ביקורת לגיון עונה 1 פרק 1 (פיילוט)


לגיון - סכיזופרנית למתחילים

השבוע סדרת לגיון של רשת FX עלתה לאוויר. לגיון משתייכת ליקום המורחב של האקס מן אותם ראינו על המסך הגדול של אולפני פוקס. בגלל חילוקי דעות עם אולפני מארוול פוקס הצטרפה דיי מאוחר לחגיגת סדרות הטלוויזיה. אחרי מארוול שהתחילה ב ABC, התרחבה לנטפליקס ובשנים הקרובות תשיק סדרות נוספות ברשתות אחרות. די סי גם כן לא נשארה מאחור ובשנים האחרונות מצליחה לבסס לעצמה יקום טלוויזיוני דיי מרשים ברשת CW (הפלארוורס) אבל גם לא רק שם. לגיון היא יריית הפתיחה של פוקס והיא הסנונית הראשונה של האולפנים בגזרת הטלוויזיה.

טריילר - סדרת לגיון

נסו אתם להבין מה קורה כאן בלגיון
קצת לפני שסדרת לגיון עלתה לאוויר אני חייב לציין שממש שלא אהבתי את הרעיון של הסדרה (פירטתי על זה כאן). אם מדברים על האקס מן, מיד עולה לראש הלייב אקשן הקלאסי, אם זה הסגנון של הסרטים ואם זה הסגנון של סדרת הטלוויזיה של שנות ה 90. מה שרצו להציג לנו בלגיון של FX זה דרמה פסיכולוגית שמתרחשת בבית משוגעים. אני לא יודע מה איתכם אבל הרעיון הזה ממש, אבל ממש לא דיבר אלי.

בצפייה של הפיילוט ראיתי בדיוק את מה שלא רציתי לראות. עלילה ראשית שמתרכזת בבית משוגעים בו דייויד הלר מנסה להבין מה קורה סביבו והאם זהו חלום או מציאות. אז בזמן הצפייה בפיילוט ראיתי מול עיני את דייויד הלר מעבד את השפיות (ואני יחד איתו). פרק בן השעה וקצת ניראה כמו נצח, ככל שהדקות חלפו התסכול רק התגבר. הסיבה העיקרית שגרמה למרמור היא חוסר הבנת האירועים אותם הפיילוט הציג, בגלל שבאמת רציתי להבין על מה מדובר כאן. גם עכשיו אחרי שסיימתי לראות את הפיילוט אני לא מצליח להבין מה בדיוק ראיתי. ניסיתי, באמת שניסיתי אבל השעה הראשונה של הפיילוט הייתה בלתי ניתנת לצפייה (לפחות מבחינתי). לא הצלחתי למצוא את המקום על הכורסה. לא הצלחתי להבין מה קורה כאן, מי נגד מי ובכלל לאן הפיילוט מנחה אותנו. לא הצלחתי להבין מהי המציאות ומהו הטירוף שמתחולל בראשו של הלר. וממש לא רציתי להישאב לעולמו המטורף של המוטנט העצמתי בעולם (לפחות לפי היקום של הלגיון).

מספיק עם הדברים הרעים, בצד החיובי של הדברים ניתן היה להתרשם מהצילום האחיד והייחודי של הסדרה. כמו כן סצנת הסלו מו נראו דיי נחמדות. והדבר החשוב מכל, סצנת האקשן בסיום הפיילוט היא זו שגרמה לי לנחת מסוימת אחרי הסבל הבלתי נלאה אותו עברתי שעה קודם לכן. אותה סצנת סיום גרמה לי להגיע להחלטה שאני חזור לפרקים הבאים של הסדרה.

בסיום הפרק הכול נראה ... רציתי להגיד יותר ברור אבל זאת לא המילה שחיפשתי, אחרי הכול אין יותר מידי דברים ברורים בלגיון. מה שכן, סיום הפרק הרגיש קצת יותר מחובר לקרקע ויתרה מזו לסגנון של האקס מן. אחרי הכול זה כל מה שרציתי לראות, רציתי לראות סדרת לייב אקשן ביקום המורחב של האקס מן ובחמש הדקות האחרונות קיבלתי את זה. אני חייב להודות שהחמש הדקות האחרונות לא מכפרות על הסבל הנוראי של הפרק כולו אבל יש בי תקווה שהפרקים הבאים יהיו הרבה יותר קוהרנטיים וברורים. אולי אפילו נקבל כמה רמיזות ונתחבר ליקום הקולנועי של האקס מן.
אז מה אתם אומרים, הצלחתם להבין מה בדיוק קרה בפיילוט של לגיון ? ספרו לנו בתגובות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א