ביקורת סדרה: חטופה עונה 1 פרק 1 - פיילוט


חטופה - יותר כמו נרצחה

השבוע יצא לנו לצפות בעוד סדרת חורף מבטיחה שהגיע למסך הקטן. האחרונה מסדרות החורף עליהן המלצנו ברשימת ההמלצות הרבעונית שלנו. אם פספסתם את הכותרת אז הכוונה היא לסדרת חטופה בכיכובו של קלייב סטנדן. 
סטנדן שבארבע השנים האחרונות עשה (וממשיך לעשות) חייל בסדרת הויקינגים של ערוץ ההיסטוריה. קיבל הפעם סדרה משלו אותה הוא צריך לסחוב על הגב דיי לבד. כי אם מסתכלים על צוות שחקני משנה שמופיעים כאן לצידו, מבינים מייד שהישועה לא תגיע מהם.

אם חייתם במערה עד כה אז סדרת חטופה מבוססת על טרילוגיית הסרטים של ליאם ניסן בעלת אותו הכותר. בסרטים דמות של בריאן מוצגת כמרגל קטלני שפרש מאותו עולם אך כל פעם נשאב אליו בחזרה על מנת להציל את משפחתו מחבורת נבלים שלא ממש מבינה עם מי יש לה עסק. הסדרה עוקבת אחרי הגרסה הצעירה של בריאן לפני שהייתה לו משפחה ומציגה לנו מה היה הטריגר שהפך את בריאן לאותו סוכן קטלני אותו פגשנו בסרטים של ניסן.

ממבט ראשון על חטופה, אחרי הטריילר המבטיח והפיילוט המבטיח טיפה פחות. קשה להתחבר לסדרה שנראית כאילו היא ממש מתאמצת להיות טובה אך נראית דיי גנרית ולא מחדשת דבר. עם כל האהבה לסטנדן נראה שאין לו ממש עם מה ועם מי לעבוד כאן. אם ציפיתם לראות את הגרסה הקרה והמחושבת של בריאן מהסרטים זה לא המצב בסדרה. דמותו של הגיבור נראית במידה מסוימת חסרת ביטחון, מבולבלת ומרוסקת לחלוטין במהלך רוב הפיילוט. 

קצת קשה לחרוץ את דינה של סדרה אחרי פרק פיילוט בודד. עדיין מי שאהב את הסרטים של ניסן מקבל כאן תוצר שונה לחלוטין (לא לטובה). יכול להיות שהטרגדיה שמוצגת בפיילוט נועדה כדי לרסק את הגיבור ולבנות אותו מחדש, אותה בנייה עדיין לא החלה. השאלה הנשאלת האם בריאן של סטנדן יצליח להתבגר ולהתרסן במהרה. אף אחד לא אוהב לראות גיבור חסר ביטחון, במיוחד לא בז'אנר של סדרות / סרטי פעולה. 
חטופה

מניסיון קודם ואינפלציה משמעותית של סדרות חדשות חטופה צריכה להיזהר מאוד מגרזן הביטולים של הרשתות. אם אתה לא מספק את הסחורה אתה נמצא בסכנה ברורה ומיידית. העובדה שהסדרה מבוססת על סדרת סרטי פעולה מוצלחים לא מספקת לה שום הגנה או קרדיט מיוחד, אם כבר אז ההפך. חטופה נבדלת מהסרטים ובמידה מסוימת לא מצליחה לתקשר היטב עם הקהל שאהב את הסרטים של ניסן. כמובן שסדרת טלוויזיה תתקשה להתחרות בתקציבים של סרטי קולנוע, עדיין אף אחד לא ציפה שהסדרה של סטנדן תציג כאן משהו מרשים מבחינת תקציב. בכל זאת נראה שהגרסה של חטופה הטלוויזיונית מדברת בטון שונה לחלוטין מהסרטים, וכאן הבעיה המרכזית של הסדרה. עבור סדרות שמבוססות על אותם סרטים גדולים זהו סיכון גדול מידי, אותו הן ממש לא חייבות לקחת. דוח מיוחד של פוקס בזמנו בחרה ללכת בקו שונה לחלוטין מהסרטים, התוצאה ידוע לכל. מנגד אם מסתכלים על נשק קטלני שפשוט עושה בדיוק את מה שעבד כל כך טוב בסרטים ממשיכה לבדר וזכתה לאחרונה חידוש לעונה שנייה.

אנחנו ממש מקווים שחטופה של סטנדן תצליח לשנות כיוון ולהשתפר בפרקים הבאים, אחרי הכול נראה שרולו (דמותו של סטנדן בויקינגים) הגיע לרוויה מסויימת (מקווים שלא), יהיה חבל להיפרד מקלייב סטנדן ב 2 סדרות שונות באותה השנה. 

ראיתם את הפיילוט של חטופה ? מה חשבתם על הפרק ? אתם מוזמנים לשתף איתנו את דעתכם בתגובות מטה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א