו למלכת הדרקונים אולי להרוג דרקון או שניים (זה יהיה נחמד). מה שבטוח שסרסיי כנראה לא תגמור את עונה 7 בין החיים סרסיי תמצא את מותה מידי ג'יימי, אריה או דני (תבחרו 1 מ- 3).


מה הייתי רוצה לראות בעונה 7

בראש ובראשונה הייתי רוצה לראות התנהגות הגיונית של הדמויות, התנהגות שמתאימה לאופיין ולא מה שראינו ב 2 העונות האחרונות. אחרי שהורדתי את זה מהלב הייתי רוצה לראות את שבע הממלכות נותנות פייט ראוי לפולשת הזרה. הסבירות של מהלך מסוג זה הוא אפסי אבל תזרמו איתי, זה בהחלט יכול להפתיע אנשים (אחרי הכול בצפייה/קריאה של משחקי הכס כל מה שאנחנו רוצים זה להיות מופתעים). 

בזמן פלישתה של דני לווסטרוז, סרסיי תהיה עם הגב על הקיר (שוב), אין לה נתינים פרט לקאסטלי רוק ושברירי נהרן ששיכים לבית פריי. בעקבות מותו של וולדר פריי ארצות נהרן שוב יכנסו לסחרור של מלחמות פנימיות וסרסיי לא תצליח להוציא מהם שום תועלת. אם מסתכלים על מפת ווסטרוז ועל האפשרויות של הלאניסטרים לשיתופי פעולה אז מבינים שהמצב דיי עגום. דורן ובית טיירל כבר הצטרפו למטורפת עם הדרקונים. בית ברתיאון התפורר ולא קיים יותר, לא נראה שיוצרי הסדרה ילכו לכיוון ארצות הסופה ויחזירו את ג'נדרי ממרתון החתירה שלו. 

ללאניסטרים 2 אפשרויות (שילוב של השניים יעבוד גם כן)

איי הברזל
יש את איי הברז הבעיה איתם שהם לא צפויים ואי אפשר לסמוך עליהם. ללאניסטרים ולאנשי הברזל יש יחסי שנאה שהתפתחו לסלידה (מצד הלאניסטרים) ב 100-200 שנה האחרונות לכן שתוף פעולה ביניהם הוא בעל סבירות מאוד נמוכה. כוחם של איי הברזל הוא דיי מוגבל גם אחרי שיורון יצליח לבנות 1000 ספינות בזמן הפגרה. אם בדרך נס סרסיי ויורון יצליחו להגיע להסכם (מה שיהפוך את יורון למלך לצד סרסיי - לא סביר בעליל) צי אנשי הברזל יכול להסב נזק משמעותי לקואליציית דני אם הקרב יתנהל על המים. 
הצפון
אופציה נוספת שעומדת בפני סרסיי היא לזחול לצפון ולקוות שסאנסה תסלח לה על אירועי העבר. הסטארקים יקבלו את האוטונומיה שהם רצו עוד בתקופת רוב - ממלכת הצפון והלאניסטרים יסתפקו בדרום (עדיף חצי ממלכה מכלום). הבעיה היא שהסטארקים לא תאבי כוח ולהם אויב משמעותי יותר שאמור להגיע מצפון החומה. לכן סבירות של שולם עם סרסיי הוא בגדר חלום קיץ שלא יתממש. בואו לא נשכח שיש גם את האצבעון שנמצא במרכז העניינים בצפון. נכון לסופה של עונה 6 הוא בגד בלאניסטרים וזומם להפיל את ג'ון שלג. היות ואצבעון הוא ריאליסט שרוצה לשבת על כס הברזל גם הוא מבין שהאיום הכי גדול בעונה 7 יגיע מכיוון אם הדרקונים, מה שיצריך להזיז אותה מהמפה. ואולי הוא זה שיוכל לגרום לסטארקים להצטרף ללאניסטרים על מנת לתת פייט ראוי למלכת הדרקונים.

יש לנו שנה שלמה לסבול עד לחזרתה של עונה 7 של משחקי הכס (ועל הדרך ניפוצן של התיאוריות אותן תיארתי בסוף המאמר), עד אז היו חזקים ואם ממש בא לכם אז ספרו לנו בתגובות מה אתם הייתם רוצים לראות בעונה הבאה של הסדרה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א